• Reklam

Jättegul Washburn Raven

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Jättegul Washburn Raven

Inläggav Reckless Mike » lör 23 maj 2009, 09:33

Jag köpte den här på Ljudbojen i höstas. Enligt tidigare ägare så är färgen original. Jag har letat runt på nätet men hittar ingenting som styrker att Washburn Raven kunde köpas i denna färg. Likt förbannat så är den inte omlackad. Detta ÄR originalfärgen. Se t ex skallen. Jag har svårt att tro att någon skulle göra sig besvär att hitta en ny Washburn-logga att klämma på efter omlackning...

Kvalitetsmässigt så är den i kategorin "mycket gediget hantverk", precis som det mesta från Matsumoku-fabriken. Mickarna är glödheta (troligen original) och den är mycket lättspelad.

Bild Bild Bild Bild
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Reklam

Re: Jättegul Washburn Raven

Inläggav Ohjay » lör 23 maj 2009, 12:03

Men åh.... :blush:

Till salu? :wink2:
Användarvisningsbild
Ohjay
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 547
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 18:20
Ort: Göteborg

Re: Jättegul Washburn Raven

Inläggav Reckless Mike » lör 23 maj 2009, 14:10

Jag hade inte tänkt mig att sälja den....
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Jättegul Washburn Raven

Inläggav Ohjay » lör 23 maj 2009, 18:12

Jaja, det var värt ett försök :wink2:

Den var helt fånigt snygg. Konstigt nog passar den bra i gult, men som smått Matsumoku-nörd man blivit så är jag väldigt fundersam till färgen, att den faktiskt är original. De pysslade ju trots allt med väldigt neutrala färger under sin verkningstid. Det var i närheten av nerläggningen(ca '87) som man gjorde lite annorlunda färger(TV yellow eller vad den heter, bland annat).
Detta blev inspiration till att få iordning min Raven som är ett renoveringsobjekt :sad2:

Lite nyfiken, vad för material är kroppen i, vet du det?
Serienummer, eller årtal som den är gjord skulle vara kul att veta med, skulle gissa 85-87 off the bat
Användarvisningsbild
Ohjay
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 547
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 18:20
Ort: Göteborg

Re: Jättegul Washburn Raven

Inläggav Reckless Mike » lör 23 maj 2009, 20:26

GC810363 är serienumret. Raven tillverkades väl mellan -79 och -85 så det borde innebära att detta är en 81:a
En Raven ska ju vara gjord i mahogny. Den här är så pass tung att jag inte tvivlar på det.
Jag är övertygad om att denna är gul som original. Ska montera isär den så småningom. Då lär jag få facit

Lite info
http://www.matsumoku.org/models/washburn/wing/wing.html

Enligt denna sida tillverkades den bara mellan -79 och -81. Men här står att den levererades gul.
http://www.g3h.be/wings/raven.htm

Edit: Föra att retas lite mer så tror jag att jag har originalcaset till den också! :wink2:
Senast redigerad av Reckless Mike lör 23 maj 2009, 20:34, redigerad totalt 1 gång.
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Jättegul Washburn Raven

Inläggav Ohjay » lör 23 maj 2009, 20:34

Matsu-sidan är jag bekant med, det bör man vara när man äger, *räknar*, 6 Matsumoku-byggda instrument :big:
Även den där "Wing"-specifika sidan känner jag till, men hade faktiskt missat att den listade att Raven såldes som gul original.

Så då är nog din inte omlackad, kul kul. Riktigt fin var den iallafall :big:
Och ja, din är en 81:a, med tanke på serienumret.
Användarvisningsbild
Ohjay
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 547
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 18:20
Ort: Göteborg


Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam