• Reklam

Vad gör du just nu?

Övrigt

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Forsman » mån 03 jun 2013, 22:28

Nyss hemkommen från jobbet. Var glad ända fram till 21:15 idag, för jag hade åstadkommit bra grejer på jobbet, men då... trippar en av anläggningarna... fel tidpunkt, strax innan skiftavlösning... tycker lite synd om han som tog över efter mig, men när jag gick så var det mesta återstartat iaf. Hatar när sånt händer... :dead:

Nu måste jag trycka i mig en öl eller två... :disapprove: :cheers:
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Reklam

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Don Pedro » tis 04 jun 2013, 08:54

Nut skrev:
335dot skrev:Sitter på ett utehak i Helsingfors och väntar på KISS skabörja lira.

Lirar dom på utehaket?

De lirade i Hartwall Arena och det var grymt!

Paul Stanley var i toppform, herregud vilken pipa den karln har!
Showen var super!

Sedan var ju inte Ace och Peter med men ersättarna får duga. :sad2:
handyman: Födelsedagskostymen är fin... om man inte är tjock och full
Användarvisningsbild
Don Pedro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4935
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:41
Ort: Vasa, Finland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bakna » tis 04 jun 2013, 13:58

Apan skrev:
Hellfire654 skrev:
Crille skrev:
Hellfire666 skrev:Hyresrätt funkar bra om man inte har någon själ.

Typ. Det känns inte som att man har ett helt eget boende då. Det känns fattigt att ha väldigt begränsade möjligheter vad man kan göra med lägenheten och att man är så beroende av sin hyresvärd på många sätt.
Det är klart det funkar, speciellt när man är ung, men det är inte drömsättet att bo.

Nä verkligen inte, jag höll på att bli knäpp mest pga att alla dagar var i stort sett samma visa, man går inte ut och sätter sig på gårn frivilligt heller direkt. Jag måste ha saker jag MÅSTE göra annars gör jag ingenting.

Intressant resonemang. Det är klart, är ens högsta dröm att vara heminredare, snickare, rörmockare och göra alla andra tråkiga jobb i världen själv är det ju kanon att ha något att smula ner all sin tid i. Jag spelar hellre gitarr eller läser en bok.


Man kan anlita hantverkare till sånt om man vill, precis som du gör indirekt genom din hyresvärd när du betalar din hyra. Skillnaden är att om man äger sitt boende kan man få det gjort precis efter sina egna önskemål istället för värdens.
Bakna
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 198
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 11:13
Ort: Stockholm

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 04 jun 2013, 14:01

Tack för den pedagogiska förklaringen. Nu ser jag plötsligt alla fördelarna, och skall genast ge mig ut på bostadsmarknaden. Hade missat hela det perspektivet på frågan. Lustigt hur tokigt det kan bli ibland.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bakna » tis 04 jun 2013, 14:14

Varför skriver du då att det är mer frihet att bo i hyresrätt? När det är motsatsen.
Bakna
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 198
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 11:13
Ort: Stockholm

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 04 jun 2013, 16:53

Det beror på hur man definierar "frihet". Vår blåvitgule vän 335dot verkade ha en ganska upprutad tillvaro framför sig, som man underförstått skulle vara imponerad av, dessutom. Friheten att välja köksluckor kanske inte är det som får min puls att öka, men det är ok om det rockar din värld. Jag är uppväxt på en bonnagård och har således gjort min andel av praktiska göromål, bland annat husunderhåll. Det är inte speciellt roligt om man rent objektivt ser på saken.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Hellfire666 » tis 04 jun 2013, 17:11

Apan skrev:Det beror på hur man definierar "frihet". Vår blåvitgule vän 335dot verkade ha en ganska upprutad tillvaro framför sig, som man underförstått skulle vara imponerad av, dessutom. Friheten att välja köksluckor kanske inte är det som får min puls att öka, men det är ok om det rockar din värld. Jag är uppväxt på en bonnagård och har således gjort min andel av praktiska göromål, bland annat husunderhåll. Det är inte speciellt roligt om man rent objektivt ser på saken.


Hur definierar du fri?
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Don Pedro » tis 04 jun 2013, 17:27

Apan skrev:Det beror på hur man definierar "frihet". Vår blåvitgule vän 335dot verkade ha en ganska upprutad tillvaro framför sig, som man underförstått skulle vara imponerad av, dessutom. Friheten att välja köksluckor kanske inte är det som får min puls att öka, men det är ok om det rockar din värld. Jag är uppväxt på en bonnagård och har således gjort min andel av praktiska göromål, bland annat husunderhåll. Det är inte speciellt roligt om man rent objektivt ser på saken.


