• Reklam

Visa din sjua!

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Visa din sjua!

Inläggav itit » tor 21 aug 2008, 13:28

Rg7620 med lundgren m7 pickup i stall och originalmicken från ibz/dimarzio sitter kvar i halsläget. Kanske inte världens roligaste gitarr färgmässigt. Låter fruktansvärt bra till både komp och solo, här ska liras meshuggah!!! :big: :cool:

Bild
Det är den i mitten, de andra är en rga121vlf med dimarzio breed pickups och den andra en modifierad universe med kropp och stall från en rg7321, annars är allt från en universe :smile:
Senast redigerad av itit ons 29 okt 2008, 15:41, redigerad totalt 1 gång.
Patrick Zimbalist skrev:inte konstigt...negrer är så jävla omusikaliska.
Användarvisningsbild
itit
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 344
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:51
Ort: Helsingborg

Reklam

Re: ny sjua

Inläggav Laer » tor 28 aug 2008, 14:49

Hade en 7620:a förrut, sjukt stabila gitarrer. Snygg mod med 7321:an/Universen! :thumbup:

Och M7:a is the way to go! :approve:

Med de där fjorton arga strängarna så behöver du väl inte RGA:n nu mer, eller hur? :wink2: :clown: Har haft lite GAS på en sån ett tag faktiskt.
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: ny sjua

Inläggav Patrick Zimbalist » tor 28 aug 2008, 15:06

den med de gröna mickarna såg trevlig ut...din nya har em hemsk greppbräda och ser riktigt fattig ut :blush: :blackeye:
jag menar inget illa, utan tror att du med lite modifikaTIONER KAN FÅ DEN ATT BLI LIKA TREVLIG SOM DEN ANDRA :smile:

greppbrädan (typiskt ibanez) måste du fixa snarast :thumbup:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: ny sjua

Inläggav itit » mån 01 sep 2008, 23:36

Laer skrev:Hade en 7620:a förrut, sjukt stabila gitarrer. Snygg mod med 7321:an/Universen! :thumbup:

Och M7:a is the way to go! :approve:

Med de där fjorton arga strängarna så behöver du väl inte RGA:n nu mer, eller hur? :wink2: :clown: Har haft lite GAS på en sån ett tag faktiskt.


tack :smile: ja m7an låter fantastiskt bra! :cool:

tyvärr så är rga'n inte till salu, men om jag ska skiljas från den någon dag så får du första tjing ;)
Patrick Zimbalist skrev:inte konstigt...negrer är så jävla omusikaliska.
Användarvisningsbild
itit
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 344
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:51
Ort: Helsingborg

Re: ny sjua

Inläggav itit » mån 01 sep 2008, 23:38

Patrick Zimbalist skrev:den med de gröna mickarna såg trevlig ut...din nya har em hemsk greppbräda och ser riktigt fattig ut :blush: :blackeye:
jag menar inget illa, utan tror att du med lite modifikaTIONER KAN FÅ DEN ATT BLI LIKA TREVLIG SOM DEN ANDRA :smile:

greppbrädan (typiskt ibanez) måste du fixa snarast :thumbup:


ja jag vet, greppbrädan är det svagaste på gitarren estetiskt sett. Får ta och fixa det sen någon dag :smile:
Patrick Zimbalist skrev:inte konstigt...negrer är så jävla omusikaliska.
Användarvisningsbild
itit
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 344
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:51
Ort: Helsingborg

Re: ny sjua

Inläggav Frisk » mån 27 okt 2008, 21:27

Snyggt. Den där Lundgren micken, hur låter den egentligen?
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: ny sjua

Inläggav Hellgreen » tis 28 okt 2008, 21:51

jag tolkar tråden som " visa din 7:a " så jag visar upp min oxo !
Ibanez Rg1527 Prestige
Bild
Senast redigerad av Hellgreen tis 31 mar 2009, 20:28, redigerad totalt 1 gång.
Make it idiotproof and someone will make a better idiot.
Användarvisningsbild
Hellgreen
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2072
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:11
Ort: Bakvattnet

Re: ny sjua

Inläggav itit » ons 29 okt 2008, 15:39

Frisk skrev:Snyggt. Den där Lundgren micken, hur låter den egentligen?


grymt bra enligt mig, lagom mycket output och den funkar grymt bra till allt inom metalsvängen tycker jag. Den låter jävligt rent även ifall jag vrider på den tyngsta mest brutala dist jag kan, och det är inte så lite :geek: Jag använder dock något lite middigare för solon, även ifall det blir mest riff..

Meshuggah kör ju på såna, fast kanske mest på den åttasträngade versionen idag.


http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=185999465 <--- bandet jag spelar i, så den funkar fint till döds. Dock inte jag som spelar på denna demon, ville bara visa vad för musik den duger till, tycker personligen att ljudet på den inspelningen är tunnt och dåligt :shy:
Patrick Zimbalist skrev:inte konstigt...negrer är så jävla omusikaliska.
Användarvisningsbild
itit
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 344
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:51
Ort: Helsingborg

Re: ny sjua

Inläggav itit » ons 29 okt 2008, 15:41

Haellgren skrev:jag tolkar tråden som " visa din 7:a " så jag visar upp min oxo !
Ibanez Rg1527 Prestige
Bild


Najs! Är det originalmickarna i? :smile:
Patrick Zimbalist skrev:inte konstigt...negrer är så jävla omusikaliska.
Användarvisningsbild
itit
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 344
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:51
Ort: Helsingborg

Re: ny sjua

Inläggav Hellgreen » ons 29 okt 2008, 16:59

itit skrev:
Najs! Är det originalmickarna i? :smile:


japp, men ska byta - blir blaze eller paf - vi får se
Senast redigerad av Hellgreen ons 29 okt 2008, 16:59, redigerad totalt 1 gång.
Make it idiotproof and someone will make a better idiot.
Användarvisningsbild
Hellgreen
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2072
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:11
Ort: Bakvattnet

Re: Visa din sjua!

Inläggav Patrick Zimbalist » ons 29 okt 2008, 17:30

777 - de enda sjuor jag behöver :approve:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Visa din sjua!

Inläggav MkIV » ons 03 dec 2008, 21:28

Slänger in en bild på min sjua också.

Bild

Har haft tidigare haft UV7BK, UV777GR och en RG1527 Prestige
Bild
Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do. /Dale Carnegie
Användarvisningsbild
MkIV
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2592
Blev medlem: tis 25 dec 2007, 14:30
Ort: Lund

Re: Visa din sjua!

Inläggav lundvall » tis 03 feb 2009, 04:15

Här har ni mitt lilla monster. Schecter C7 Hellraiser. Kalas gitarr. Helt klart ett av de bättre köpen jag gjort.
Bild
Användarvisningsbild
lundvall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 23:51
Ort: Göteborg

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » sön 29 mar 2009, 23:47

Lite gammalt och aktuellt.

Ibanez RG7620GN - Såld
Bild
Mycket stabil bra sjua, sålde den mest för att jag hade fler sjuor och använde denna så lite. Och lite för att jag aldrig använde svajjet då. :wink2:


ESP Ltd. SC-607B - Såld
Bild
Trevlig annorlunda gura, 27" skala, rolig att spela med i A eller G. EMG:orna funkade bra, men ingen kan väl förstå karlns placering på halsmicken. :question: Skruvade ner den så långt det gick så den var ur vägen. Min kusin fick köpte den av mig för han skulle spela nedstämd till Ö-metal. :smile:


Custom 7:a från Billighetsasien - Såld.
Bild
Tuff gura, troligen från samma fabriker som Woodo använder. Hade lätt haft den kvar om det inte vore för stallet. Det var blockat med enkronor när jag fick den och jag lät det vara, funkade sådär. :big: Detta blev en liten forumshora fram tills att en av mina bästa polare numer äger den, men om jag inte helt missminner mig kom den först kanske från BennyBanana innan den hamnade hos Viktor Johanſon (rätta mig gärna boys om ordningen blir fel nu) som sålde den till VonK som bytte bort den till mig mot...


Ibanez RG7321BK
Bild
... denna som jag sedan köpte tillbaka av VonK. :approve: Detta är en av de bästa ex jag provat av denna vanligaste av Ibanez billga sjusträngsmodeller, kanonskick, spelar bra och är stabilt byggd/ihopplockad. DiMarzio Blaze Custom i stallet, låter mumsfillibabba den. :thumbup: Denna hade nog troligen fått smaka slipmaskin/stämjärn vid det här laget om det inte vore för att den fortfarande nästan är i nyskick. :blush:


Ibanez Apex2
Riktigt bra gitarr för pengarna. Jag var på förhand skeptisk till detta Billighetsasienbygge, men den spelar riktigt bra och väger inte så mycket. Lättviktsmahogny i kropp är bra skit och stallvarianten känns kanon, Ibanez borde absolut köra på detta mer framöver! DiMarzio PAF 7:orna föll mig inte riktigt i smaken, så de skall bytas, annars är jag supernöjd med denna!

Men! Vad händer här då? (Fortsättning följer... :wink2: )
Bild

Bild
Senast redigerad av Laer sön 29 mar 2009, 23:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 30 mar 2009, 10:14

Laer, ska du byta halsen också? :lol:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » mån 30 mar 2009, 13:42

Frisk skrev:Laer, ska du byta halsen också? :lol:

Nej, men den kommer inte skonas pimpning, det är ett som är säkert. :wink2:
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 30 mar 2009, 14:15

Laer skrev:
Frisk skrev:Laer, ska du byta halsen också? :lol:

Nej, men den kommer inte skonas pimpning, det är ett som är säkert. :wink2:


Har varit lite småsugen på att testa en sån där men jag har inte hittat nån. Hur känns dom, är dom exakt som en vanlig RG? Tänkte framförallt på tjockleken på halsen samt ergonomin på kroppen. Vad var det du inte gillade med PAF Proffsen? :smile:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » mån 30 mar 2009, 14:25

Frisk skrev:Har varit lite småsugen på att testa en sån där men jag har inte hittat nån. Hur känns dom, är dom exakt som en vanlig RG? Tänkte framförallt på tjockleken på halsen samt ergonomin på kroppen. Vad var det du inte gillade med PAF Proffsen? :smile:

Den känns exakt som en bra RG-modell tycker jag. Halsen är precis som en Wizzard II:a ska, 19mm tjock vid nöten, 21mm vid 12:e. Banden var bra på min, väl itryckta, inga vassa kanter, helt OK slipade etc. Ergonomin är också densamma som på en RG, och du har gott om justermån iom att ToM-stallet är nedsänkt så kan man sänka (eller höja om man vill) sin action in absurdum.

Ang. mickarna så är det väl mest att de inte lät som jag ville ha denna gitarr att låta. Denna ska vara en metalgura i min arsenal, och PAF:arna är inte direkt så heta, och alldeles för bumliga i basen. Ett stort plus dock för att de trots bumligheten var väldigt klara även i lägre register, det kändes tufft, men jag skulle ha mer nytta av dem om jag skulle spela mer från rent --> gubbdistat än rent + vräkdistat.
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 30 mar 2009, 21:30

Laer skrev:
Frisk skrev:Har varit lite småsugen på att testa en sån där men jag har inte hittat nån. Hur känns dom, är dom exakt som en vanlig RG? Tänkte framförallt på tjockleken på halsen samt ergonomin på kroppen. Vad var det du inte gillade med PAF Proffsen? :smile:

Den känns exakt som en bra RG-modell tycker jag. Halsen är precis som en Wizzard II:a ska, 19mm tjock vid nöten, 21mm vid 12:e. Banden var bra på min, väl itryckta, inga vassa kanter, helt OK slipade etc. Ergonomin är också densamma som på en RG, och du har gott om justermån iom att ToM-stallet är nedsänkt så kan man sänka (eller höja om man vill) sin action in absurdum.

Ang. mickarna så är det väl mest att de inte lät som jag ville ha denna gitarr att låta. Denna ska vara en metalgura i min arsenal, och PAF:arna är inte direkt så heta, och alldeles för bumliga i basen. Ett stort plus dock för att de trots bumligheten var väldigt klara även i lägre register, det kändes tufft, men jag skulle ha mer nytta av dem om jag skulle spela mer från rent --> gubbdistat än rent + vräkdistat.


Nu blev jag bara mer sugen. Det där med välslipade band verkar ju bra, det brukar ju ofta vara det som är problemet med billiga Ibanezer. Vilka mickar tänker du slänga in då, Lundgren eller? :tongue:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » mån 30 mar 2009, 22:20

Frisk skrev:
Laer skrev:
Frisk skrev:Har varit lite småsugen på att testa en sån där men jag har inte hittat nån. Hur känns dom, är dom exakt som en vanlig RG? Tänkte framförallt på tjockleken på halsen samt ergonomin på kroppen. Vad var det du inte gillade med PAF Proffsen? :smile:

Den känns exakt som en bra RG-modell tycker jag. Halsen är precis som en Wizzard II:a ska, 19mm tjock vid nöten, 21mm vid 12:e. Banden var bra på min, väl itryckta, inga vassa kanter, helt OK slipade etc. Ergonomin är också densamma som på en RG, och du har gott om justermån iom att ToM-stallet är nedsänkt så kan man sänka (eller höja om man vill) sin action in absurdum.

Ang. mickarna så är det väl mest att de inte lät som jag ville ha denna gitarr att låta. Denna ska vara en metalgura i min arsenal, och PAF:arna är inte direkt så heta, och alldeles för bumliga i basen. Ett stort plus dock för att de trots bumligheten var väldigt klara även i lägre register, det kändes tufft, men jag skulle ha mer nytta av dem om jag skulle spela mer från rent --> gubbdistat än rent + vräkdistat.


Nu blev jag bara mer sugen. Det där med välslipade band verkar ju bra, det brukar ju ofta vara det som är problemet med billiga Ibanezer. Vilka mickar tänker du slänga in då, Lundgren eller? :tongue:

Vill nån byta mot Lundgrenare eller köpa mina så blir det nog så. :approve: --> viewtopic.php?f=25&t=16572
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Viktor Johanſon » mån 30 mar 2009, 22:24

Laer skrev:Det var blockat med enkronor när jag fick den och jag lät det vara, funkade sådär.

Jag är innerligt förolämpad! På vilket vis funkade det bara "sådär"? :evil:
Viktor Johanſon
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2917
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 15:05
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » tis 31 mar 2009, 07:36

Viktor Johanſon skrev:
Laer skrev:Det var blockat med enkronor när jag fick den och jag lät det vara, funkade sådär.

Jag är innerligt förolämpad! På vilket vis funkade det bara "sådär"? :evil:

Kan du vara. Det var 6:- i den när jag fick den, en femtioöring för lite, vilket gjorde att strängarna skulle drog stalletblocket något för nära baksidan av kroppen, vilket gjorde att stränghöjden var för hög, men det fixade jag genom att sätta i 6,50:- istället. :kisses:
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav BennyBanana » tis 31 mar 2009, 10:33

Ha! Min gamla sjua... :big: Det var ett tag sen man såg den. Den var snygg, men jag kan inte påstå att jag ångrar mig att jag bytte bort den. :big: Den var gjord av en snubbe i nåt asienland (Kommer inte ihåg vilket just nu) som normalt inte sysslar med instrument, utan håller på med reparationer och återställningar av föremål åt museer och sånt.

Så den har blivit något av en slampa... :big:
Senast redigerad av BennyBanana tis 31 mar 2009, 10:36, redigerad totalt 2 gånger.
------------------------------------------------------------
http://www.myspace.com/bennynilsson
Användarvisningsbild
BennyBanana
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2509
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:53
Ort: Vaggeryd

Re: Visa din sjua!

Inläggav Burner » ons 01 apr 2009, 21:23

Vet inte om det syns så mycket men gillar detaljarbetet på Ibanezen jag köpte..




Och ett lite riffandes :blush:
Användarvisningsbild
Burner
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2450
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 12:07

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 06 sep 2009, 21:47

Fick hem denna pärla för en vecka sedan drygt :punk:

Swamp Ash i Safirblått :tongue:
Bild

Kycklingögon :big:
Bild

Bild

Bild

Bild
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Nästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Reklam
cron