• Reklam

ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Förstärkarbyggen, Rörfrågor m.m

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Nilo » lör 19 apr 2008, 10:26

HAHAHA, du Patrick, gör så här... :big:
skicka mig ett mail så får du Woody's nummer och riktiga namn...

han kan göra allt det där folkesson gör mycket billigare, vill du ha KT88'or i den så fixar han det åt dig, och du behöver inte skicka toppen kors och tvärs över hela landet, för han bor i vellinge... :thumbup:
Användarvisningsbild
Nilo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5360
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:43
Ort: Ystad: skåne: Sverige

Reklam

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav BennyBanana » lör 19 apr 2008, 10:27

Patrick Zimbalist skrev:saken är bara den att jag har ångrat mig...jag behåller min JVM :big:


Är det så nu? :big: :big:

Hihi, du är skojig du. :big:
------------------------------------------------------------
http://www.myspace.com/bennynilsson
Användarvisningsbild
BennyBanana
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2509
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:53
Ort: Vaggeryd

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav MkIV » lör 19 apr 2008, 11:10

Nilo skrev:HAHAHA, du Patrick, gör så här... :big:
skicka mig ett mail så får du Woody's nummer och riktiga namn...

han kan göra allt det där folkesson gör mycket billigare, vill du ha KT88'or i den så fixar han det åt dig, och du behöver inte skicka toppen kors och tvärs över hela landet, för han bor i vellinge... :thumbup:


Du behöver inte maila Nilo för det... kolla GMF's gula sidor:
Du hittar Woody under namnet "Pentod Teknik"
http://shop.gmf.se/forums/index.php?act ... 15370487ce

Woody är som Nilo skriver grymt duktig och kan nog fixa det du behöver för mindre pengar än Folkesson och utan att borra sönder chassit så att det ser ut som en Sweizerost (hur fan nu det stavas)...
Bild
Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do. /Dale Carnegie
Användarvisningsbild
MkIV
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2592
Blev medlem: tis 25 dec 2007, 14:30
Ort: Lund

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Turbo Rico » lör 19 apr 2008, 13:21

Patrick Zimbalist skrev:
Turbo Rico skrev:
Patrick Zimbalist skrev:
bastard skrev:
Patrick Zimbalist skrev:
Nilo skrev:kör då på JCM 800 då det verkar vara den karaktären du söker...
jag tror du kommer hamna åt helvete fel med en ENGL...

boosta med en EQ innan så har du i princip alla 80-talets gitarrljud...

ja, det blir en jcm 800...jag loooovar!! :big: :approve:

Du kommer att ångra dig.

För fan, köp dig en Savage nu som du dreglat efter ett bra tag, eller en PB. Jag kan lova att du blir nöjd med ENGL.

vi får se om jag hittar en beggad savage till rimligt pris...och om ngn nappar på min jvm som lär ligga på blocket om några minuter. äckligt pretentiös text :big: :blush: :big:

Annonstext:Ska efter kort tid som ägare sälja min Folkesson-moddade JVM. Den är knapptanvänd och i nyskick (fortfarande skyddsplasten kvar). När jag precis hadeköpt JVM:en var jag givetvis skitnöjd, men efter ett tag smälter alla intryckin och jag märkte att stärkaren saknade attack...den attack som får ljudet att"hoppa" ut ur fyrtolvan. Den lirade varmt, men jag ville ha ett ännu varmareljud. Folkesson gav den "in your face"-attack och en varmare dist. Den renakanalen gav han lite mer krispigt ljud med mer skimmer som en Fender. Allheder åt Folkesson...strålande jobb!! Så pass strålande att jag nu känner attjag inte bara vill, utan måste ha en JCM 800 Folkesson-version. Av denanledningen säljer jag min JVM som är den tystaste förstärkare Marshall hargjort. Den är 100% MIDI-styrd om man vill t.ex. styra sina rackburkar OCHstärkaren med en MIDI-pedal...oerhört praktiskt!! Givetvis medföljer Marshallsfotpedal så att man med ett fottryck kan byta mellan toppens fyra kanaler.Varje kanal har tre olika karaktärer, så vad man får är 12 olika karaktärer ien och samma stärkare. Den är minst sagt flexibel, kan lira alla typer avgenrer (country, pop, sleaze, hårdrock, metal etc.) så den passar gitarristensom vill ha mer än en endimensionell topp. Min favoritkanal är OD2 med rödkaraktär...en riktigt stenhård dist, som efter moddningen bjuder på dethetaste Marshall-ljudet och attack en Marshall har spottat ur sig. Kvitto på Folkessons ingrepp (4308 kr) finns. Säljes för 14000 kr (kostar15100 hos Thomann och 16000 hos Musikbörsen, men då får du inteFolkesson-modden)Läs mer om stärkaren på nätet och hör av dig om du är intresserad. Känner du ngn som har en 100W Folkesson JCM 800 så lägg gärna ett mail tillmig. Jag har gjort mååånga affärer via t.ex. Blocket och har ett helt forum avgitarrister som kan gå i god för att jag sköter mina affärer snyggt!=) http://www.Diskantforum.se/ Pris: 14000 kronor



