• Reklam

Pedalbord

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Re: Pedalbord

Inläggav qwerty » sön 30 dec 2007, 16:31

Ditt bord är så jädra rent och smakfullt, Ronnie! Älskar att det är så kompakt och litet. Supersnyggt med strömförsörjningen under bordet också. Har en liknande lösning på mitt bord. Ska försöka ta nån bild snart.

Hur skiljer sig dina distboxar åt? Vad används till vad?
qwerty
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 472
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:59

Reklam

Re: Pedalbord

Inläggav Ronnie99t » ons 02 jan 2008, 09:14

qwerty skrev:Ditt bord är så jädra rent och smakfullt, Ronnie! Älskar att det är så kompakt och litet. Supersnyggt med strömförsörjningen under bordet också. Har en liknande lösning på mitt bord. Ska försöka ta nån bild snart.

Hur skiljer sig dina distboxar åt? Vad används till vad?


Tackar! Blev byggt en väldigt kreativ fredagskväll med saker som fanns hemma. Blev väl helt ok, det sämsta är väl att det är lite bökigt att hålla det snyggt med strömkablarna om man byter pedaler ofta... Men i övrigt är det smidigt att ha strömförsörjningen undertill.

Om du tänker på alla pedalerna som är med på bilderna, så är det rätt stor skillnad i karaktär på dom. Kanske inte så stor så att det motiverar fem olika overdrives, men jaja :blush: I dagsläget kör jag som sagt med två pedaler, Tim och Zendrive. Använder Tim:en till väldigt lätt överstyrning och har skruvat eq'n så den skär rätt så mycket bas, passar bra till "twangkomp". Zendriven används när det behövs lite mer dist. Kombinerar även båda om det skulle behövas ännu mer dist, främst om man föröker sig på att spela hårdrock eller liknande:shy:


/Ronnie
"You stood alone in the halo's haze, shiny guitar hung on gold lamay"
Användarvisningsbild
Ronnie99t
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 257
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 09:35
Ort: Malmö

Re: Pedalbord

Inläggav saturnine » fre 04 jan 2008, 21:34

Bild

/J
Sagor Som Leder Mot Slutet
Post rock/post black metal/shoegaze

5/3 Beer Ditch, Malmö
28/5 TBA
Användarvisningsbild
saturnine
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 01:00
Ort: Malmö

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » tor 10 jan 2008, 14:51

Någon efterfrågade bättre bilder på mitt bord:

Bild
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav Njebamin » lör 19 jan 2008, 02:40

saturnine skrev:Bild

/J


Hur är DL4an? Funderat på en men behöver spela den först om jag ska lägga de pengarna.
Kan ta en bild på mitt lilla bord imorgon.
För tillfället:
Vox Wah
MXR Dynacomp
H.M.S.P Matchbox (Home made shit pedal :D )
V-stack classic med BHM mod (switch)
Jen volympedal
Korg dt-7

En del saker ska bytas/köpas till så fort pengar finns.

Har även en Boss chorus ensemble som inte används och ett hemmabyggt envelopefilter (byggt av min fars kompis kompis nån gång för länge sedan) som behöver gås igenom (men annars låter svinbra, typ moogerfooger). Fick även av min far ärva en MXR 6 band eq, men den får samla damm för den låter skit och har ingen bypass switch (haha). Sen har jag även en annan "trevlig" historia, var från början en J&J dist-nånting (texten har försvunnit) och var då en kompia av MXR distortion+ fast med en konding på ingången (dumt, dumt). Den plockade min far bort och bytte ut clip-dioderna mot en CMOS-krets vad det nu skulle vara bra för (båda lät lika illa), förmodligen gjorde han någon mer mod efter som han har glömt eftersom att vad han mindes sa han att den lät bra (fast den lät skit, och tyckte han med när han provade), hum. Just nu är den i alla fall ombyggd till en sd9-klon fast utan tonfilter. Antingen sätter jag i ett tonfiler eller bygger om den till något annat skoj.

