• Reklam

Diskantforums officiella inriktning

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Pellesnusk2000 » lör 29 dec 2007, 20:55

späck skrev:jag har varit med här ett tag innan planket stängde ner och jag har aldrig haft problem med någon moderator eller annan person här... för mig är det lite märkligt att några nästan på en gång får problem...

Det är nog inte så konstigt: de som ogillade plankets stil är väl de som kom till Diskantforum först, medan de som faktiskt gillade planket kommit först nu. Då blir det lätt kulturkrockar mellan de två synsätten.
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Reklam

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 21:33

Nog alltid var det så att Diskant skulle vara det samma som Musikpoolen var...dock hörde/läste jag inget om likvärdigt Planket och det skulle välan vara konstigt i så fall..Musikpoolen skapades ju som en ersättning eller ett alternativ till Planket
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » lör 29 dec 2007, 21:49

Pellesnusk2000 skrev:Det är nog inte så konstigt: de som ogillade plankets stil är väl de som kom till Diskantforum först, medan de som faktiskt gillade planket kommit först nu. Då blir det lätt kulturkrockar mellan de två synsätten.

Ja, och gissa vilken av dessa kulturer vi kommer att arbeta för att behålla? En sak är i alla fall säker; Diskants inriktning är inte att vara sandlåda åt folk som bara vill spy sin galla över varandra. Inte heller är inriktningen sådan att den ska främja postandet av trådar som handlar om hur dåligt allt här. Som sagt; det var jättelugnt och skönt tills det började ramla in massor av bråkmakare från planket. Dessa får finna sig i att bli hunsade om de ska gå på i vanlig stil. Om det ogillas så är man nog inte rätt man för detta forum ändå.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Pellesnusk2000 » lör 29 dec 2007, 21:52

World of Robots skrev:Nej Diskant är inte Planket.

Nu var jag främst intresserad av admins åsikt, inte enskilda medlemmars. :wink2:

Och vilka regler som gäller och hur hårt de efterföljs brukar komma naturligt efter att forumet fått vara aktivt en lite längre tid.

Ja, jag kanske har lite för bråttom att kräva raka besked från admin på ett så här tidigt stadium, men man måste ju börja någongång.

Jag har haft Makten som moderator på ett annat forum och känner igen modereringsstilen från det forumet. Tycker inte det är något speciellt humörfyllt agerande på något sätt.

Att han låter sig påverkas av sitt humör medger han som sagt själv här: viewtopic.php?f=12&t=546&st=0&sk=t&sd=a&start=100#p6857

Jag vågar nog återigen påstå att folk är för vana vid kaos och anarki för att kunna anpassa sig snabbt,

Vad gäller umgängesformerna vore det absurt om samma människor som kommunicerade på ett sätt på planket nu skall tvingas ändra stil i sin inbördes kommunikation, enbart för att pionjärerna på det här forumet (som nu troligen är i minoritet) inte tål stilen. Så länge inte planketstilen bryter mot några uttalade regler på Diskant finns det ingen orsak att ändra på den.

något man ser på vissa konfliktsökare redan.

Skilj på godmodiga skämtare/provokatörer och illvilliga provokatörer. De förra bör naturligtvis inte upphöra med sina uppskattade rackartyg, men det är nog många av dem som har farhågor för hur lågt i tak det egentligen är i det nya forumet --just för att många av Diskantforums pionjärer är sådana som avskydde plankets speciella stil. Stor risk för att Diskantforum slår över åt andra hållet i puritanism alltså. Några av dessa oroliga plankare vill kanske få reda på hur landet ligger på ett tidigt stadium.

Vad gäller de illvilliga provokatörerna så har du själv en historia av konflikter med flera plankare, skulden för detta bråkande delas givetvis av er alla, dvs även av dig. Tycker mig nog se dig försöka trolla igång nya konflikter med en del av dem även på Diskant, t ex här:
viewtopic.php?f=12&t=548&st=0&sk=t&sd=a&start=25#p7883
viewtopic.php?f=12&t=548&view=unread#p7930
viewtopic.php?f=12&t=548&view=unread#p8004
vilket du naturligtvis får lov att göra om du frågar mig, men då framstår samtidigt dina ord "något man ser på vissa konfliktsökare redan" ovan som ett trollningsförsök i sig. Även trollning får du lov att syssla med om du frågar mig, men då skall inte de nyanlända plankarna nekas samma frihet.
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 21:59

Makten skrev:
Pellesnusk2000 skrev:Det är nog inte så konstigt: de som ogillade plankets stil är väl de som kom till Diskantforum först, medan de som faktiskt gillade planket kommit först nu. Då blir det lätt kulturkrockar mellan de två synsätten.

Ja, och gissa vilken av dessa kulturer vi kommer att arbeta för att behålla? En sak är i alla fall säker; Diskants inriktning är inte att vara sandlåda åt folk som bara vill spy sin galla över varandra. Inte heller är inriktningen sådan att den ska främja postandet av trådar som handlar om hur dåligt allt här. Som sagt; det var jättelugnt och skönt tills det började ramla in massor av bråkmakare från planket. Dessa får finna sig i att bli hunsade om de ska gå på i vanlig stil. Om det ogillas så är man nog inte rätt man för detta forum ändå.


Men en och annan underfundig gliring får välan anses vara helt okej? :clown:
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Disktant » lör 29 dec 2007, 22:06

Pellesnusk2000,
Ja, jag kanske har lite för bråttom att kräva raka besked från admin på ett så här tidigt stadium, men man måste ju börja någongång.


Vad vill du ha svar på ?
Jag orkar inte läsa igenom alla trådarna, kan du ge mig en snabbgenomgång
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 22:12

Makten skrev:
Krister Gustavsson skrev:Men en och annan underfundig gliring får välan anses vara helt okej? :clown:

Ja, men faktum är att bland annat dina illa dolda glirningar mot "icke namngivna medlemmar" känns rätt onödiga. Tycker du inte det själv?


Tja...uppenbarligen inte, eftersom jag ändock har postat dom och jag har intet på någotvis bidragit med några namn eller ens varit i närheten av personpåhopp...att ha lite skoj under tiden som vi samtidigt skall vara strama, seriösa etc..är nog en balans som krävs för ett fungerande/dynamiskt forum..annars faller det..


Njae....att du verkar vara humorbefriad eller i vart fall inte har samma humor som jag är helt okej...men att sitta till doms på OT-avdelningen kräver nog att man kan förstå/inse att allvar är allvar och lite skämt endast är skämt och lite smågnabb är helt okej i de flesta sammanhang...så länge de finns under OT-avdelningarna samt att inga otidigheter O.dylikt sker..tycker jag då!
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav World of Robots » lör 29 dec 2007, 22:14

Gnabbas kan man göra med sina polare. Jag hade tillexempel inte gnabbats med Zimbalist, för jag vet att det hade slutat med tjafs. Om jag hade gnabbats med honom hade det varit i enbart syfte att provocera och söka konflikt.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » lör 29 dec 2007, 22:52

Krister Gustavsson skrev:Tja...uppenbarligen inte, eftersom jag ändock har postat dom och jag har intet på någotvis bidragit med några namn eller ens varit i närheten av personpåhopp...att ha lite skoj under tiden som vi samtidigt skall vara strama, seriösa etc..är nog en balans som krävs för ett fungerande/dynamiskt forum..annars faller det..


Njae....att du verkar vara humorbefriad eller i vart fall inte har samma humor som jag är helt okej...men att sitta till doms på OT-avdelningen kräver nog att man kan förstå/inse att allvar är allvar och lite skämt endast är skämt och lite smågnabb är helt okej i de flesta sammanhang...så länge de finns under OT-avdelningarna samt att inga otidigheter O.dylikt sker..tycker jag då!

Det är skillnad på humor och elakartad sarkasm. Dina inlägg i den stilen bidrog inte på något sätt till tråden, och de och en massa annat befinner sig nu på sophögen. :smile:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 22:56

Makten skrev:
Krister Gustavsson skrev:Tja...uppenbarligen inte, eftersom jag ändock har postat dom och jag har intet på någotvis bidragit med några namn eller ens varit i närheten av personpåhopp...att ha lite skoj under tiden som vi samtidigt skall vara strama, seriösa etc..är nog en balans som krävs för ett fungerande/dynamiskt forum..annars faller det..


Njae....att du verkar vara humorbefriad eller i vart fall inte har samma humor som jag är helt okej...men att sitta till doms på OT-avdelningen kräver nog att man kan förstå/inse att allvar är allvar och lite skämt endast är skämt och lite smågnabb är helt okej i de flesta sammanhang...så länge de finns under OT-avdelningarna samt att inga otidigheter O.dylikt sker..tycker jag då!

Det är skillnad på humor och elakartad sarkasm. Dina inlägg i den stilen bidrog inte på något sätt till tråden, och de och en massa annat befinner sig nu på sophögen. :smile:



och de inläggen bröt mot vilka regler då om jag får lov att fråga?
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » lör 29 dec 2007, 23:01

Pellesnusk2000 skrev:Du är ju själv känd som något av en surkuk på planket, där du gärna spred invektiv som "idiot" omkring dig.

Om det är din uppfattning så går det bra. Jag är säker på att alla inte håller med.

Även på Musikpolen vill jag minnas att du bråkade med eviln med följden att han avsade sig moderatorsposten. Och liksom jag just skrev till WOR, givetvis får du lov att vara en surkuk men då skall väl andra få lov att vara surkukar också?

Det beror på. Planket var en annan atmosfär där de flesta betedde sig annorlunda. Det betyder inte att varken jag eller någon annan behöver bete oss likadant här. Det är allt detta historiska groll som inte fyller någon som helst funktion utom att hälla grus i maskineriet. Glöm vad folk gjorde och sade på planket.

Självklart måste problem kunna påtalas, att sopa dem under mattan straffar sig i längden.

De trådar som låstes tog inte upp några "problem", utan avhandlade (återigen) skit från planket. Som du märker så är den här tråden inte låst, då den behandlar något som du åtminstone uppfattar som ett problem. Det går bra att diskutera sådant.

Att vara moderator innebär inte att "hunsa" massor (hur många är det?) av sina gäster för att du tror att de är "bråkmakare". Som jag redan skrivit ovan innebär modererande att gå fram med varsam hand för att inte förvärra (eller rentav skapa) pågående konflikter, och att inte låta sina personliga aversioner skina igenom i modererandet eller agera självutnämnd smakdomare åt andra.

Tänk dig att du kommer till ett hotell. Det första du gör är att hälla öl på portiern, bajsa i foajén och sparka sönder dörren till hissen för att sen knuffa andra gäster i fontänen. Ska sådant behandlas med "varsam hand" tycker du? Nej, en sån människa åker förstås ut med huvudet före.

Bryter medlemmar mot forumets regler kan de varnas, hjälper inte det kan de stängas av. Om du inte tål dem trots att de följer reglerna är det kanske du som befinner dig på fel forum? Jag förstår att du flydde planket för att du inte trivdes, och det känns säkert tråkigt om planket nu förföljer dig till Diskant men så länge reglerna följs finns det inget du kan göra åt saken.

Jag är säker på att Admin är villig att förtydliga reglerna om det behövs. Jag skulle tippa på att han trodde att folk kunde sköta sig utan regler, vilket ju är behjärtansvärt. Det trodde även jag. Det verkar som att din inställning är att man ska tänja så mycket det bara går på reglerna? Vad ser du för gott med det?
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » lör 29 dec 2007, 23:03

Krister Gustavsson skrev:och de inläggen bröt mot vilka regler då om jag får lov att fråga?

Ett solklar fall av "annars gäller nog sunt förnuft tillsvidare".
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 23:10

Makten skrev:
Krister Gustavsson skrev:och de inläggen bröt mot vilka regler då om jag får lov att fråga?

Ett solklar fall av "annars gäller nog sunt förnuft tillsvidare".


Okej...det är ditt sunda förnuft som gäller om jag skall tolka saken rätt..

Jepp...då är det nog fasen som så att var och en som har något att posta på diskant som kan anses vara det miiiiinsta utanför dina eller de andra moderatorernas idé för vad som kan tänkas vara sunt förnuft bör eller skall nog fasen i första hand skicka en förfrågan till er så att man kan få ett godkännande innan man postar..

Det är ju lysande som Sickan sa...
Senast redigerad av Krister Gustavsson lör 29 dec 2007, 23:11, redigerad totalt 1 gång.
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » lör 29 dec 2007, 23:18

Krister Gustavsson skrev:Okej...det är ditt sunda förnuft som gäller om jag skall tolka saken rätt..

Tills Admin låter veta något annat, ja givetvis.

Jepp...då är det nog fasen som så att var och en som har något att posta på diskant som kan anses vara det miiiiinsta utanför dina eller de andra moderatorernas idé för vad som kan tänkas vara sunt förnuft bör eller skall nog fasen i första hand skicka en förfrågan till er så att man kan få ett godkännande innan man postar..

Det är ju lysande som Sickan sa...

Om du inte har märkt det så är det väldigt många medlemmar som klarar av att posta massor av inlägg utan att det händer något alls. Tycker du allvarligt talat att det är "sunt förnuft" att dra upp det gamla groll som du var inblandad i på planket? Vad tjänar du på det?
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav frans » lör 29 dec 2007, 23:19

Krister Gustavsson skrev:
Makten skrev:
Krister Gustavsson skrev:och de inläggen bröt mot vilka regler då om jag får lov att fråga?

Ett solklar fall av "annars gäller nog sunt förnuft tillsvidare".


Okej...det är ditt sunda förnuft som gäller om jag skall tolka saken rätt..

Jepp...då är det nog fasen som så att var och en som har något att posta på diskant som kan anses vara det miiiiinsta utanför dina eller de andra moderatorernas idé för vad som kan tänkas vara sunt förnuft bör eller skall nog fasen i första hand skicka en förfrågan till er så att man kan få ett godkännande innan man postar..

Det är ju lysande som Sickan sa...


nej men så illa behöver det inte bli... du lär dig nog nivån så småningom ska du se...
var klok nog att byta bort mitt förra namn som var "späck"...
Användarvisningsbild
frans
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1281
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:35
Ort: göteborg...

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav eviln » lör 29 dec 2007, 23:27

Krister Gustavsson skrev:Okej...det är ditt sunda förnuft som gäller om jag skall tolka saken rätt..

Jepp...då är det nog fasen som så att var och en som har något att posta på diskant som kan anses vara det miiiiinsta utanför dina eller de andra moderatorernas idé för vad som kan tänkas vara sunt förnuft bör eller skall nog fasen i första hand skicka en förfrågan till er så att man kan få ett godkännande innan man postar..

Det är ju lysande som Sickan sa...



Krister. Det är kanske så att du ska hitta ett annat forum?
Jag tycker du ägnar mer tid åt att gnälla på modereringen än att vara kreativ eller komma med några förslag på hur det ska förbättras.
Det finns en jäkla massa folk på det fhär forumet som klarar att använda sunt förnuft alldeles galant och inte har några som helst problem att hitta rätt med sina inlägg.

Om du känner att modereringen är skit så har du några alternativ.
1. Väljer ett annat forum
2. Anpassar dig
3. Kommer med vettiga förslag på hur det ska bli precis så där bra som du tycker

Det är bara att välja, jag är utled på att läsa dina gnällinlägg där du klagar på allt och alla.
Sluta testa gränser hela tiden, det är ingen som vet var det ligger i alla fall.
-"I think music will do just fine without a 'music industry'. Thanks."

petsematary skrev:Vet inte ens vad ett basbelopp är men jag antar att du ska banklåna för att köpa en ny bil. Låter ju vettigt.
Användarvisningsbild
eviln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2303
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 01:43

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 23:31

Makten skrev:Om du inte har märkt det så är det väldigt många medlemmar som klarar av att posta massor av inlägg utan att det händer något alls. Tycker du allvarligt talat att det är "sunt förnuft" att dra upp det gamla groll som du var inblandad i på planket? Vad tjänar du på det?


Du förstod med all sannolikhet vad jag ville komma...en OT-avdelning är en OT-avdelning och så länge det inte förekommer rena personpåhopp O.dylikt eller för den delen något annat som bryter mot utsatta regler...ja då skall du fanimej ge satan i att modererar...att använda sunt förnuft som ett argument är mer eller mindre likställt med att det får dagsformen avgöra vad som skall tillåtas...

Nog om detta...jag har uttryckt min åsikt...men det är ändock ni som till syvende och sist bestämmer
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Metamatik » lör 29 dec 2007, 23:32

Suck. Pellesnusk2000. Vart vill du komma? Kan du inte sätta upp ett eget forum med dina egna premisser?

Inse att detta är ett annat forum än Planket. Inse att hur mycket du än ogillar Makten eller moderatorer i allmänhet, eller de regler som satts upp här, så är du en liten bricka i spelet och får ställa dig i ledet att acceptera faktum. Jag gör det och de flesta andra också. Hade jag inte gjort det hade jag inte varit på detta forum utan sökt mig någonstans där jag kände mig mer hemma. Det kanske är det som är skillnaden på att de flesta här gillar läget och inte leker oportunister. Medan de som inte trivs måste röra om i grytan och påtala att personer ser skillnad på vad som är sunt förnuft och vilka eventuella fel man försöker belysa eller leta efter. Suck (igen).

