• Reklam

Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100

Förstärkarbyggen, Rörfrågor m.m

Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100

Inläggav Mr_Gul » tis 21 feb 2012, 18:42

Hallojsan!

Jag är sugen på att hotta upp min Peavey ValveKing 100-topp med ett High Gain-kit från Eurotubes.com och tänkte kolla om det är någon av alla förstärkarnördar här som själv har testat och/eller hört ljudskillnaden efter en sådan uppdatering? Är ute efter lite mer dist och "bett" i min topp + 4x12:a. Stärkaren i fråga är 3½ år gammal och rören har inte blivit bytta sen dess.

Har också gått och funderat på vad man ska göra om det inte blir bra med rörbytet; är det kanske värt att sälja toppen (men behålla 4x12-lådan) och införskaffa sig en Bugera 333XL Infinium istället? Eftersom jag använder min stärkare till all form av hårdrock och metal så känns det onekligen trevligt med tre kanaler istället för två (som jag har nu). Har tyvärr ännu inte fått tillfälle att själv testa någon Bugera-topp, men de nyare modellerna ska inte låta helt fy skam efter vad jag har hört andra säga.

Alla tips och synpunkter mottages tacksamt!
/Linus
...för DET kan va' gyt!
Användarvisningsbild
Mr_Gul
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 26 apr 2010, 22:19
Ort: Malmö

Reklam

Re: Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100

Inläggav täppgubbe » ons 22 feb 2012, 16:21

Om detta "Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100" bara är andra rör lär du nog bli besviken....

Finns inga rör som gör en ValveKing till en High-Gain stärk :angry:
Användarvisningsbild
täppgubbe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 88
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 11:55

Re: Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100

Inläggav MkIV » ons 22 feb 2012, 18:57

Det är nog bättre att lägga pengarna på att låta någon rörpulare modda den "på riktigt". Har inte järnkoll just på Valvekingen, men det finns ju mycket info om moddar (både enklare och mer komplexa) på nätet.


x3mt gyt :approve:
Bild
Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do. /Dale Carnegie
Användarvisningsbild
MkIV
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2592
Blev medlem: tis 25 dec 2007, 14:30
Ort: Lund

Re: Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100

Inläggav Mrcool » tor 23 feb 2012, 15:02

Eurotubes.com vilken fruktansvärt jobbig sida, man får ju epelepsianfall innan man har hittat det man söker efter
Mrcool
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 12:08

Re: Eurotubes High Gain-kit till Peavey ValveKing 100

Inläggav Racing » tis 28 feb 2012, 19:02

Har byggt om ngr sådana där VK;s å det går att iaf få hygglig ordning på dem. Original e de i min mening jävligt platta.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26


Återgå till Rörforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster

  • Reklam
cron