• Reklam

Fasvända mickar!

Kopplingsscheman, CAD-ritningar m.m

Fasvända mickar!

Inläggav Bubblicious » ons 13 aug 2008, 08:59

Tjo!

Undrar om det finns någon som kanske kan vara behjälplig om det är så att man vill smälla in en switch i guran som sätter mickarna ur fas? Mer hur man kan löda ihop det hela?

Tycker att det låter ganska coolt med ljudet bet blir av det, precis som t e x Andy Summers har på sin berömda telecaster. Har själv samma bestyckning på en av mina teles, d.v.s. tele bridge och humbucker neck. Any ideas, anyone?
Bästa titel på platta som aldrig blev av: I hate every bone in your body but mine-Steve Lukather
Bubblicious
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 133
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 21:54

Reklam

Re: Fasvända mickar!

Inläggav John The Revelator » ons 13 aug 2008, 19:03

-För övrigt anser jag att skolan bör förstatligas!
Användarvisningsbild
John The Revelator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4881
Blev medlem: ons 16 jul 2008, 15:53
Ort: Alvesta för helvete!

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Bubblicious » ons 13 aug 2008, 22:42

THANX!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bästa titel på platta som aldrig blev av: I hate every bone in your body but mine-Steve Lukather
Bubblicious
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 133
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 21:54

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Groth » tor 14 aug 2008, 00:07

Om du nödvändigtvis vill fasvända tycker jag att du ska fasvända båda mickarna, då låter det bäst. :thumbup:
"Lighten up, Francis."
Användarvisningsbild
Groth
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5521
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:03
Ort: Sverige

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Flukather » tor 14 aug 2008, 04:14

FredrikGroth skrev:Om du nödvändigtvis vill fasvända tycker jag att du ska fasvända båda mickarna, då låter det bäst. :thumbup:


Du kan inte fasvända 2 singlecoil mickar, då blir dom "in phase" igen. Jag antar att OP menar fasen på hel micken, inte fasen inuti micken ( om det är en 2 spolig mick, men eftersom han nämner en tele singlecoil och en humbucker så är intern fasvänding lite ovanligt ).
Användarvisningsbild
Flukather
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2353
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 11:03

Re: Fasvända mickar!

Inläggav poxxed » tor 14 aug 2008, 04:50

Flukather skrev:
FredrikGroth skrev:Om du nödvändigtvis vill fasvända tycker jag att du ska fasvända båda mickarna, då låter det bäst. :thumbup:


Du kan inte fasvända 2 singlecoil mickar, då blir dom "in phase" igen. Jag antar att OP menar fasen på hel micken, inte fasen inuti micken ( om det är en 2 spolig mick, men eftersom han nämner en tele singlecoil och en humbucker så är intern fasvänding lite ovanligt ).

Jag misstänker att Fredrik testade sig på ett sådant där skämt.
Användarvisningsbild
poxxed
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 7866
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:49
Ort: Stocktown

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Viktor Johanſon » tor 14 aug 2008, 04:53

poxxed skrev:Jag misstänker att Fredrik testade sig på ett sådant där skämt.

Jo, har hört att ungdomarna har börjat hålla på med sånt. Ett jävla otyg! :angry:
Viktor Johanſon
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2917
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 15:05
Ort: Stockholm

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Groth » tor 14 aug 2008, 09:57

Jo visst var det ett försök till skämt. Men hädanefter blir min medverkan på forumet strikt, klinisk och proffessionell, jag lovar.
"Lighten up, Francis."
Användarvisningsbild
Groth
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5521
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:03
Ort: Sverige

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Flukather » tor 14 aug 2008, 17:58

FredrikGroth skrev:Jo visst var det ett försök till skämt. Men hädanefter blir min medverkan på forumet strikt, klinisk och proffessionell, jag lovar.

:big:
Användarvisningsbild
Flukather
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2353
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 11:03

Re: Fasvända mickar!

Inläggav Bubblicious » fre 15 aug 2008, 23:34

FredrikGroth skrev:Jo visst var det ett försök till skämt. Men hädanefter blir min medverkan på forumet strikt, klinisk och proffessionell, jag lovar.


Det vore väl slöseri för oss andra dödliga som förstår ironi och kanske delar din dåliga humor... :wink2:
Bästa titel på platta som aldrig blev av: I hate every bone in your body but mine-Steve Lukather
Bubblicious
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 133
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 21:54


Återgå till Scheman/Ritningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Reklam
cron