Du är väl här av egen fri vilja hoppas jag?
Senast redigerad av Metamatik lör 29 dec 2007, 23:34, redigerad totalt 1 gång.
Metamatik
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Krister Gustavsson » lör 29 dec 2007, 23:42

eviln skrev:
Krister Gustavsson skrev:Okej...det är ditt sunda förnuft som gäller om jag skall tolka saken rätt..

Jepp...då är det nog fasen som så att var och en som har något att posta på diskant som kan anses vara det miiiiinsta utanför dina eller de andra moderatorernas idé för vad som kan tänkas vara sunt förnuft bör eller skall nog fasen i första hand skicka en förfrågan till er så att man kan få ett godkännande innan man postar..

Det är ju lysande som Sickan sa...



Krister. Det är kanske så att du ska hitta ett annat forum?
Jag tycker du ägnar mer tid åt att gnälla på modereringen än att vara kreativ eller komma med några förslag på hur det ska förbättras.
Det finns en jäkla massa folk på det fhär forumet som klarar att använda sunt förnuft alldeles galant och inte har några som helst problem att hitta rätt med sina inlägg.

Om du känner att modereringen är skit så har du några alternativ.
1. Väljer ett annat forum
2. Anpassar dig
3. Kommer med vettiga förslag på hur det ska bli precis så där bra som du tycker

Det är bara att välja, jag är utled på att läsa dina gnällinlägg där du klagar på allt och alla.
Sluta testa gränser hela tiden, det är ingen som vet var det ligger i alla fall.


Well...jag bryr mej inte om vad du är utled på eller inte, eftersom du är den som överlägset gnäller mest(Jodå, du slår WoR med hästlängder) och som moderator bör du nog tänka till mer än en gång innan du vädrar din personliga åsikt om mej..OBS: tycker jag då

Jag kanske inte har varit tillräckligt tydlig...men jag och många med mej, vill nog allt ha tydligare regler eftersom det bör gynna var och en...nope, jag testar inga gränser...jag skriver det jag tycker är riktigt för mej eftersom jag är sådan till naturen och skulle det då strida mot gällande regler..ja då anpassar jag mej självklart efter dessa!!

Jaja...jag skall inte gnälla mer eftersom jag inte finner det meningsfullt
Krister Gustavsson
 

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » lör 29 dec 2007, 23:54

Krister Gustavsson skrev:...en OT-avdelning är en OT-avdelning och så länge det inte förekommer rena personpåhopp O.dylikt eller för den delen något annat som bryter mot utsatta regler...

Och där har vi anledningen att jag modererat som jag gjort.

...ja då skall du fanimej ge satan i att modererar...

Ledsen, men det är inte du som bestämmer den saken.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav eviln » sön 30 dec 2007, 00:05

Krister Gustavsson skrev:Jaja...jag skall inte gnälla mer


Tack.
-"I think music will do just fine without a 'music industry'. Thanks."

petsematary skrev:Vet inte ens vad ett basbelopp är men jag antar att du ska banklåna för att köpa en ny bil. Låter ju vettigt.
Användarvisningsbild
eviln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2303
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 01:43

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Pellesnusk2000 » sön 30 dec 2007, 00:06

World of Robots skrev:
Pellesnusk2000 skrev:Du talade om "konfliktsökare", vilket i ljuset av ditt eget konfliktsökande hos Krister Gustavsson (jmf mina länkar) måste ses som antingen hyckleri eller en provokation av de nyanlända. Krister Gustavsson är förvisso inte oskyldig till konfliktsökande hos dig heller, men så har han inte heller klagat på de nya medlemmarnas beteende.

Du får nog läsa om dina egna länkar, för konfliktsökandet är inte från min sida.

Inläggen är visst borttagna nu (både dina och Kristers). Ett föredömligt exempel på moderering i det tysta. :approve:

Att ta upp det igen får mig att tvivla på dina motiv. Jag har inte diskuterat katten härinne, och jag har inte diskuterat mig själv. Därför är det lite märkligt att det blir rättegång för att man svarar på dina inlägg angående något helt annat.