Jag förstår inte vad jag har med er diskussion att göra. Du vet ju ingenting om mig?
handyman: Födelsedagskostymen är fin... om man inte är tjock och full
Användarvisningsbild
Don Pedro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4935
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:41
Ort: Vasa, Finland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Brutalisator » tis 04 jun 2013, 17:47

Jag är uppväxt på landet i ett hus som var under ständig byggnation/renovering/destruktion. Så jag föredrar att flytta in nånstans där allt bara är färdigt. Och bostadsrätt är mer trubbel än vad det är värt, borättsföreningen och skit osv.
Bloddopad av satan.
Användarvisningsbild
Brutalisator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5172
Blev medlem: mån 27 feb 2012, 12:56
Ort: Söderhamn-Malmö

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 04 jun 2013, 18:07

335dot skrev:Jag förstår inte vad jag har med er diskussion att göra. Du vet ju ingenting om mig?

Mer än du vet om mig i alla fall. Jag vet att du listade upp en diger radda projekt som du skulle företa dig denna sommar; därav min kommentar, som fått överbelånade människor med klippkort på ByggMax att få knutar på trosorna. Brutalisator förstår vad det handlar om.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 04 jun 2013, 18:13

Hellfire666 skrev:Hur definierar du fri?

Att inte ägna sin fritid åt att arbeta. Det som fanns på 335:s lista definierar jag som att arbeta. Till frihetsbegreppet hör också att inte vara ägd av någon, via till exempel banklån som man aldrig någonsin blir fri från, eller att vara onödigt beroende på dagsformen på valfri hittepåmarknad. Det hindrar inte att någon definierar frihet som att få bestämma hur det där nya fina köket kommer se ut.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav AlienDealer » tis 04 jun 2013, 18:53

Apan skrev:
Hellfire666 skrev:Hur definierar du fri?

Att inte ägna sin fritid åt att arbeta. Det som fanns på 335:s lista definierar jag som att arbeta. Till frihetsbegreppet hör också att inte vara ägd av någon, via till exempel banklån som man aldrig någonsin blir fri från, eller att vara onödigt beroende på dagsformen på valfri hittepåmarknad. Det hindrar inte att någon definierar frihet som att få bestämma hur det där nya fina köket kommer se ut.

Ni har alla rätt!
Din sanning är inte allas sanning osv
Reckless Mike angående Större Call of Duty-tråden:
Det var fan i mig på tiden! :approve: Som jag har väntat på denna tråd...
Användarvisningsbild
AlienDealer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3733
Blev medlem: mån 07 jan 2008, 18:23
Ort: Bjuv/Helsingborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Don Pedro » tis 04 jun 2013, 20:02

Apan skrev:
Hellfire666 skrev:Hur definierar du fri?

Att inte ägna sin fritid åt att arbeta. Det som fanns på 335:s lista definierar jag som att arbeta. Till frihetsbegreppet hör också att inte vara ägd av någon, via till exempel banklån som man aldrig någonsin blir fri från, eller att vara onödigt beroende på dagsformen på valfri hittepåmarknad. Det hindrar inte att någon definierar frihet som att få bestämma hur det där nya fina köket kommer se ut.


Det är jobb, det har du rätt i. Däremot är det en skön flykt att göra fysiskt hemmajobb när man jobbar på kontor hela dagarna. Dessutom blir man tillfreds av att se allt man gjort.
Senast redigerad av Don Pedro tis 04 jun 2013, 20:11, redigerad totalt 1 gång.
handyman: Födelsedagskostymen är fin... om man inte är tjock och full
Användarvisningsbild
Don Pedro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4935
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:41
Ort: Vasa, Finland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav HRJ » tis 04 jun 2013, 20:43

AlienDealer skrev:
Apan skrev:
Hellfire666 skrev:Hur definierar du fri?

Att inte ägna sin fritid åt att arbeta. Det som fanns på 335:s lista definierar jag som att arbeta. Till frihetsbegreppet hör också att inte vara ägd av någon, via till exempel banklån som man aldrig någonsin blir fri från, eller att vara onödigt beroende på dagsformen på valfri hittepåmarknad. Det hindrar inte att någon definierar frihet som att få bestämma hur det där nya fina köket kommer se ut.

Ni har alla rätt!
Din sanning är inte allas sanning osv


Finbesök i tråden.

Bild
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Fierce_Swe » tis 04 jun 2013, 22:16

Tänkte kolla på avsnitt 9 på Game of Thrones innan jag lägger mig. Alla verkar besvikna... :shock: Känns ju inte bra...
Bild
https://soundcloud.com/niclas-karlsson-2
We may be humans but we're still animals!
Användarvisningsbild
Fierce_Swe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1943
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 12:50
Ort: Borås

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Nilo » ons 05 jun 2013, 01:03

Fierce_Swe skrev:Tänkte kolla på avsnitt 9 på Game of Thrones innan jag lägger mig. Alla verkar besvikna... :shock: Känns ju inte bra...

Jag kan spoila :wink2:

Sjukt bra avsnitt måste jag säga.
Användarvisningsbild
Nilo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5360
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:43
Ort: Ystad: skåne: Sverige

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav poxxed » ons 05 jun 2013, 12:41

Iaktar gitarduell med mig själv och Rocknrolle.

Användarvisningsbild
poxxed
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 7866
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:49
Ort: Stocktown

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Fierce_Swe » ons 05 jun 2013, 14:56

Nilo skrev:
Fierce_Swe skrev:Tänkte kolla på avsnitt 9 på Game of Thrones innan jag lägger mig. Alla verkar besvikna... :shock: Känns ju inte bra...

Jag kan spoila :wink2:

Sjukt bra avsnitt måste jag säga.


Jag har sett det nu och man kan ju undra hur författaren tänkte där egentligen... Men det rörde ju onekligen om i grytan!!! :shock:
Bild
https://soundcloud.com/niclas-karlsson-2
We may be humans but we're still animals!
Användarvisningsbild
Fierce_Swe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1943
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 12:50
Ort: Borås

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Brutalisator » ons 05 jun 2013, 15:01

Fierce_Swe skrev:
Nilo skrev:
Fierce_Swe skrev:Tänkte kolla på avsnitt 9 på Game of Thrones innan jag lägger mig. Alla verkar besvikna... :shock: Känns ju inte bra...

Jag kan spoila :wink2:

Sjukt bra avsnitt måste jag säga.


Jag har sett det nu och man kan ju undra hur författaren tänkte där egentligen... Men det rörde ju onekligen om i grytan!!! :shock:



Han verkar gilla såntdär, som när Sean Böna fick smaka svärd i första säsongen :disapprove:
Bloddopad av satan.
Användarvisningsbild
Brutalisator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5172
Blev medlem: mån 27 feb 2012, 12:56
Ort: Söderhamn-Malmö

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Hellfire666 » ons 05 jun 2013, 17:20

Wau?

(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Nilo » ons 05 jun 2013, 17:33

Brutalisator skrev:
Fierce_Swe skrev:
Nilo skrev:
Fierce_Swe skrev:Tänkte kolla på avsnitt 9 på Game of Thrones innan jag lägger mig. Alla verkar besvikna... :shock: Känns ju inte bra...

Jag kan spoila :wink2:

Sjukt bra avsnitt måste jag säga.


Jag har sett det nu och man kan ju undra hur författaren tänkte där egentligen... Men det rörde ju onekligen om i grytan!!! :shock:



Han verkar gilla såntdär, som när Sean Böna fick smaka svärd i första säsongen :disapprove:

Han ville inte att serien skulle bli för förutsägbar har han sagt.
Jag tyckte det var helt rätt move :approve:
Användarvisningsbild
Nilo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5360
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:43
Ort: Ystad: skåne: Sverige

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Terge » ons 05 jun 2013, 21:11

Hundra spänn på att författaren hinner dö innan han skrivit klart sista två böckerna i game of thrones serien. Satan vad han börjar dryga ut på handlingen i bok fyra...
http://www.egonaut.se
Deliminati - ute nu på Mighty Music!
Användarvisningsbild
Terge
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4372
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 10:52
Ort: Borås, Västra Götaland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav rocky67 » ons 05 jun 2013, 22:54

tog en strumpläst-styrdans-svängom med frugan på vardagsrumsgolvet.
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Tonjagare » tor 06 jun 2013, 10:34

Sitter och tittar in i väggen. Det här är ju en dag vi tydligen inte vågar fira.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav fissmoll » tor 06 jun 2013, 11:16

Tonjagare skrev:Sitter och tittar in i väggen. Det här är ju en dag vi tydligen inte vågar fira.


Fira då.
NOVÁ A DRAVÁ! :fnys:
Användarvisningsbild
fissmoll
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6532
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 11:53
Ort: Bergnäset

Nästa

Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam