• Reklam

Visa din SG

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Visa din SG

Inläggav saturnine » mån 17 mar 2008, 00:33

Kickar igång tråden med mina

Bild
SG Standard

Bild
SG Voodoo

Bild
SG Worn n' Faded

/J
Senast redigerad av saturnine mån 17 mar 2008, 00:34, redigerad totalt 1 gång.
Sagor Som Leder Mot Slutet
Post rock/post black metal/shoegaze

5/3 Beer Ditch, Malmö
28/5 TBA
Användarvisningsbild
saturnine
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 01:00
Ort: Malmö

Reklam

Re: Visa din SG

Inläggav Forsman » mån 17 mar 2008, 00:38

Alltså, jag har länge velat ha en SG pga att de är så coola, men jag pallar inte med placeringen av kontrollerna. Jag vill ha dem närmare högerhandens spelposition, ja lite som en stratocaster har det.

Det går fan inte att göra några volymswells med en SG. Å andra sidan så köper man den kanske inte för det heller - det ska spelas råkkenråll på en SG.

Snygga gitarrer har du iaf!
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Visa din SG

Inläggav saturnine » mån 17 mar 2008, 01:08

Forsman skrev:Alltså, jag har länge velat ha en SG pga att de är så coola, men jag pallar inte med placeringen av kontrollerna. Jag vill ha dem närmare högerhandens spelposition, ja lite som en stratocaster har det.

Det går fan inte att göra några volymswells med en SG. Å andra sidan så köper man den kanske inte för det heller - det ska spelas råkkenråll på en SG.

Snygga gitarrer har du iaf!


Nej, du har lite rätt där. Dock så ställer jag oftast in det sound jag vill ha på respektive mick och kör sedan på (lite lägre volym på halsmicken ex.).

Volympedal är ju annars en lösning för swells :)

/J
Sagor Som Leder Mot Slutet
Post rock/post black metal/shoegaze

5/3 Beer Ditch, Malmö
28/5 TBA
Användarvisningsbild
saturnine
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 01:00
Ort: Malmö

Re: Visa din SG

Inläggav rejjo » tis 18 mar 2008, 17:17

Forsman skrev:Alltså, jag har länge velat ha en SG pga att de är så coola, men jag pallar inte med placeringen av kontrollerna. Jag vill ha dem närmare högerhandens spelposition, ja lite som en stratocaster har det.

Det går fan inte att göra några volymswells med en SG. Å andra sidan så köper man den kanske inte för det heller - det ska spelas råkkenråll på en SG.

Snygga gitarrer har du iaf!


Ett problem är också att man ofta lika gärna kan ta av halsen och använda som brännbollsträ...

Men ja, jag håller med om att snygga gitarrer är det iaf!
Användarvisningsbild
rejjo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 602
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 02:07
Ort: Malmö

Re: Visa din SG

Inläggav Tuff » tis 18 mar 2008, 20:55

rejjo skrev:
Ett problem är också att man ofta lika gärna kan ta av halsen och använda som brännbollsträ...

Men ja, jag håller med om att snygga gitarrer är det iaf!


Precis min åsikt. Bytte precis bort min SG pga att halsen helt enkelt var för tjock för mig. Eller, den var mycket tjockare än de andra gitarrerna jag har så då blev det skevt!

Bild på min FD. perla:
Bild
Senast redigerad av Tuff fre 21 mar 2008, 18:01, redigerad totalt 2 gånger.
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Visa din SG

Inläggav wonderboy » ons 19 mar 2008, 05:19

Vilka mesar ni är, klarar ni inte av en tjock hals förtjänar ni inte att kallas män! :approve:
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Visa din SG

Inläggav JDR » ons 19 mar 2008, 14:16

Bild
Bild

:smile:
Användarvisningsbild
JDR
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 26
Blev medlem: mån 31 dec 2007, 22:49
Ort: Stockholm

Re: Visa din SG

Inläggav Mattu » ons 19 mar 2008, 15:26

SG tjockhalsad? My god, har ni händer som dagisbarn eller? Jag har ganska små�än�r men har aldrig haft problem med att halsen varit för �ock. Att de därem� är ha�tunga är en �nan sak.
-----------------------------------------------------------------------------------
A musical is the same as a burlap sack. I wouldn't want to be in either.
Mattu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 351
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:23
Ort: Ougadougou

Re: Visa din SG

Inläggav Jesperado » ons 19 mar 2008, 18:35

Här är min! :approve:

Användarvisningsbild
Jesperado
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:27
Ort: Skåneland

Re: Visa din SG

Inläggav Anton » tor 20 mar 2008, 22:23

Tunga guror allihop, har själv alltid velat ha en SG
Bild
Användarvisningsbild
Anton
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: ons 16 jan 2008, 23:09
Ort: Sollentuna / Stockholm

Re: Visa din SG

Inläggav klaatu » tor 20 mar 2008, 23:26

Anton skrev:Tunga guror allihop, har själv alltid velat ha en SG


Fick gas på SG i somras och fyndade en grym Tokai när Frii's Musik här hemma sålde ut instrument för halva priset (Göran Frii RIP.. :cry: ) i höstas.

Inte nog med att det var den schysstaste SG jag nånsin fingrat på, dessutom hade jag inga problem med den feta halsen som många klagar på. Har själv alltid trott att jag inte kan spela på annat än max medeltjocka stratahalsar, och allra helst tunnare Charvel/Jackson/wizard etc, etc. Har därför varit lite skeptisk mot SG:s i annonser.

Till min förvåning kände jag mig helt hemma på SG:n. Halsen kändes faktiskt betydligt "snabbare" (lol, som om JAG vore en shredder..)än min betydligt tunnare (och satinlackade) Squier-hals (även om just den naturligtvis ej ska jämföras med shred-halsarna tidigare nämda).

Trots att kroppen är väldigt lätt, och att halsen är själva definitionen av basebollträ, så upplever jag faktiskt personligen inte heller att den är mer framtung än varken stratan eller min Yamaha BB 2000 (bas). Det enda negativa är att rosewood:en på greppbrädan på mitt ex. är tämligen ljus, men den kommer att svärtas ned inom kort.

Om ni är oroliga för "framtunghet", för fläskiga halsar osv; testa några olika SG:s först. Hittar man ett ex. som passar en själv är dom jävligt roliga att lira på.

Pissig bild, ljus och följaktligen fotograf. Greppbrädan är visserligen relativt ljus, men så där gul-diarré-färgad är den definitivt inte i verkligheten..

".. vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum"
Användarvisningsbild
klaatu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 12:59
Ort: Birchtown

Re: Visa din SG

Inläggav Mattu » tor 20 mar 2008, 23:31

klaatu skrev:
Anton skrev:Tunga guror allihop, har själv alltid velat ha en SG


Fick gas på SG i somras och fyndade en grym Tokai när Frii's Musik här hemma sålde ut instrument för halva priset (Göran Frii RIP.. :cry: ) i höstas.


Aaah, då vet jag i vilken stad du bor. :D Själv var jag sugen på den där knasiga Duesenberg-häcken som hängde i fönstret hur länge som helst, men när det väl blev utförsäljning var jag inte riktigt i stånd till shopping.
-----------------------------------------------------------------------------------
A musical is the same as a burlap sack. I wouldn't want to be in either.
Mattu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 351
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:23
Ort: Ougadougou

Re: Visa din SG

Inläggav klaatu » tor 20 mar 2008, 23:35

JDR skrev:..bild på en Epiphone Iommi SG..


Lite synd att man inte ser mickarna så bra, Iommi-mickarna har ju lite speciella kåpor.. :smile:
".. vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum"
Användarvisningsbild
klaatu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 12:59
Ort: Birchtown

Re: Visa din SG

Inläggav klaatu » tor 20 mar 2008, 23:37

Mattu skrev:
klaatu skrev:
Anton skrev:Tunga guror allihop, har själv alltid velat ha en SG


Fick gas på SG i somras och fyndade en grym Tokai när Frii's Musik här hemma sålde ut instrument för halva priset (Göran Frii RIP.. :cry: ) i höstas.


Aaah, då vet jag i vilken stad du bor. :D Själv var jag sugen på den där knasiga Duesenberg-häcken som hängde i fönstret hur länge som helst, men när det väl blev utförsäljning var jag inte riktigt i stånd till shopping.


Visst var det ett V, eller är jag helt förvirrad nu?
".. vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum"
Användarvisningsbild
klaatu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 12:59
Ort: Birchtown

Re: Visa din SG

Inläggav Mattu » tor 20 mar 2008, 23:41

Nej, den såg lite ut som en Rickenbacker. Glittrig, helt sjuk.
-----------------------------------------------------------------------------------
A musical is the same as a burlap sack. I wouldn't want to be in either.
Mattu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 351
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:23
Ort: Ougadougou

Re: Visa din SG

Inläggav klaatu » fre 21 mar 2008, 00:33

Mattu skrev:Nej, den såg lite ut som en Rickenbacker. Glittrig, helt sjuk.


OK, just den minns jag inte. Misstänker dock att det hade skett nån slags "insider-förtursförsäljning" innan vi pöbel-köpare fick komma in, eftersom jag inte såg t.ex. de halvdyra/dyra USA-stratorna som alltid hängde rakt fram när man kom in i butiken. Och då stod jag nästan längst fram i kön innan vi blev insläppta. Tyckte också (vet dock ej säkert, endast spekulationer) att en del jävligt fina basar saknades..

Jag hade sån tur att jag hade sett "open book"-profilen med Tokai-loggan skymta i fönstret kvällen före, så jag visste vad jag skulle greppa först och främst. Tyvärr missade jag dock "förstärkarkvällen", vissa gjorde tydligen tokfynd då..

Men det är hur som helst vemodigt att detta kulturminnesmärke gick i graven. "Bågen-husen" byggdes -56, och Frii's Musik öppnades, vad jag har förstått, strax efter.

Mången Umeå-musiker har under decennier handlat på (tämligen räntebefriad) krita hos Göran Frii..

Sorry, nu gick jag lite sentimental Off Topic.. :blush:
Senast redigerad av klaatu fre 21 mar 2008, 00:35, redigerad totalt 1 gång.
".. vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum"
Användarvisningsbild
klaatu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 12:59
Ort: Birchtown

Re: Visa din SG

Inläggav Mattu » fre 21 mar 2008, 00:36

Visste du att Stefan på Burmans köpte alla vinylskivorna som stod därinne? 5000 spänn. Var har han tänkt få plats med dem? Min kompis fick f.ö.äran att flytta samtliga backar från Friis till Burmans medelst helt vanlig tralla...
-----------------------------------------------------------------------------------
A musical is the same as a burlap sack. I wouldn't want to be in either.
Mattu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 351
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:23
Ort: Ougadougou

Re: Visa din SG

Inläggav klaatu » fre 21 mar 2008, 01:07

Mattu skrev:Visste du att Stefan på Burmans köpte alla vinylskivorna som stod därinne? 5000 spänn. Var har han tänkt få plats med dem? Min kompis fick f.ö.äran att flytta samtliga backar från Friis till Burmans medelst helt vanlig tralla...


Ojävlar, vilket slitjobb.. :shock2:

Med tanke på Burmans trånga "original-70-tals-skivbar-design-som-levt-kvar" utrymme, så fattar man ju inte var han tänkt trolla in all dessa vinyl. Om man nu ska prata kultur, så är ju Stefan Nilsson lite av en hjälte som vårdar Burmansarvet på rätt sätt.

