• Reklam

Burns elbas

Kopplingsscheman, CAD-ritningar m.m

Burns elbas

Inläggav josi » fre 20 maj 2011, 10:08

Jag har kommit över en Burns Vibraslim bas. Dessvärre var elektroniken sabbad. Stallpicupens lindning var trasig och anslutningarna bortklippta. Halspicupen var kopplad direkt till jacket och det var skador på kretskortet som alla kontroller sitter på. Nu har jag lindat om stallpicupen så att båda picuperna låter. Problemet är att jag inte får volym- och tonkontrollerna att fungera. Jag har ritat ett schema på hur det ser ut. Var skall jag koppla in picuperna och jacket för att allt ska fungera? Lägg märke till att stallpicupen B har både ton- och precencekontroll. Mycket tacksam om nån kunde hjälpa mej med detta.
[img]
Schema%20förminskat.JPG
[/img]
josi
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 20 maj 2011, 09:30

Reklam

Re: Burns elbas

Inläggav fissmoll » fre 20 maj 2011, 10:12

JAg har ett schema för en TR-2, Likheter?
NOVÁ A DRAVÁ! :fnys:
Användarvisningsbild
fissmoll
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6532
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 11:53
Ort: Bergnäset

Re: Burns elbas

Inläggav josi » fre 20 maj 2011, 22:40

TR-2?? Menar du Triumph TR-2?? Visserligen är Burns också engelsk, men det är nog enda likheten. Eller finns det en Burns som heter TR-2? I så fall har det gått mej förbi. Min Burns Vibraslim bass har två picuper, en volymkontroll, två tonkontroller och en precencekontroll. Serienumret säger att den torde vara från 1964. Ingen som har idé om hur den ska kopplas?
josi
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 20 maj 2011, 09:30

Re: Burns elbas

Inläggav josi » sön 22 maj 2011, 09:41

Ursäkta mej! Nu ser jag att det finns Burns TR-2. Den ser ju väldigt lika ut som Vibraslim. Fast detta är ju en bas. TR-2an har visst aktiva picuper så det är väl knappast troligt att dom är lika kopplade. Dessutom har ju Vibraslim en extra precence-kontroll. Fast jag tror att det skulle räcka med att jag får veta var jag kopplar in picuperna och jacket. I övrigt är nog allt i ordning.
josi
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 20 maj 2011, 09:30


Återgå till Scheman/Ritningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Reklam