• Reklam

Pedalbord

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Re: Pedalbord

Inläggav Njebamin » ons 07 maj 2008, 18:57

World of Robots skrev:Precis byggt nytt, inför turnén i sommar:

pboard.jpg


Skulle vara intressant att veta lite mer vad allt är, det som inte syns så väl alltså.
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Reklam

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » ons 07 maj 2008, 19:39

BennyBoop skrev:Skulle vara intressant att veta lite mer vad allt är, det som inte syns så väl alltså.

Om du menar de tre ansiktslösa pedalerna så är det två overdrives och ett delay. Resten ser man kanske...eller jag vet inte, är det någon speciell du syftar på?
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav Njebamin » ons 07 maj 2008, 21:07

World of Robots skrev:
BennyBoop skrev:Skulle vara intressant att veta lite mer vad allt är, det som inte syns så väl alltså.

Om du menar de tre ansiktslösa pedalerna så är det två overdrives och ett delay. Resten ser man kanske...eller jag vet inte, är det någon speciell du syftar på?

Okej, nej inte direkt, tänkte mer om du ville lista din kedja. Alltid kul att veta vad folk spelar med. Är burken i mitten vad jag tror att det är förresten? :smile:
Senast redigerad av Njebamin fre 09 maj 2008, 20:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: Pedalbord

Inläggav nikko » ons 07 maj 2008, 21:22

Zöttglenn, diggar både ditt bord och er nya platta! :smile:

Sheilatakeabow.blog.com
Användarvisningsbild
nikko
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 130
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:34

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » ons 07 maj 2008, 21:32

BennyBoop skrev:
World of Robots skrev:
BennyBoop skrev:Skulle vara intressant att veta lite mer vad allt är, det som inte syns så väl alltså.

Om du menar de tre ansiktslösa pedalerna så är det två overdrives och ett delay. Resten ser man kanske...eller jag vet inte, är det någon speciell du syftar på?

Okej, nej inte direkt, tänkte mer om du ville lista din kedja. Alltid kul att veta vad folk spelar med. Är burken i mitten vad jag tror att det är förresten?:smile:

Aha...Gitarrerna in i varsin overdrive (RAT och en hemmabyggd), sedan vidare till en milt ombyggd Boss LS-2 som switchar mellan gitarrerna. Efter det kommer (tyvärr) en Strobostomp som är på väg att bytas ut. Efter det kommer en hemmabyggd overdrive till, sedan ett hemmabyggt delay, ett Dunlop Tremolo och till sist en Boss RV-5. Pedalen i mitten är en TC Helicon VoiceLive, och har inget med gitarrkedjan att göra.

Strömförsöjningen är en hybrid med en vanlig fördelardosa samt en T-Rex Fuel Tank Jr som backup. Allt huserat i ett custombeställt 80x40cm flightcase.

Umm sen är det nog inte så mycket mer.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav sumis » tor 08 maj 2008, 10:46

World of Robots skrev: Efter det kommer (tyvärr) en Strobostomp som är på väg att bytas ut.


varför gillar du inte strobostompen?

.
sumis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 879
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 16:28

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » tor 08 maj 2008, 12:48

sumis skrev:varför gillar du inte strobostompen?

Har aldrig gillat den, men har inte orkat byta ut den. Måste ha en TU-2 och en TU-12 (för intonering) om jag ska byta ut den, och jag orkar helt enkelt inte. Något säger mig att den där jävla Strobostompen kommer sitta på mitt pedalbord i resten av mitt liv och bara håna mig och min lathet.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav sumis » tor 08 maj 2008, 16:10

World of Robots skrev:
sumis skrev:varför gillar du inte strobostompen?

Har aldrig gillat den, men har inte orkat byta ut den. Måste ha en TU-2 och en TU-12 (för intonering) om jag ska byta ut den, och jag orkar helt enkelt inte. Något säger mig att den där jävla Strobostompen kommer sitta på mitt pedalbord i resten av mitt liv och bara håna mig och min lathet.


tu-2/12 är ju utmärkta och enkla att använda. nål är ju bra, men strobostompen är ju mkt känsligare och emr exakt. spelar ingen roll för att stämma live, men för intonering är det väl det minsta man bör använda . . .

gillar du inte strobdisplayen helt enkelt? fullt förståeligt.