Med risk för att moderatorerna snart kommenterar vår (visserligen tämligen befogade Frii's Musik/Burmans) OT diskussion, antar jag iaf att du också är från samma stad som jag?
".. vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum"
Användarvisningsbild
klaatu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 12:59
Ort: Birchtown

Re: Visa din SG

Inläggav Oxymoron » fre 21 mar 2008, 23:47

Min lilla pimpade Gibson Worn/faded

Bild
Användarvisningsbild
Oxymoron
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 427
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 16:06

Re: Visa din SG

Inläggav jesper » lör 22 mar 2008, 03:10

Den här hör kanske inte riktigt hit... men det är en gammal kopia byggd i plywood som jag sågat lite i, stoppat i en högtalare och en förstärkare. Meckade ihop den så den funkade... sen blev det inte mer gjort än så :( ... den ser ut som på bilderna än idag.

Bild
jesper
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 371
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 00:21
Ort: Uppsala

Re: Visa din SG

Inläggav Mattu » lör 22 mar 2008, 17:29

klaatu skrev:
Mattu skrev:Visste du att Stefan på Burmans köpte alla vinylskivorna som stod därinne? 5000 spänn. Var har han tänkt få plats med dem? Min kompis fick f.ö.äran att flytta samtliga backar från Friis till Burmans medelst helt vanlig tralla...


Ojävlar, vilket slitjobb.. :shock2:

Med tanke på Burmans trånga "original-70-tals-skivbar-design-som-levt-kvar" utrymme, så fattar man ju inte var han tänkt trolla in all dessa vinyl. Om man nu ska prata kultur, så är ju Stefan Nilsson lite av en hjälte som vårdar Burmansarvet på rätt sätt.

Med risk för att moderatorerna snart kommenterar vår (visserligen tämligen befogade Frii's Musik/Burmans) OT diskussion, antar jag iaf att du också är från samma stad som jag?


Nej, faktiskt 266 kilometer norrut, men jag har spenderat en jäkla massa tid i Umeå.

Träffade faktiskt sagda kompis idag, och passade på att fråga hur Stefan fick plats med skivorna. "Det gör han inte", svarade han... :D
-----------------------------------------------------------------------------------
A musical is the same as a burlap sack. I wouldn't want to be in either.
Mattu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 351
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:23
Ort: Ougadougou

Re: Visa din SG

Inläggav Mattu » lör 22 mar 2008, 17:29

jesper skrev:Den här hör kanske inte riktigt hit... men det är en gammal kopia byggd i plywood som jag sågat lite i, stoppat i en högtalare och en förstärkare. Meckade ihop den så den funkade... sen blev det inte mer gjort än så :( ... den ser ut som på bilderna än idag.


Hahaha! Helt sinnesjuk!
-----------------------------------------------------------------------------------
A musical is the same as a burlap sack. I wouldn't want to be in either.
Mattu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 351
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:23
Ort: Ougadougou

Re: Visa din SG

Inläggav VIP » lör 22 mar 2008, 18:16

he he pimpad SIGMA SG :approve: :approve:
Bild
Användarvisningsbild
VIP
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1253
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 21:27
Ort: Norrtälje-Roslagens pärla !!!

Re: Visa din SG

Inläggav saturnine » mån 24 mar 2008, 13:51

Oxymoron skrev:Min lilla pimpade Gibson Worn/faded

Bild


Blir nog sådan pimpning av min W & F inom kort...fast jag tänkte byta stallmicken till en 498T eller Superdistortion :smile:

/J
Sagor Som Leder Mot Slutet
Post rock/post black metal/shoegaze

5/3 Beer Ditch, Malmö
28/5 TBA
Användarvisningsbild
saturnine
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 01:00
Ort: Malmö

Re: Visa din SG

Inläggav Patric » tis 25 mar 2008, 12:49

Faded
Bilagor
Användarvisningsbild
Patric
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 586
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:41
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam