• Reklam

Vad är "on topic"?

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vad är "on topic"?

Inläggav Makten » lör 08 sep 2007, 11:47

Tror vi behöver en lätt definition av vad som anses "on topic". För min del så tycker jag att det verkar enklast om allt som har med musik är det. Alltså att alla youtube-klipp och diskussioner om musik i största allmänhet är att betrakta som OnT. Vad säger ni andra? :?
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Reklam

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav iStofil » lör 08 sep 2007, 13:57

Makten skrev:Tror vi behöver en lätt definition av vad som anses "on topic". För min del så tycker jag att det verkar enklast om allt som har med musik är det. Alltså att alla youtube-klipp och diskussioner om musik i största allmänhet är att betrakta som OnT. Vad säger ni andra? :?


Jag tycker tycker nog egentligen att Musikforumet borde vara förbehållet diskussioner och tips kring instrument, utrustning och musikskapande, då blir det inte så plottrigt där och lättare att navigera sig fram till det som är kärnan i forumet. YouTube-länkar och mer allmänna diskussioner om musik (och givetvis diskussioner som inte rör musik) kan husera i OT-forumet eftersom det är mer dagsfärskt material som inte gör så mycket om det kommer bort i mängden. Många forum löser ju det här med specialforum och sedan en community-del, vilket kanske skulle vara bättre rubriker?

Men det viktigaste är att det finns klara definitioner av kategorierna. Nu spelar det kanske inte så stor roll eftersom vi väl är ungefär två dussin förtappade själar som huserar här så informationsmängden är ju inte överväldigande precis, men det kanske tar fart så småningom.
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav Makten » lör 08 sep 2007, 14:56

Jo, fåtalet användare är just anledningen till att jag undrar. Ju mer man sprider ut trådar med olika ämnen, desto "tommare" verkar det, vilket kanske inte är så bra.
Den här tråden lär till exempel inte läsas av särskilt många där den ligger, undangömd längst ner. ;)
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav Vincent » sön 09 sep 2007, 16:20

Jag är nog inne på Maktens linje. Ett musikforum och ett för allt annat. Blir lättare så. Bara alla skriver ordentligt i ämnesraden vad tråden handlar om så borde det ju inte vara något problem att hitta det man letar efter!
Användarvisningsbild
Vincent
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 325
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 19:30
Ort: Uppsala

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav Reckless Mike » mån 10 sep 2007, 14:03

Då är vi tre som tycker sammaledes!! Allt musikrelaterat i en tråd.

Skulle det visa sig att formumet blir så poppis att det blir svårt att hitta i det så får väl admin lägga upp avdelning till. Sedan får Makten flytta alla gamla trådar som ligger fel! :D
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav Wicca » mån 10 sep 2007, 18:41

jag är på maktens linje också, allt musik i ett forum, och ett för skålar och dylikt plabber. ;)
-micke-: "Som vanligt +1 på Wicca (han säger bara bra saker den mannen)"
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2034
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:41
Ort: Nyflyttad till Uppsala.

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav Disktant » mån 10 sep 2007, 19:45

Tanken var att inte få en otrolig massa "skittrådar" i musikforumet, därav en off topic avdelning
men nu när det inte händer allt för mycket här så fungerar det nog att posta allt musikrelaterat där, men om det blir mer drag här så kanske det är synd att bomba ner det med en massa Youtube trådar ?
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Vad är "on topic"?

Inläggav Makten » tis 11 sep 2007, 14:28

norcomp skrev:Tanken var att inte få en otrolig massa "skittrådar" i musikforumet, därav en off topic avdelning
men nu när det inte händer allt för mycket här så fungerar det nog att posta allt musikrelaterat där, men om det blir mer drag här så kanske det är synd att bomba ner det med en massa Youtube trådar ?

Ja, men då startar man en officiell youtube-tråd och hänvisar till den. :D
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49


Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Reklam