• Reklam

Bandlös jazzbas med flight case - SÅLD!

Musikinstrument
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Bandlös jazzbas med flight case - SÅLD!

Inläggav Starsailor » sön 24 jan 2016, 19:47

Telefon: -
Län: Uppsala
Pris: 1234
Länk till annonsen på diskant.se

Då jag måste banta ner antalet gitarrer/basar har jag bestämt mig för att avyttra denna skönhet.

Halsen är tillverkad i mahogny med greppbräda i lönn. Snygga bindings och svarta blockinlägg. Träslag i kroppen är okänt. Stallet är någon Badass-variant och mickarna någon form av jazzbas-mickar (notera de rundade kanterna). Kroppen är omlackerad och resultatet är väl inte optimalt. Inte tillräckligt bra förarbete ser det ut som. Det är dock inget jag stört mig på. Plektrumskyddet är i teak (made by undertecknad) och matchar halsen/huvudet finfint.
Basen är i behov av justering då den i dagsläget för en del "oväsen". Vet inte om det går att säga "bandrassel" med tanke på avsaknaden av band, men det är så det låter. Jag antar att halsvinkeln skulle behöva ses över. Intonering likaså. Mickarna funkade senast jag testade, men upptäckte nyss att en av pottarna var strulig och förmodligen behöver bytas ut. Elektroniken skulle nog behöva kollas genom samtidigt. Den behöver mao lite kärlek, men gitarrpyssel är ju bara kul så länge tid finns. En av stämskruvarna går något vint, men är fullt fungerande f.ö.

Basen levereras i ett tysktillverkat flight case med förmodligen den finaste interiör jag sett i ett case. :) Några skavanker finns, men funkar bra. Tyckte strängarna såg lite tråkiga ut så jag skickar med en ny uppsättning.

Frågor? Maila!

Pris: Såld!


Basen finns i Uppsala och om den hämtas upp dras fraktkostnaden av (Bussgods = 260 kr).














Senast redigerad av Starsailor lör 20 feb 2016, 19:35, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Starsailor
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 811
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 22:27
Ort: Uppsala

Reklam

Återgå till Säljes - Musikinstrument

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Reklam
cron