• Reklam

Behöver schema/ritning till Ibanez RG350EX -90

Kopplingsscheman, CAD-ritningar m.m

Behöver schema/ritning till Ibanez RG350EX -90

Inläggav hardrocker » lör 28 nov 2009, 18:54

Har en gammal Ibanez som jag tänkte titta över lödningarna på. Den har två humbuckers samt en singlecoil i mittenläget, en 5-vägsswitch (YM-50) för att koppla mellan mickarna, en volym- och en tonkontroll och avslutningsvis en switch för EMG-disten!

Nån som vet hur allt ska sitta kopplat och har en ritning eller skiss över detta? Vore grymt tacksam!
hardrocker
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 28 nov 2009, 18:17

Reklam

Re: Behöver schema/ritning till Ibanez RG350EX -90

Inläggav danix » lör 28 nov 2009, 20:50

Är det originalmickar?
Ibanez-siten verkar inte vilja visa bilder idag, men det är ju typ så här, fast färger på kablar etc kan ju skilja:
Bild
The more we know, the less we fear. And then the world became a sphere
Användarvisningsbild
danix
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2312
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 09:45
Ort: Stockholm

Re: Behöver schema/ritning till Ibanez RG350EX -90

Inläggav hardrocker » lör 28 nov 2009, 21:25

Tack! Men jag har nog inte originalmickarna. Jag har en EMG 85, en passiv Jackson samt en aktiv single coil som jag inte vet vad det är.. På bilden du bifogade är det en jävla massa kablar från humbuckrarna, 5 st. På min EMG t ex är det bara 3 st kablar; röd, vit och jord. Vad är det där "tremolo claw"? Sen har ju EMG'n en separat "dist-switch" som gör det ännu bökigare..

Undrar också över en annan sak; min aktiva single coil-mick var inte inkopplad förut. Jag har tagit den från en annan gammal gitarr. Kan jag koppla in den på samma 9V-batteri som driver EMG? Blir det mindre output då, eller är det bara batteritiden som minskar?
hardrocker
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 28 nov 2009, 18:17

Re: Behöver schema/ritning till Ibanez RG350EX -90

Inläggav hardrocker » tor 03 dec 2009, 22:02

Ingen som vet? Har hittat bifogade bilden på nätet. Det som skiljer sej från hur min gitarr var förut är att den rödmärkta grejen var kopplad "mitten" på volym till "mitten" på tone. Vilket är det rätta sättet?
Bilagor
Senast redigerad av hardrocker sön 13 dec 2009, 22:46, redigerad totalt 1 gång.
hardrocker
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 28 nov 2009, 18:17


Återgå till Scheman/Ritningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam
cron