.
sumis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 879
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 16:28

Re: Pedalbord

Inläggav World of Robots » tor 08 maj 2008, 18:23

sumis skrev:tu-2/12 är ju utmärkta och enkla att använda. nål är ju bra, men strobostompen är ju mkt känsligare och emr exakt. spelar ingen roll för att stämma live, men för intonering är det väl det minsta man bör använda . . .

gillar du inte strobdisplayen helt enkelt? fullt förståeligt.

Den lilla skillnaden i cent mellan en TU-12 och en Strobostomp är inget ett mänskligt öra kan uppfatta ändå, så det spelar mindre roll. Det jag inte gillar med Strobostompen är att den inte klarar av alla gitarrer, den fladdrar tillexempel på min Gretsch. Dessutom ger den ett ljudligt klick i signalen varenda gång man sätter på den, vilket inte är ok varken live eller i studion. En TU-12 är mer överskådlig och trevligare att jobba med när det gäller intonering anser jag. Med en Strobostomp får man hoppas på att den klarar av instrumentet man ska intonera.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Pedalbord

Inläggav Njebamin » fre 09 maj 2008, 00:19

World of Robots skrev:
BennyBoop skrev:
World of Robots skrev:
BennyBoop skrev:Skulle vara intressant att veta lite mer vad allt är, det som inte syns så väl alltså.

Om du menar de tre ansiktslösa pedalerna så är det två overdrives och ett delay. Resten ser man kanske...eller jag vet inte, är det någon speciell du syftar på?

Okej, nej inte direkt, tänkte mer om du ville lista din kedja. Alltid kul att veta vad folk spelar med. Är burken i mitten vad jag tror att det är förresten?:smile:

Aha...Gitarrerna in i varsin overdrive (RAT och en hemmabyggd), sedan vidare till en milt ombyggd Boss LS-2 som switchar mellan gitarrerna. Efter det kommer (tyvärr) en Strobostomp som är på väg att bytas ut. Efter det kommer en hemmabyggd overdrive till, sedan ett hemmabyggt delay, ett Dunlop Tremolo och till sist en Boss RV-5. Pedalen i mitten är en TC Helicon VoiceLive, och har inget med gitarrkedjan att göra.

Strömförsöjningen är en hybrid med en vanlig fördelardosa samt en T-Rex Fuel Tank Jr som backup. Allt huserat i ett custombeställt 80x40cm flightcase.

Umm sen är det nog inte så mycket mer.


Ah, nice! Alltid kul att veta. Jag misstänkte att burken i mitten var något från t.c men kunde inte sätta fingret på vad.
Btw, jag kör Korg Dt-7 tuner, den funkar grymt bra! Inget fladder och exakt, dessutom klarar den buzz feiten om man nu skulle få för sig att köpa en sådan gitarr (hehe). Vet dock inte om de finns att få tag på längre (har för mig de ersatts helt av Dt-10).
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: Pedalbord

Inläggav sumis » fre 09 maj 2008, 09:34

jag har också en dt-7, och kör bl a feiten offsets. för intonering föredrar jag dock en petersonstämmare.

.
sumis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 879
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 16:28

Re: Pedalbord

Inläggav Limebranch » fre 09 maj 2008, 14:43

DrSlim skrev:Mitt pedalbord som det ser ut för närvarande:
Bild
Alltså; Boss tuner, Keeley compressor, TC Electronic Vintage tube primer, TC Electronic Vintage Tremolo, Red Witch deluxe Moon phaser, Real McCoy Picture Wha, Line6 Echo Park.


Om jag inte ser helt fel, så får RMC-wha:n ström från Fueltanken. På Teeses hemsida (och produktspecifikationer) brukar han ju skylta med att man inte får mata någon RMC-wah med mer än 200 mA. Jag har för mig att Fueltank levererar mycket mer än så ...

Har du (eller någon annan) märkt av några problem med detta? Anledningen till att jag frågar är att jag själv har en RMC (Wizard Wah) och undrar om man "vågar" använda en strömförsörjning med > 200 mA trots varningsetiketten ... :roll:
Limebranch
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 74
Blev medlem: fre 08 feb 2008, 20:19
Ort: Vendelsö

Re: Pedalbord

Inläggav DrSlim » fre 09 maj 2008, 19:04

Limebranch skrev:
DrSlim skrev:Mitt pedalbord som det ser ut för närvarande:
Bild
Alltså; Boss tuner, Keeley compressor, TC Electronic Vintage tube primer, TC Electronic Vintage Tremolo, Red Witch deluxe Moon phaser, Real McCoy Picture Wha, Line6 Echo Park.


Om jag inte ser helt fel, så får RMC-wha:n ström från Fueltanken. På Teeses hemsida (och produktspecifikationer) brukar han ju skylta med att man inte får mata någon RMC-wah med mer än 200 mA. Jag har för mig att Fueltank levererar mycket mer än så ...

Har du (eller någon annan) märkt av några problem med detta? Anledningen till att jag frågar är att jag själv har en RMC (Wizard Wah) och undrar om man "vågar" använda en strömförsörjning med > 200 mA trots varningsetiketten ... :roll:

Har inte märkt något som helst problem med detta, och hade ingen aning om att det förhöll sig så. Vi får väl se om den börjar brinna. :big: Jag tar risken. Den låter bra i alla fall.
Användarvisningsbild
DrSlim
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 453
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 08:39

Re: Pedalbord

Inläggav larioso » fre 09 maj 2008, 19:14

Limebranch skrev:Om jag inte ser helt fel, så får RMC-wha:n ström från Fueltanken. På Teeses hemsida (och produktspecifikationer) brukar han ju skylta med att man inte får mata någon RMC-wah med mer än 200 mA. Jag har för mig att Fueltank levererar mycket mer än så ...

Har du (eller någon annan) märkt av några problem med detta? Anledningen till att jag frågar är att jag själv har en RMC (Wizard Wah) och undrar om man "vågar" använda en strömförsörjning med > 200 mA trots varningsetiketten ... :roll:


Låter som lite dåligt designad elektronik då.

Men vad jag tror skulle det kunna ha med spikar vid till/från-slag att göra. Ett kraftigare aggregat kan kanske slå sönder vissa kretsar med lite överspänning precis då man ansluter aggregaten.

I annat fall så trycker man ju inte in ström enligt nätagget i apparaten, utan den drar det den drar.
larioso
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 509
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 20:31
Ort: Lund

Re: Pedalbord

Inläggav Hookway » sön 11 maj 2008, 00:45

passa dej för vad du skriver här
Användarvisningsbild
Hookway
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3790
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 11:44

Re: Pedalbord

Inläggav Skavis » sön 11 maj 2008, 01:23

larioso skrev:I annat fall så trycker man ju inte in ström enligt nätagget i apparaten, utan den drar det den drar.

Precis så är det !
Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett
Användarvisningsbild
Skavis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1146
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 10:40
Ort: Söderhamn (294 km norr om Ösmo)

Re: Pedalbord

Inläggav Teca » sön 11 maj 2008, 02:43

Hookway skrev:
pedalbord.jpg


Jösses va många trampor :shock2: :shock2:
Användarvisningsbild
Teca
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 15:45
Ort: Stoneyoungstrait

Re: Pedalbord

Inläggav Limebranch » mån 12 maj 2008, 12:46

larioso skrev:
Limebranch skrev:Om jag inte ser helt fel, så får RMC-wha:n ström från Fueltanken. På Teeses hemsida (och produktspecifikationer) brukar han ju skylta med att man inte får mata någon RMC-wah med mer än 200 mA. Jag har för mig att Fueltank levererar mycket mer än så ...

Har du (eller någon annan) märkt av några problem med detta? Anledningen till att jag frågar är att jag själv har en RMC (Wizard Wah) och undrar om man "vågar" använda en strömförsörjning med > 200 mA trots varningsetiketten ... :roll:


Låter som lite dåligt designad elektronik då.

Men vad jag tror skulle det kunna ha med spikar vid till/från-slag att göra. Ett kraftigare aggregat kan kanske slå sönder vissa kretsar med lite överspänning precis då man ansluter aggregaten.

I annat fall så trycker man ju inte in ström enligt nätagget i apparaten, utan den drar det den drar.

Ok. I så fall låter det ju som att det är en "worst-case-scenario-disclaimer" från Teese som egentligen borde gälla alla typer av pedaler ...? Men jag kan inte minnas att jag sett denna varning om maximal mA från någon annan tillverkare :?