Jag hade köpt den där stärkaren om jagvhaft råd efter att ha läst den där annonsen.

:thumbup:
Men spring och köp dig en Folkesson JCM800 nu. :wink2: Glömde att han tar ganska bra betalt för sina moddar så köp en direkt av honom, det är lika bäst. JCM800 har ju bästa grunden att stå på av allt som finns att få tag på, be han stoppa i ett par JJ Kt88 rör så är saken biff, bokstavligen talat. :approve:

saken är bara den att jag har ångrat mig...jag behåller min JVM :big:



:lol:
Turbo Rico
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2124
Blev medlem: tor 17 jan 2008, 23:45
Ort: Märsta - Stockholm

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Patrick Zimbalist » sön 20 apr 2008, 01:03

BennyBanana skrev:
Patrick Zimbalist skrev:saken är bara den att jag har ångrat mig...jag behåller min JVM :big:


Är det så nu? :big: :big:

Hihi, du är skojig du. :big:

jag ångrade mig....jag måste ju testa den ordentligt.
annonsen var ute i exakt fem minuter :big:

nilo, cpu-fläkten till min dator har stannat...såg jag surfar på lånad tid eftersom datorn stänger av sig hela tiden. jag drar iväg ett mail till dig snarast :approve:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Lakeflower » sön 27 apr 2008, 00:15

Jag tyckte mig se din JVM till salu igen, så jag tipsar om en Savage hos tysken ifall du säljer din...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt ... 17347.html

Hyfsat pris iaf...
Användarvisningsbild
Lakeflower
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1522
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:50
Ort: Borgholm.

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Patrick Zimbalist » sön 27 apr 2008, 00:45

Lakeflower skrev:Jag tyckte mig se din JVM till salu igen, så jag tipsar om en Savage hos tysken ifall du säljer din...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt ... 17347.html

Hyfsat pris iaf...

tack för tipset...bara att hoppas att ngn nappar på min jvm :smile:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Tonjagare » sön 27 apr 2008, 11:05

Lakeflower skrev:Jag tyckte mig se din JVM till salu igen, så jag tipsar om en Savage hos tysken ifall du säljer din...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt ... 17347.html

Hyfsat pris iaf...

Jäklar, har man garanti på den? Är de nästan i nyskick när det är showroom model eller?
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Lakeflower » mån 28 apr 2008, 07:21

crille skrev:
Lakeflower skrev:Jag tyckte mig se din JVM till salu igen, så jag tipsar om en Savage hos tysken ifall du säljer din...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt ... 17347.html

Hyfsat pris iaf...

Jäklar, har man garanti på den? Är de nästan i nyskick när det är showroom model eller?


Garanti borde man ju få på den. Det som skiljer är att risken är större att den är ollad etc... :smile:
Användarvisningsbild
Lakeflower
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1522
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:50
Ort: Borgholm.

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav Turbo Rico » mån 28 apr 2008, 21:00

Lakeflower skrev:
crille skrev:
Lakeflower skrev:Jag tyckte mig se din JVM till salu igen, så jag tipsar om en Savage hos tysken ifall du säljer din...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt ... 17347.html

Hyfsat pris iaf...

Jäklar, har man garanti på den? Är de nästan i nyskick när det är showroom model eller?


Garanti borde man ju få på den. Det som skiljer är att risken är större att den är ollad etc... :smile:


Men det är ju bara ett plus, den låter ju bättre då. :big:
Turbo Rico
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2124
Blev medlem: tor 17 jan 2008, 23:45
Ort: Märsta - Stockholm

Re: ngn som vet var man hittar ENGL billigast?

Inläggav hizon » tis 29 apr 2008, 21:06

Vill man ha rack i stället för topp hittar man en jämra billig och bra Engl-rigg på Säljes-forumet. :big:
hizon
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 11:34
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Rörforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam
cron