I ditt första svar till mig anklagade du vissa nykomlingarna från planket för att vara "konfliktsökare", samtidigt som du själv sökte konflikt i de nu bortmodererade inläggen.

Sedan kan jag inte minnas att jag klagat på de nya medlemmarnas beteende. Möjligt att jag klagat på vissa medlemmars beteende, men det är ju för att, precis som jag sa, det har kommit en liten klunga konfliktsökare som höll igång på Planket när det begick sig.

Just så.

Men vissa medlemmars beteende och de nya medlemmanas beteende är långt ifrån samma sak.

Bra att den skillnaden är klargjord iaf! Håller Makten med? :shy:
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Makten » sön 30 dec 2007, 00:18

Pellesnusk2000 skrev:Bra att den skillnaden är klargjord iaf! Håller Makten med? :shy:

Absolut. Det är ju bara några få som kräver lite extra tillvänjning. ;)
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Pellesnusk2000 » sön 30 dec 2007, 00:24

Makten skrev:Planket var en annan atmosfär där de flesta betedde sig annorlunda. Det betyder inte att varken jag eller någon annan behöver bete oss likadant här. Det är allt detta historiska groll som inte fyller någon som helst funktion utom att hälla grus i maskineriet. Glöm vad folk gjorde och sade på planket.

Jag har inget historiskt groll med någon på planket vad jag vet! :tongue: Skall jag ändå tvingas bete mig annorlunda? Ser verkligen ingen anledning till någon sådan generell personlighetsförändring, vare sig hos mig eller de flesta av plankarna. Det lilla fåtal som brukade bråka på planket måste naturligtvis skärpa sig på ett modererat forum, men återigen finns ingen anledning till panikartade styrkedemonstrationer.

Självklart måste problem kunna påtalas, att sopa dem under mattan straffar sig i längden.

De trådar som låstes tog inte upp några "problem", utan avhandlade (återigen) skit från planket. Som du märker så är den här tråden inte låst, då den behandlar något som du åtminstone uppfattar som ett problem. Det går bra att diskutera sådant.

Nej det jag skrev var ett svar på dina ord "Inte heller är inriktningen sådan att den ska främja postandet av trådar som handlar om hur dåligt allt här", vilket jag tolkade som ovilja att ta emot kritik.

Tänk dig att du kommer till ett hotell. Det första du gör är att hälla öl på portiern, bajsa i foajén och sparka sönder dörren till hissen för att sen knuffa andra gäster i fontänen. Ska sådant behandlas med "varsam hand" tycker du? Nej, en sån människa åker förstås ut med huvudet före.

Ja men det tycks råda godtycklighet om vad i ett inlägg på Diskantforum som motsvarar de ovanstående etikettsbrotten. I reglerna står bara "sunt förnuft", medan ditt modererande väckte farhågor om att du låter din personliga motvilja mot plankare påverka ditt omdöme. :smile:

Jag skulle tippa på att han [Admin] trodde att folk kunde sköta sig utan regler,

Utmärkt!

Det trodde även jag.

Det måste jag däremot betvivla! :evil:

Det verkar som att din inställning är att man ska tänja så mycket det bara går på reglerna? Vad ser du för gott med det?

Tänja på vilka regler? Den om "sunt förnuft"? Men om du och jag har olika åsikter om hur sunt förnuft definieras så kommer du naturligtvis att uppleva min tolkning som ett "tänjande".
Senast redigerad av Pellesnusk2000 sön 30 dec 2007, 00:36, redigerad totalt 1 gång.
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Re: Diskantforums officiella inriktning

Inläggav Pellesnusk2000 » sön 30 dec 2007, 00:32

Metamatic skrev:Suck. Pellesnusk2000. Vart vill du komma?

Ta reda på om det här forumet är något att ha.

Inse att detta är ett annat forum än Planket. Inse att hur mycket du än ogillar Makten eller moderatorer i allmänhet, eller de regler som satts upp här, så är du en liten bricka i spelet och får ställa dig i ledet att acceptera faktum.

Varför det? Är Diskantforums regler huggna i sten? Är dess moderatorer utsedda på livstid? Det är just den sortens "ställa dig i ledet"-attityd som gör att Diskantforum mfl känns mindre lockande för mig.

Du är väl här av egen fri vilja hoppas jag?

Inte helt, hade planket fortfarande funnits hade jag aldrig dykt upp. :blush:
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Nästa

Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Reklam
cron