Jag ger mig här. Ursäkta off-topic. :blush:
Limebranch
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 74
Blev medlem: fre 08 feb 2008, 20:19
Ort: Vendelsö

Re: Pedalbord

Inläggav Flukather » ons 14 maj 2008, 08:36

Hookway skrev:
pedalbord.jpg


Det där är precis lagom!
Användarvisningsbild
Flukather
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2353
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 11:03

Re: Pedalbord

Inläggav Zöttglenn » ons 14 maj 2008, 17:51

nikko skrev:Zöttglenn, diggar både ditt bord och er nya platta! :smile:


Lite sent svar, men:
:blush: oh så trevligt, tack och bock! Det verkar som att den här skivan är vår bästa hittills :cool: :clown:

World of Robots skrev:
sumis skrev:tu-2/12 är ju utmärkta och enkla att använda. nål är ju bra, men strobostompen är ju mkt känsligare och emr exakt. spelar ingen roll för att stämma live, men för intonering är det väl det minsta man bör använda . . .

gillar du inte strobdisplayen helt enkelt? fullt förståeligt.


Den lilla skillnaden i cent mellan en TU-12 och en Strobostomp är inget ett mänskligt öra kan uppfatta ändå, så det spelar mindre roll. Det jag inte gillar med Strobostompen är att den inte klarar av alla gitarrer, den fladdrar tillexempel på min Gretsch. Dessutom ger den ett ljudligt klick i signalen varenda gång man sätter på den, vilket inte är ok varken live eller i studion. En TU-12 är mer överskådlig och trevligare att jobba med när det gäller intonering anser jag. Med en Strobostomp får man hoppas på att den klarar av instrumentet man ska intonera.


Oj, jag som alltid trott att Strobostomp ska va stämmisarnas maybach! Funkar det inte bättre om man vrider ner tonratten på strobostompen heller?
Jag kör TU2, men har sneglat en längre tid på stroben. Jag får väl prova själv, men det är alltid skönt att flytta ner saker på sin lista över saker man ska ha.
Senast redigerad av Zöttglenn ons 14 maj 2008, 18:01, redigerad totalt 1 gång.
The search:
http://www.myspace.com/thesearchsweden
http://www.reverbnation.com/thesearch

Spelar här:
23/8, Stadsparken i Uppsala, rock out-festivalen. Kom kvart i tre!
23/8 Sugar Bar, nån indiemässa i DGR.se's regi. Fri entré hela dagen!
Zöttglenn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 57
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 18:40

Re: Pedalbord

Inläggav TRJ » tor 15 maj 2008, 15:30


Uppdaterat lite.
TRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 00:28

Re: Pedalbord

Inläggav saturnine » fre 16 maj 2008, 00:01

Hookway skrev:
pedalbord.jpg



Det där bordet fanns ju på gitarrmässan... :smile:

/J
Sagor Som Leder Mot Slutet
Post rock/post black metal/shoegaze

5/3 Beer Ditch, Malmö
28/5 TBA
Användarvisningsbild
saturnine
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 01:00
Ort: Malmö

Re: Pedalbord

Inläggav Hookway » tis 20 maj 2008, 21:42

saturnine skrev:
Hookway skrev:
pedalbord.jpg



Det där bordet fanns ju på gitarrmässan... :smile:

/J


korrekt...Björn Juhls demobord!
passa dej för vad du skriver här
Användarvisningsbild
Hookway
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3790
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 11:44

Re: Pedalbord

Inläggav wonderboy » ons 21 maj 2008, 00:43

Hookway skrev:
saturnine skrev:
Hookway skrev:
pedalbord.jpg



Det där bordet fanns ju på gitarrmässan... :smile:

/J


korrekt...Björn Juhls demobord!

Nej, det är Sebastian Nylunds privata bord.
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Pedalbord

Inläggav Hookway » ons 21 maj 2008, 19:31

wonderboy skrev:
Hookway skrev:
saturnine skrev:
Hookway skrev:
pedalbord.jpg



Det där bordet fanns ju på gitarrmässan... :smile:

/J


korrekt...Björn Juhls demobord!

Nej, det är Sebastian Nylunds privata bord.


Då talade en av dessa personer osanning för mej! :angry: :dead:
passa dej för vad du skriver här
Användarvisningsbild
Hookway
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3790
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 11:44

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Reklam