• Reklam

Visa din sjua!

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Re: Visa din sjua!

Inläggav Nut » mån 07 sep 2009, 21:50

Är det en Carvin Frisk ? Snygg som faen. :thumbup:
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Reklam

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 07 sep 2009, 21:52

Nut skrev:Är det en Carvin Frisk ? Snygg som faen. :thumbup:


Jupp, tog för givet att folk skulle veta det. Glömde skriva vad det var för gitarr :blush: Skönt att du har koll! :clapping:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » mån 07 sep 2009, 22:23

Frisk, vad satte för mickar i den där när du fick hem den? Antar det är denna du varit på G och frågat om DiMarzio-mickar till. Tycker fortfarande du ska pruta lite och köpa mina, jag kan spraya dem svarta åt dig! :thumbup:
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 07 sep 2009, 22:30

Laer skrev:Frisk, vad satte för mickar i den där när du fick hem den? Antar det är denna du varit på G och frågat om DiMarzio-mickar till. Tycker fortfarande du ska pruta lite och köpa mina, jag kan spraya dem svarta åt dig! :thumbup:


Har inte satt i några än. Är orginal i nu dom är helt okej, men inte lika bra som Dimarzio och Bareknuckle, Duncan osv. Ska väl bli Bareknuckle när jag får råd, eller Dimarzio, det beror på, känner mig ganska fattig nu efter ett galet bet som gick åt helvete :sad2:

Men skruvarna är väl guldfärgade på dina mickar. Det är det som är felet annars hade det bara varit att sätta bobbin toppers på dom.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » mån 07 sep 2009, 23:39

Nja, skruvarna är silver, och "polerna" som inte är skruvar är väl nånstans mellan brons och mässing, men inte guld i mina ögon.

viewtopic.php?f=34&t=16571

Kan fota bättre om du vill.
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 07 sep 2009, 23:58

Laer skrev:Nja, skruvarna är silver, och "polerna" som inte är skruvar är väl nånstans mellan brons och mässing, men inte guld i mina ögon.

http://diskantforum.se/viewtopic.php?f=34&t=16571

Kan fota bättre om du vill.


Nej det behövs inte. Det skulle se sjukt fult ut på min gitarr. Måste matcha stallet, rattar och mekanik annars ser det fjantigt ut. Tack ändå.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Von K » lör 31 okt 2009, 22:20

frisk: vi kräver en helbild!
Användarvisningsbild
Von K
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1864
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 00:26
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Sjusovaren » lör 31 okt 2009, 23:22

Jäkla tråd att ge mig g.a.s....
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Re: ny sjua

Inläggav Frisk » sön 01 nov 2009, 01:02

Von K skrev:frisk: vi kräver en helbild!


Har tyvärr inga bra helbilder, denna var typ bästa jag hittade...

Bild


itit skrev:
Frisk skrev:Snyggt. Den där Lundgren micken, hur låter den egentligen?


grymt bra enligt mig, lagom mycket output och den funkar grymt bra till allt inom metalsvängen tycker jag. Den låter jävligt rent även ifall jag vrider på den tyngsta mest brutala dist jag kan, och det är inte så lite :geek: Jag använder dock något lite middigare för solon, även ifall det blir mest riff..

Meshuggah kör ju på såna, fast kanske mest på den åttasträngade versionen idag.


http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=185999465 <--- bandet jag spelar i, så den funkar fint till döds. Dock inte jag som spelar på denna demon, ville bara visa vad för musik den duger till, tycker personligen att ljudet på den inspelningen är tunnt och dåligt :shy:


Din beskrivning stämmer rätt bra. Det blev bra mycket roligare med en M7:a än med orginalmicken i alla fall.

Bild

Så, tog bara ett år innan jag fixade en :lol:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav miro » tis 15 dec 2009, 00:03

Min sjua i mitten och en åtta. :approve: :approve:

Bild
Användarvisningsbild
miro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 04:06

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » tor 24 dec 2009, 13:20

miro skrev:Min sjua i mitten och en åtta. :approve: :approve:

Bild


Shit, nu vill man ha en sån också. Vad är det för modell?
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav lukas » fre 30 apr 2010, 11:12

Och här är min sjua. Schecter Diamond Omen-7. Var lite småtråkig ton i den när jag köpte den, men med lite tjockare strängar på så blev det mumma! Funderar fortfarande på att byta mickar men har inte bestämt mig ännu. Skön gitarr! Det sjuka med den var att när jag plockade den från Bussgods var den stämd! Och då hade den ändå åkt från Umeå till Karlskrona!! Och det håller i sig! Den håller stämningen nåt grymt bra! :thumbup:

Stämd A E A D G B E

Edit: Det som ser ut som dings på kroppen är små frigolitsmulor.
Bilagor
Senast redigerad av lukas fre 30 apr 2010, 11:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lukas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3037
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 15:34
Ort: Karlskrona

Re: Visa din sjua!

Inläggav rebell82 » mån 14 jun 2010, 11:33

Lägger väl den här bilden här, för jag antar att tele-mupparna kommer gråta sig till sömns om jag lägger den i den tråden... :fnys:

Bild
Användarvisningsbild
rebell82
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 779
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 12:59
Ort: Umeå

Re: Visa din sjua!

Inläggav Petham » mån 14 jun 2010, 11:36

rebell82 skrev:Lägger väl den här bilden här, för jag antar att tele-mupparna kommer gråta sig till sömns om jag lägger den i den tråden... :fnys:

Bild


visa den på ljudbojen :approve: :big:
Den här meningen är fel.

Bulima - Twice the taste, no calories
Användarvisningsbild
Petham
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 708
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 00:53
Ort: Malmö

Re: Visa din sjua!

Inläggav rebell82 » mån 14 jun 2010, 11:42

Petham skrev:
visa den på ljudbojen :approve: :big:


Haha! Är rädd för att få ett pris på mitt huvud och behöva sova med ett öga öppet resten av livet. :thumbup:
Användarvisningsbild
rebell82
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 779
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 12:59
Ort: Umeå

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 14 jun 2010, 18:44

Snygg telinez det där. Med andra mickar så hade det varit en grym gitarr ju :approve:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav rebell82 » lör 19 jun 2010, 16:49

Frisk skrev:Snygg telinez det där. Med andra mickar så hade det varit en grym gitarr ju :approve:


EMG ftw! :thumbup:

Bjuder på en bild på den med lite färg också...
Bild
Användarvisningsbild
rebell82
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 779
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 12:59
Ort: Umeå

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » lör 19 jun 2010, 17:12

Skriver man EMG före "ftw" så står det för "fucking time waste" :approve:

Söt gitarr ändå. Blir du den första (bland dom första) i Sverige att testa EMG X-series till 7-strängat?! :big:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav rebell82 » lör 19 jun 2010, 17:34

Frisk skrev:Skriver man EMG före "ftw" så står det för "fucking time waste" :approve:

Söt gitarr ändå. Blir du den första (bland dom första) i Sverige att testa EMG X-series till 7-strängat?! :big:


Skulle gärna prova blackouts då jag är nöjd med dom jag har i LP:n, men ska låta plånboken återhämta sig lite först. :thumbup:
Användarvisningsbild
rebell82
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 779
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 12:59
Ort: Umeå

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » lör 19 jun 2010, 18:00

rebell82 skrev:
Frisk skrev:Skriver man EMG före "ftw" så står det för "fucking time waste" :approve:

Söt gitarr ändå. Blir du den första (bland dom första) i Sverige att testa EMG X-series till 7-strängat?! :big:


Skulle gärna prova blackouts då jag är nöjd med dom jag har i LP:n, men ska låta plånboken återhämta sig lite först. :thumbup:


Ett tips, testa Bareknuckle. Jävligt goa mickar för metal. Warpigs är bland det smutsigaste och mest brutala jag testat. Painkiller är också nice. MiracleMan är nog bäst om man är mer lagt åt EMG-hållet men vill ha en riktig mick, dvs en som inte är aktiv :big:

