• Reklam

Bananskalle informerar

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Re: Bananskalle informerar

Inläggav *DNS* » fre 23 jan 2009, 21:02

Flygplan :?:
Bets :?:
:!:


Bild
*DNS*
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8906
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 02:38

Reklam

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » fre 23 jan 2009, 21:07

*DNS* skrev:Flygplan :?:
Bets :?:
:!:


Bild


Ja. Du anar inte!
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » fre 15 maj 2009, 18:55

Äpplen faller alltid till marken.
Jag köper orangea gitarrer.
Naturlagar.

Bild

En HPD med ESP-kropp, förmodad Warmothhals i flammig lönn, Floyd, PAF '59 i stallet och Tonerider i halsen. Felaktig zebra set-up men jag har överseende med Nynäshamnsbor :smile: Tack till Stelin för tipset!

I övrigt ligger tidigare nämnda projekt med Kramer-HPD'n på hyllan....eller, i ett badrumsskåp för att vara exakt.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Spadeace » fre 15 maj 2009, 18:57

Otroligt snygg gura :tongue:
Spela Mungiga!
Användarvisningsbild
Spadeace
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1264
Blev medlem: sön 27 apr 2008, 23:10
Ort: Göteborg

Re: Bananskalle informerar

Inläggav cy_berg » fre 15 maj 2009, 19:24

Bananskalle skrev:Äpplen faller alltid till marken.
Jag köper orangea gitarrer.
Naturlagar.

Bild

En HPD med ESP-kropp, förmodad Warmothhals i flammig lönn, Floyd, PAF '59 i stallet och Tonerider i halsen. Felaktig zebra set-up men jag har överseende med Nynäshamnsbor :smile: Tack till Stelin för tipset!

I övrigt ligger tidigare nämnda projekt med Kramer-HPD'n på hyllan....eller, i ett badrumsskåp för att vara exakt.



Yikes! Hade den där haft endast 1 hb istället för 2, så hade gjort inbrott hos dig :smile:

Poxxed, angående King Diamond: "Hur som helst är han asbra"
Användarvisningsbild
cy_berg
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2651
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:25
Ort: Brodda, 35km från Malmö

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » fre 15 maj 2009, 19:37

cy_berg skrev:Yikes! Hade den där haft endast 1 hb istället för 2, så hade gjort inbrott hos dig :smile:


Den började sitt liv som 1 HB-gitarr!
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav cy_berg » fre 15 maj 2009, 20:27

Bananskalle skrev:
cy_berg skrev:Yikes! Hade den där haft endast 1 hb istället för 2, så hade gjort inbrott hos dig :smile:


Den började sitt liv som 1 HB-gitarr!


Jaså? Har du spacklat igen hålet och lackat om eller det är gjort innan du köpte kroppen? 2 hb är såklart väldigt praktiskt, men jädrans så hård i brallan jag blir av 1HB-gurkor :tongue: Framförallt superstrator med 1HB

Poxxed, angående King Diamond: "Hur som helst är han asbra"
Användarvisningsbild
cy_berg
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2651
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:25
Ort: Brodda, 35km från Malmö

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » lör 16 maj 2009, 00:00

cy_berg skrev:Jaså? Har du spacklat igen hålet och lackat om eller det är gjort innan du köpte kroppen? 2 hb är såklart väldigt praktiskt, men jädrans så hård i brallan jag blir av 1HB-gurkor :tongue: Framförallt superstrator med 1HB


Jag har inte gjort något mer än betalat :smile:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav cy_berg » lör 16 maj 2009, 20:04

Bananskalle skrev:
cy_berg skrev:Jaså? Har du spacklat igen hålet och lackat om eller det är gjort innan du köpte kroppen? 2 hb är såklart väldigt praktiskt, men jädrans så hård i brallan jag blir av 1HB-gurkor :tongue: Framförallt superstrator med 1HB


Jag har inte gjort något mer än betalat :smile:


Aha...hursomhelst, riktigt snygg är den!

Poxxed, angående King Diamond: "Hur som helst är han asbra"
Användarvisningsbild
cy_berg
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2651
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:25
Ort: Brodda, 35km från Malmö

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Sjusovaren » mån 20 jul 2009, 19:25

Bananskalle skrev::smile:

Bild

Yamahan, Washburnen och Kramer V:et borta, till förmån för denna gula FGM (från Tobbe på forumet). För första gången har jag en märklig känsla i mage, hjärta och hjärna....det finns just nu ingen gitarr jag suktar efter!! Det kan iofs bero på att jag snart dragit i mig en pava El Molino.

/Banan

Står FG för Frank Gambale möjligen? :?:
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » mån 20 jul 2009, 19:43

Sjusovaren skrev:
Bananskalle skrev::smile:

Bild

Yamahan, Washburnen och Kramer V:et borta, till förmån för denna gula FGM (från Tobbe på forumet). För första gången har jag en märklig känsla i mage, hjärta och hjärna....det finns just nu ingen gitarr jag suktar efter!! Det kan iofs bero på att jag snart dragit i mig en pava El Molino.

/Banan

Står FG för Frank Gambale möjligen? :?:


Jajemän!
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Sjusovaren » mån 05 okt 2009, 00:35

Bananskalle skrev:
Sjusovaren skrev:
Bananskalle skrev::smile:

Bild

Yamahan, Washburnen och Kramer V:et borta, till förmån för denna gula FGM (från Tobbe på forumet). För första gången har jag en märklig känsla i mage, hjärta och hjärna....det finns just nu ingen gitarr jag suktar efter!! Det kan iofs bero på att jag snart dragit i mig en pava El Molino.

/Banan

Står FG för Frank Gambale möjligen? :?:


Jajemän!

Gief? :big:
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » sön 11 okt 2009, 22:32

Köpte denna svårfotograferade (den är mer grön IRL) Barrington, made in Illinois U.S.A, av Spadeace. Den har fått en spa-behandling under helgen och mår nu fantastiskt bra.

Bild
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav cy_berg » mån 12 okt 2009, 07:04

Bananskalle skrev:Köpte denna svårfotograferade (den är mer grön IRL) Barrington, made in Illinois U.S.A, av Spadeace. Den har fått en spa-behandling under helgen och mår nu fantastiskt bra.

Bild

Så jäkla snygg :tongue: :tongue:

Poxxed, angående King Diamond: "Hur som helst är han asbra"
Användarvisningsbild
cy_berg
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2651
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:25
Ort: Brodda, 35km från Malmö

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Sjusovaren » mån 12 okt 2009, 21:41

Gambalen är fortfarande snyggast. :approve: Inte sugen på att sälja'n? :kisses:
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » mån 12 okt 2009, 21:54

Sjusovaren skrev:Gambalen är fortfarande snyggast. :approve: Inte sugen på att sälja'n? :kisses:


Kommer inte på fråga! Skulle vara ett byte mot en JEM777 i så fall. :kisses: :kisses:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » tor 19 nov 2009, 01:25

Jag höll på att glömma! En mörklila ESP The Mirage Custom inhandlades för två veckor sedan. I trogen metalltjänst sedan 1990-1991. Ett bortplockat orm/drakeklistermärke senare.
Bilagor
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Forsman » tor 19 nov 2009, 06:50

Bananskalle skrev:Jag höll på att glömma! En mörklila ESP The Mirage Custom inhandlades för två veckor sedan. I trogen metalltjänst sedan 1990-1991. Ett bortplockat orm/drakeklistermärke senare.

Den ser trevlig ut, grattis! Vad är det för trä i kroppen?
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Sjusovaren » fre 20 nov 2009, 10:11

Såg den ligga och skräpa någonstans, grattis! :smile: Hur är den?
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » tor 18 feb 2010, 21:38

Jaha.

Jag har varit ganska inaktiv den sista tiden, sedan november - december. Det beror på främst att jag legat i fosterställning i duschen men också på att jag varit aktiv inom själva påfyllnaden av mitt mäktiga gitarrimperium. Först inhandlades denna Fernandes, i december, via forumet. Nu kommer jag inte ihåg modellbeteckningen mer än att det stod någonting-80 i halsfickan.

Bild

Sedan blev det jul & nyår. Jag låg kvar i fosterställning, körde lite radiostyrd helikopter mm.mm. Till slut, i mitten av januari, fick mina finkalibrerade känselspröt korn på någonting magiskt på Tradera. En Samick TV Twenty, mellanprisalternativ på Blues Saracenos signaturgitarrer. Alla vet ju att Blues Saraceno placerar sig någonstans efter Yngwie och före Jimi Hendrix.

Bild

Åkte upp i värsta snöyran till Uppsalatrakten och hämtade hem den (plus en stratakopia jag sålde vidare till en kollega). Nu hade jag en gitarr med stratastall - en mycket märklig och sjuk känsla. Ett annat problem var att gitarren var hårdgiggad och hela stallet var proppfullt med smuts och en tjockt lager salt (från svettiga händer). Ett antal delar hade börjat rosta, sitta fast utav bara H-E osv. osv. Jag bände isär allt och la det i ett stort glas rostlösare, d.v.s coca cola. En dag senare monterade jag ihop allt igen, smörjde in, intonerade och kände mig väldigt Bluesig.

Till saken hör också att Traderasäljaren hade fler gitarrer hängandes i hallen. Jag sade till honom "om du inte kontaktar mig innan du säljer de där på Tradera så lägger jag mig i fosterställning i duschen". Han fattade vinken och en vecka senare var jag på väg till Uppsala igen.

Allmogegitarr med ESP-kropp och olackad Warmothhals. Nyslipad, nytvättad, inoljad och fin.

Bild

Noname-kropp och ESP-hals av riktig vänstermodell (för att det inte ska bli så gubbigt). Kroppen var oborrad för stall och plektrumskydd när jag köpte den. Plockade upp reservdelarna på Tradera, chansade på placering av stall, modifierade lite och nu är den grymt bra! :

Bild

Nu är mitt gitarrimperium mäktig utav bara fan! På önskelistan står dock fortfarande en JEM av tidig modell och en Maxxas.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Forsman » tor 18 feb 2010, 22:11

Jahapp... naturell... GUBBE!! :big:
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Anderssown » tor 18 feb 2010, 22:13

Bananskalle skrev:Jag höll på att glömma! En mörklila ESP The Mirage Custom inhandlades för två veckor sedan. I trogen metalltjänst sedan 1990-1991. Ett bortplockat orm/drakeklistermärke senare.

:tongue: :tongue: :tongue:
Sälj mig!
Användarvisningsbild
Anderssown
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1188
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 10:34
Ort: Norrköping

Re: Bananskalle informerar

Inläggav JPK » tor 18 feb 2010, 22:24

Bananskalle skrev:Jag höll på att glömma! En mörklila ESP The Mirage Custom inhandlades för två veckor sedan. I trogen metalltjänst sedan 1990-1991. Ett bortplockat orm/drakeklistermärke senare.


Minns när den där låg ute på blocket, får gratta till en riktigt bra gitarr :smile: Har själv en deluxe i mint condition som sägs vara ifrån slutet av 80/ början av 90-talet. Spelar otroligt bra!
Dying's easy, Rock n' Roll is hard
Användarvisningsbild
JPK
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1651
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 18:16
Ort: Nörrköping

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Sjusovaren » tor 18 feb 2010, 22:37

Fina inköp där! :approve: Synd bara att min Gambale-G.A.S. bara fortsätter öka. :disapprove:
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Re: Bananskalle informerar

Inläggav Bananskalle » tor 18 feb 2010, 22:58

Jodu Forsman, det är otrolig gubbvarning på de senaste inköpen. Tur i oturen är ju att HPD-delarna är ESP & Warmoth (hårdrock!) och inte Fender (gubbe!). Naturellen var så gulnad och skitig att jag höll på att dö när jag tog i den. Märk väl att det är en vintage Les Paul-volymratt på den, för den totala gubbkänslan.

Anderssown - har du något att byta med i liknande prisklass kan vi snacka. Observera att bindningen på ESP-huvudet är borta :sad2: Sedan är insexskruvar lite här & där slut.... men men, enkla delar att ersätta. Och eftersom greppbrädan rent estetiskt är ett av Guds underverk är det en fin gitarr. Och den är lila!!

Jag har kommit på att jag gillar stratastall eftersom man kan intonera dem utan att dö av ansträngning. F.r.o.m nu föredrar jag stratastall. Jag köpte t.o.m ett hardtail i mässing, som inte passade...., för framtida gubbgitarrer. Jag är gubbe.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam