• Reklam

Pedalbord

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Pedalbord

Inläggav zeta55 » lör 01 sep 2007, 13:18

Tja, någon post måste ju bli min första på forumet :mrgreen:

Mitt hembyggda nyuppdaterade pedalbord tänkte jag visa upp.
Under locket gömmer sig 9VDC samt 12VDC matning. Lite rörigt kanske men det funkar :oops:

Bild

/Krister
Användarvisningsbild
zeta55
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 140
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 11:22
Ort: Västernorrland

Reklam

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » sön 02 sep 2007, 04:54

Well här är mitt. Har inga bra (närgångna) bilder på det tyvärr.

Bild
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav iStofil » sön 02 sep 2007, 10:22

zeta55 skrev:Tja, någon post måste ju bli min första på forumet :mrgreen:

Mitt hembyggda nyuppdaterade pedalbord tänkte jag visa upp.
Under locket gömmer sig 9VDC samt 12VDC matning. Lite rörigt kanske men det funkar :oops:

/Krister


Så oerhört kaxigt med ett helt bord (nästan) bara bestående av egna byggen--och sen ministärkaren till det. Snygga är dom också. Jag antar att dom låter lika bra som sina förebilder?
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Re: Pedalbord

Inläggav Reckless Mike » sön 02 sep 2007, 11:16

World of Robots skrev:Well här är mitt. Har inga bra (närgångna) bilder på det tyvärr.


Våra ideal när det gäller prylar på golvet skiljer sig åt en hel del. Själv vill jag ha så lite som möjligt (en Tonelab SE). Men jag kan konstatera att vi har samma smak när det gäller mattor! :)
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » sön 02 sep 2007, 14:47

helmik skrev:Våra ideal när det gäller prylar på golvet skiljer sig åt en hel del. Själv vill jag ha så lite som möjligt (en Tonelab SE). Men jag kan konstatera att vi har samma smak när det gäller mattor! :)

Jag vill egentligen också ha så lite som möjligt, men det handlar ju om soundet pedalerna ger. Hade en Tonelab kunnat låta exakt likadant som de pedalerna jag använder mest hade jag ju kört en Tonelab helt enkelt. 8-)
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav Reckless Mike » sön 02 sep 2007, 15:06

World of Robots skrev:
helmik skrev:Våra ideal när det gäller prylar på golvet skiljer sig åt en hel del. Själv vill jag ha så lite som möjligt (en Tonelab SE). Men jag kan konstatera att vi har samma smak när det gäller mattor! :)

Jag vill egentligen också ha så lite som möjligt, men det handlar ju om soundet pedalerna ger. Hade en Tonelab kunnat låta exakt likadant som de pedalerna jag använder mest hade jag ju kört en Tonelab helt enkelt. 8-)


Jo, jag förstår det. Jag är väl mindre kräsen helt enkelt. Men som sagt tidigare, jäkligt snygg matta!
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » sön 02 sep 2007, 16:56

helmik skrev:Jo, jag förstår det. Jag är väl mindre kräsen helt enkelt. Men som sagt tidigare, jäkligt snygg matta!

Tack. :D
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav zeta55 » fre 07 sep 2007, 15:53

iStofil skrev:
zeta55 skrev:Tja, någon post måste ju bli min första på forumet :mrgreen:

Mitt hembyggda nyuppdaterade pedalbord tänkte jag visa upp.
Under locket gömmer sig 9VDC samt 12VDC matning. Lite rörigt kanske men det funkar :oops:

/Krister


Så oerhört kaxigt med ett helt bord (nästan) bara bestående av egna byggen--och sen ministärkaren till det. Snygga är dom också. Jag antar att dom låter lika bra som sina förebilder?


Tja, kaxigt vet jag väl inte, var inte menat så i alla fall :oops:

Är mycket nöjd med de olika ljud jag får fram, just nu i alla fall, men det brukar ändra sig efter någon månad allt som oftast.

/Krister
Användarvisningsbild
zeta55
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 140
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 11:22
Ort: Västernorrland

Re: Pedalbord

Inläggav Skavis » ons 19 sep 2007, 22:23

Bild

Har precis fixat lite med det så alla kablar ska snyggas till. Börjar bli mycket nu :oops:

Analogman - Sun Face NKT275
Stove Electronics - Heaven & Hell
Visual Sound - Jekyll & Hyde
Boss - TU2
ZVEX - Box Of Rock
Keeley - Looper
Digitech - Digiverb
Visual Sound - H2O
Stove Electronics - Rocket Boost
Artec - Power Brick
Stove Electronics - Rotmos
Digitech - Bad Monkey
Danelectro - Black Paisley
Moen - Loop 1
Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett
Användarvisningsbild
Skavis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1146
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 10:40
Ort: Söderhamn (294 km norr om Ösmo)

Re: Pedalbord

Inläggav Disktant » ons 19 sep 2007, 22:29

Ojoj, hur många fötter har ni för att trampa på alla dom där :D
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Pedalbord

Inläggav iStofil » lör 22 sep 2007, 16:46

Bidrar väl med en bild på mitt oordnade bord också.

Lite om de mer obskyra pedalerna. HOG:en är ett nytillskott, men är precis hur kul som helst att ha att göra med, men det krävs en del tid och arbete om man vill använda den som annat än som glorifierad oktavpedal. Robotalken är också en mycket intressant pedal, den kan låta hur bra som helst på egen hand, men det är svårt att hitta utrymme för den i musik, men det kommer. Fuzzen är in ICBM, dvs. någ Big Muff-klon. Super Feedbacker & Distorsion pedalen går inte att ha till något vettigt, övertonerna den genererar klingar falskt i nio fall av tio, men den kan man trampa på när man har tråkigt. I bakgrunden står en kille--kommer inte riktigt ihåg vad han heter--och håller allting under kontroll.
Bild
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Re: Pedalbord

Inläggav zeta55 » tis 25 sep 2007, 19:26

iStofil skrev:Bidrar väl med en bild på mitt oordnade bord också.

Lite om de mer obskyra pedalerna. HOG:en är ett nytillskott, men är precis hur kul som helst att ha att göra med, men det krävs en del tid och arbete om man vill använda den som annat än som glorifierad oktavpedal. Robotalken är också en mycket intressant pedal, den kan låta hur bra som helst på egen hand, men det är svårt att hitta utrymme för den i musik, men det kommer. Fuzzen är in ICBM, dvs. någ Big Muff-klon. Super Feedbacker & Distorsion pedalen går inte att ha till något vettigt, övertonerna den genererar klingar falskt i nio fall av tio, men den kan man trampa på när man har tråkigt. I bakgrunden står en kille--kommer inte riktigt ihåg vad han heter--och håller allting under kontroll.
Bild


Den där HOG:en skulle nog vara kul att prova, är den lite som en analog gitarrsynt eller?

/Krister
Användarvisningsbild
zeta55
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 140
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 11:22
Ort: Västernorrland

Re: Pedalbord

Inläggav iStofil » tis 25 sep 2007, 20:50

zeta55 skrev:
Den där HOG:en skulle nog vara kul att prova, är den lite som en analog gitarrsynt eller?

/Krister


Jo, det är en gitarrsynt och den låter ganska analogt även om den är digital. Det är en ganska rejäl inlärningströskel innan man får nåt vettigt ur den, jag har inte kommit så långt än men jag kan iallafall säga med säkerhet att den kommer finna sin plats så småningom. Det blir lite som om gitarren + HOG:en blir ett helt nytt instrument på sätt och vis. Men när jag hade hört ljudklippen på EHX:s hemsida (http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F01%5FNew%5FProducts%2F07%5FHOG%2F11%5FGerry%5FLeonard) så visste jag direkt att det där skulle vara nåt för mig.
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Re: Pedalbord

Inläggav zeta55 » tis 25 sep 2007, 23:57

iStofil skrev:
zeta55 skrev:
Den där HOG:en skulle nog vara kul att prova, är den lite som en analog gitarrsynt eller?

/Krister


Jo, det är en gitarrsynt och den låter ganska analogt även om den är digital. Det är en ganska rejäl inlärningströskel innan man får nåt vettigt ur den, jag har inte kommit så långt än men jag kan iallafall säga med säkerhet att den kommer finna sin plats så småningom. Det blir lite som om gitarren + HOG:en blir ett helt nytt instrument på sätt och vis. Men när jag hade hört ljudklippen på EHX:s hemsida (http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F01%5FNew%5FProducts%2F07%5FHOG%2F11%5FGerry%5FLeonard) så visste jag direkt att det där skulle vara nåt för mig.


Tack för svaret. Intessant lät den ju på ljudfilerna i länken. Har själv alltid haft en dragning åt modulerande, oljudskapande pedaler, kanske mest för att dölja att jag är rätt kass på att spela då :lol:

Vilken prisklass ligger en dylik tingest i?

/Krister
Användarvisningsbild
zeta55
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 140
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 11:22
Ort: Västernorrland

Re: Pedalbord

Inläggav iStofil » ons 26 sep 2007, 09:09

zeta55 skrev:
Tack för svaret. Intessant lät den ju på ljudfilerna i länken. Har själv alltid haft en dragning åt modulerande, oljudskapande pedaler, kanske mest för att dölja att jag är rätt kass på att spela då :lol:

Vilken prisklass ligger en dylik tingest i?

/Krister


Då är vi två om att vilja dölja oss bakom svepande, blippande, swooschande effekter. Jag resonerar som så, man kan ju lära sig spela, men det är roligare att köpa effekter :D

Köpte min begagnad för 3000 utan expression-pedal (den där Roland-pedalen till vänster om Vox847 hör alltså till HOG:en), men då var den egentligen bara provspelad. Thomann tar knappt 5000 med pedal. Billigast har jag sett den hos http://www.analogman.com, men då är det ju transatlantiskt med allt vad det innebär av tull och krångel. Om man ska använda den live bör man nog också köpa till ett externt litet "pedalbord" där man kan lagra inställningar för att den ska bli riktigt funktionell, det kan lätt bli pilligt att ställa om alla reglage annars.

Har du testat Xotic Robotalk då förresten?
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Re: Pedalbord

Inläggav zeta55 » tor 27 sep 2007, 10:01

iStofil skrev:
Har du testat Xotic Robotalk då förresten?


Nä, lyssnade lite på några demo videos jag hittade på nätet, tokig liten sak det där :lol:

/Krister
Användarvisningsbild
zeta55
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 140
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 11:22
Ort: Västernorrland

Re: Pedalbord

Inläggav Reckless Mike » tor 27 sep 2007, 10:04

Det är rätt inställning pojkar!
Varför träna på sin gitarrteknik när man kan köpa teknik på nätet! :D
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Nya pedalbord

Inläggav spindeln » sön 30 dec 2007, 00:45

Bild

min senaste version..
spindeln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 793
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 17:13

Re: Nya pedalbord

Inläggav wonderboy » sön 30 dec 2007, 01:48

spindeln, Hur tycker du Reverberator'n är? Och vad fan är det de heter, de två nere till vänster? Har läst om dem på TGP, men minns inte mycket nu.
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Nya pedalbord

Inläggav spindeln » sön 30 dec 2007, 02:40

tycker reverberatorn är megabra på det lilla den kan.....finns inget spring reverb dock. Har inte så många reverb att jämföra med men jag gillar den mer än verbzillan som ofta får bra kritik.

dom där nere är earthquaker devices hummingbird och tusk fuzz.
spindeln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 793
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 17:13

Re: Pedalbordstråden, DeLuxe

Inläggav frans » sön 30 dec 2007, 04:10

jo lägg in era pedalbord i den tråden som redan finns i showroom istället... struligt att ha två olika...
var klok nog att byta bort mitt förra namn som var "späck"...
Användarvisningsbild
frans
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1281
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:35
Ort: göteborg...

Re: Pedalbord

Inläggav fissmoll » sön 30 dec 2007, 04:31

MOD!

Flyttade min egen pedalbordstråd hit, där den hör hemma
NOVÁ A DRAVÁ! :fnys:
Användarvisningsbild
fissmoll
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6532
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 11:53
Ort: Bergnäset

Re: Pedalbord

Inläggav frans » sön 30 dec 2007, 04:42

pafal skrev:MOD!

Flyttade min egen pedalbordstråd hit, där den hör hemma


bra flyttat... jag tycker också att man kan flytta den gitarrtråden till showroom... på så sätt försvinner den inte lika lätt mängden... såna här trådar är ju rolig att gå tillbaka till lite då och då...
var klok nog att byta bort mitt förra namn som var "späck"...
Användarvisningsbild
frans
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1281
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:35
Ort: göteborg...

Re: Pedalbord

Inläggav wonderboy » sön 30 dec 2007, 04:42

Åh vad jag gillar att det här forumet är "lagom" modererat! Grymt bra att ni flyttade hit inläggen från den tråden! :kisses:
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Pedalbord

Inläggav Ronnie99t » sön 30 dec 2007, 12:13

Har bara några äldre bilder på mitt bord. De flesta pedalerna är sålda/bortbytta. Det som finns kvar är Tu-2, ABC-boxen, Zendrive och Tim. Tror dock att ett scysst analog delay står på listan så fort det ekonomiska ordnar upp sig :dead:








/Ronnie
"You stood alone in the halo's haze, shiny guitar hung on gold lamay"
Användarvisningsbild
Ronnie99t
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 257
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 09:35
Ort: Malmö

Nästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Reklam
cron