Själv ska jag nog byta till en Bareknuckle Rebel Yell i min Carvin tror jag. Just nu kör jag Dimarzio Evolution.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav rebell82 » lör 19 jun 2010, 18:02

Frisk skrev:
rebell82 skrev:
Frisk skrev:Skriver man EMG före "ftw" så står det för "fucking time waste" :approve:

Söt gitarr ändå. Blir du den första (bland dom första) i Sverige att testa EMG X-series till 7-strängat?! :big:


Skulle gärna prova blackouts då jag är nöjd med dom jag har i LP:n, men ska låta plånboken återhämta sig lite först. :thumbup:


Ett tips, testa Bareknuckle. Jävligt goa mickar för metal. Warpigs är bland det smutsigaste och mest brutala jag testat. Painkiller är också nice. MiracleMan är nog bäst om man är mer lagt åt EMG-hållet men vill ha en riktig mick, dvs en som inte är aktiv :big:

Själv ska jag nog byta till en Bareknuckle Rebel Yell i min Carvin tror jag. Just nu kör jag Dimarzio Evolution.


Det dumma är att jag fullkomligen älskar dist. Mycket ska det vara. Men jag är allergisk mot brum. Och med emg slipper jag sånt. :punk:

Men ska helt klart kolla upp Bareknuckle! Jag är öppensinnad! :thumbup:
Användarvisningsbild
rebell82
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 779
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 12:59
Ort: Umeå

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » lör 17 jul 2010, 11:13

Bild
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » lör 17 jul 2010, 11:56

Goddamn skrev:Bild


Är intresserad av en såndär RGA. Hur känns dom jämfort med Prestige-gitarren på bilden? Tänkte på bandjobb, hals, vikt osv.

Man har ju spelat på en hel del billiga Ibanezer som är fruktansvärt dåliga så dom känns mer som leksaker än riktiga gitarrer...
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » lör 17 jul 2010, 20:13

Frisk skrev:
Goddamn skrev:Bild


Är intresserad av en såndär RGA. Hur känns dom jämfort med Prestige-gitarren på bilden? Tänkte på bandjobb, hals, vikt osv.

Man har ju spelat på en hel del billiga Ibanezer som är fruktansvärt dåliga så dom känns mer som leksaker än riktiga gitarrer...



Just denna RGA7a är väldigt lättspelad men så fort man byter över till RGDn på bilden så känner man att kvalitén på RGAn är inte alls densamma.

Orginalmickarna var rent skit och var blev bytta. Då går det ju en 1500 kr till på det så man får räkna in det i sin budget.

Men det är absolut en helt ok gitarr! Smal och skön hals och låter bra(med de nya mickarna)
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 18 jul 2010, 11:44

Goddamn skrev:
Frisk skrev:
Goddamn skrev:Bild


Är intresserad av en såndär RGA. Hur känns dom jämfort med Prestige-gitarren på bilden? Tänkte på bandjobb, hals, vikt osv.

Man har ju spelat på en hel del billiga Ibanezer som är fruktansvärt dåliga så dom känns mer som leksaker än riktiga gitarrer...



Just denna RGA7a är väldigt lättspelad men så fort man byter över till RGDn på bilden så känner man att kvalitén på RGAn är inte alls densamma.

Orginalmickarna var rent skit och var blev bytta. Då går det ju en 1500 kr till på det så man får räkna in det i sin budget.

Men det är absolut en helt ok gitarr! Smal och skön hals och låter bra(med de nya mickarna)


Jo att det är skillnad det förstår jag då jag haft flera Prestigehalsar själv och dom är ju bra mycket bättre. Det jag mest är rädd för att att den ska ha den där "leksaks" känslan som många billiga Ibanezer har, det sjuka är att en del billiga Ibanezer inte alls har det medan andra som kostar lika mycket verkligen inte ens känns som riktiga gitarrer. Känns "plastiga" på nåt sätt, kan inte förklara det på annat sätt, nästan som att dom inte är gjorda av trä och bandjobben är helt horribla.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam
cron