/Ben
Senast redigerad av Njebamin lör 19 jan 2008, 02:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: Pedalbord

Inläggav MAZA » sön 20 jan 2008, 23:06

World of Robots skrev:Någon efterfrågade bättre bilder på mitt bord:

Bild


Två frågor: Vad är den stora burken närmast i bild? Varför kör du inte med nån form av strömförsörjning? Ser ju onekligen lite bökigt ut med alla adaptorer och stora skarvdosan.
---------------------------------------------------------
http://www.backwoods.se
http://www.myspace.com/backwoodssweden
MAZA
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 18:10

Re: Pedalbord

Inläggav elvis_ » sön 20 jan 2008, 23:12

MAZA skrev: Ser ju onekligen lite bögigt ut med alla adaptorer och stora skarvdosan.

:blush:
elvis_
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 806
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » mån 21 jan 2008, 00:13

MAZA skrev:Två frågor: Vad är den stora burken närmast i bild? Varför kör du inte med nån form av strömförsörjning? Ser ju onekligen lite bökigt ut med alla adaptorer och stora skarvdosan.

Den stora burken närmast i bild är en TC Electronics Voice Live...röstprocessor.

Anledningen till att jag inte kör Ciosk eller liknande är för at jag byggt mitt bord för att hålla...det är ett livebord, inget sovrumsbord. Jag har testat två olika Ciosk, och båda var väldigt tveksamma. De har säkert blivit bättre, men för mig är det lite väl osäkert att förlita sig på en dosa...går den sönder finns det ingen ström någonstans. Går en av mina adaptrar sönder har jag fortfarande ström i allt annat och kan snabbt lösa det.

:thumbup:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav MAZA » mån 21 jan 2008, 20:19

World of Robots skrev:
MAZA skrev:Två frågor: Vad är den stora burken närmast i bild? Varför kör du inte med nån form av strömförsörjning? Ser ju onekligen lite bökigt ut med alla adaptorer och stora skarvdosan.

Den stora burken närmast i bild är en TC Electronics Voice Live...röstprocessor.

Anledningen till att jag inte kör Ciosk eller liknande är för at jag byggt mitt bord för att hålla...det är ett livebord, inget sovrumsbord. Jag har testat två olika Ciosk, och båda var väldigt tveksamma. De har säkert blivit bättre, men för mig är det lite väl osäkert att förlita sig på en dosa...går den sönder finns det ingen ström någonstans. Går en av mina adaptrar sönder har jag fortfarande ström i allt annat och kan snabbt lösa det.

:thumbup:


Ok, har du röstprocessorn för effekter eller live overdubs?

Angående strömförsörjningen så låter det du säger rätt vettigt. Men får du inte dras med en del otäckt brum och störningar när så många adaptorer används?
---------------------------------------------------------
http://www.backwoods.se
http://www.myspace.com/backwoodssweden
MAZA
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 18:10

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » mån 21 jan 2008, 22:24

MAZA skrev:Ok, har du röstprocessorn för effekter eller live overdubs?

Både och...det ligger en limiter och kompressor på hela tiden, samt min egen EQ som gör telefonrösten som vi använder i princip hela tiden. Utöver det använder jag en stämma som ligger en oktav under min på vissa låtar, och i vissa fall dubblas rösten. Den sköter det oerhört bra, och det låter verkligen som två personer då den fibblar till den andra röstens karaktär och timing.

Utöver det kör min gitarrist sin acoustic processor in i pedalen, så den akustiska gitarren kommer ut i PA't på samma kanal som rösten. Kan även ha en egen uppsättning efekter och kompressorer på hans gitarr.

Angående strömförsörjningen så låter det du säger rätt vettigt. Men får du inte dras med en del otäckt brum och störningar när så många adaptorer används?

Nix, det är inget brum alls...vet inte varför det skulle bli mer brum med adapters kontra Cioks? Jag är väldigt dålig när det gäller fysik och el, så det kanske finns en förklaring till varför det skulle bli mer brum med adapters...men jag har haft 2-3 olika pedalbordsuppsättningar i mitt liv och har aldrig haft problem med brum. Inte ens här i England med ojordade uttag och vanlig adapter mellan svenskt uttag - engelskt uttag...inga problem.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav monk » tis 22 jan 2008, 22:29

Bild
Senast redigerad av monk sön 03 feb 2008, 12:16, redigerad totalt 1 gång.
monk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 19:19

Re: Pedalbord

Inläggav qwerty » ons 23 jan 2008, 00:06

Blir alltid inspirerad av att att se dina prylar Monk! :tongue:

Är Line 6 effekterna nya inköp? Du köpte dem möjligtvis inte av en kille i Uppsala?
qwerty
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 472
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:59

Re: Pedalbord

Inläggav monk » ons 23 jan 2008, 00:45

Ja, de är nyinköp och jag tror att säljaren var från Uppsala. Har även ett pedalbord när jag inte
orkar släpa med mig racket+midibordet. Får fixa bilder på det senare.
monk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 19:19

Re: Pedalbord

Inläggav wonderboy » ons 23 jan 2008, 03:59

Välkommen hit Monk, ser fram emot pedalbordet. Blev lite besviken med senaste rackbilden, så väntar mig nåt alldeles extra på bordet nu! :approve:
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Pedalbord

Inläggav qwerty » ons 23 jan 2008, 04:31

monk skrev:Ja, de är nyinköp och jag tror att säljaren var från Uppsala. Har även ett pedalbord när jag inte
orkar släpa med mig racket+midibordet. Får fixa bilder på det senare.


Cool! Förstod nästan det. Det är min bandkamrats prylar du har då. Har samma uppsättning själv och har tänkt göra mig av med rackprylarna men har fan lite beslutsångest när det gäller dessa. Tycker de är lite mysiga på nåt sätt. Kanske lite mesiga. Men det finns många användbara ljud och även en del unika ljud som man inte kommer åt på andra sätt. Jävligt praktiskt också att ha tillgång till en del modljud som man inte orkar skaffa en hel pedal för.

Hur är ditt första intryck av dem?

För övrigt ser även jag fram emot bordet ditt! Ska väl försöka ta en ordentlig bild av mina egna prylar nån gång också.
qwerty
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 472
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:59

Re: Pedalbord

Inläggav monk » ons 23 jan 2008, 08:29

Kanske lite mesigt med Line 6 men har sett dessa i Lukathers, Steve Stevens och Keith Urbans rack så de kan ju inte vara helt kassa. Föredrar ljudet från mina analoga pedaler men det blir lite smidigare så här.
Nu kan jag tex styra taptempo från midibordet och behöver inte springa bak till racket för att ändra pedalinställningar mellan låtarna. De är väldigt lätta att programmera också.
monk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 19:19

Re: Pedalbord

Inläggav Jimmie » fre 25 jan 2008, 23:04

monk skrev:Bild

Snyggt
Användarvisningsbild
Jimmie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 968
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 20:34
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord

Inläggav monk » fre 25 jan 2008, 23:57

Tack. Jag kommer sätta in några andra pedaler i racket.
Så här blev mitt repbord:
Bild
monk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 19:19

Re: Pedalbord

Inläggav elvis_ » fre 25 jan 2008, 23:59

Jimmie skrev:
monk skrev:Bild

Snyggt


snyggt
elvis_
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 806
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord

Inläggav VIP » tis 29 jan 2008, 19:26

hmm uppdaterar med en skydds plåt i framkant på pedalbordet! Aluminium! :smile:
-------------ett billigt sätt att skydda kablarna på ------------ :thumbup:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
VIP
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1253
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 21:27
Ort: Norrtälje-Roslagens pärla !!!

Re: Pedalbord

Inläggav qwerty » tis 29 jan 2008, 22:33

Här är en bättre bild på pedalbordet jag använde i en demovideo jag gjorde för ett tag sen. Keeley kompressorn är dock utbytt mot en Comp Nova som jag gillar bättre.

Bild
qwerty
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 472
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:59

Re: Pedalbord

Inläggav monk » tis 29 jan 2008, 22:58

Jag såg din video på HRI forumet men kopplade aldrig att det var du. Grymt bord!
monk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 19:19

Re: Pedalbord

Inläggav spindeln » lör 02 feb 2008, 20:27

Bild
spindeln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 793
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 17:13

Re: Pedalbord

Inläggav wonderboy » lör 02 feb 2008, 21:08

spindeln, Är det inte dags att smälla upp bilden på dina Jazzmasters i gitarrtråden också? Skulle vilja se den igen! :smile:
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Pedalbord

Inläggav spindeln » lör 02 feb 2008, 21:18

blev ot där....hehe
Senast redigerad av spindeln lör 02 feb 2008, 21:51, redigerad totalt 1 gång.
spindeln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 793
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 17:13

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster

  • Reklam
cron