• Reklam

Antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Musikinstrument
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav isacsvard » sön 31 jan 2016, 23:55

Telefon: 0761886818
Län: Västra Götaland
Pris: 2000
Länk till annonsen på diskant.se

Ny information har kommit till hands att den skulle kunna vara en kopia från förra sekelskiftet, men det förändrar inte priset då det finns fler H.F Meyer kopior på nätet och ingen går under 2000:-
!!!OBS!!! 2000:- är bara utgångspriset, säljes till högstbjudande.
En gammal present som skickats vidare i generationer. En piccolo som enligt släktingar spelats på i kungliga danska orkestern på 1800-talet. Bild på den i bruk skall finnas men ej hittat än.
Säljer denna då det inte ligger i mitt intresse med antikviteter, och något så ovanligt som en 200 år gammal piccolo förmodligen intresserar någon annan mer än mig.
Piccolon är spelbar och i gott skick med tanke på åldern. Det finns dock en spricka i elfenbenet, men som inte påverkar någonting. Elfenbenet täcker området runt munstycket. Det enda som behöver restaureras är att byta korkfyllning för att täta. Piccolon som man ser på bild är i två delar, och ligger i ett lädertäckt fodral med vinrött sammet som täcker insidan. En låsfunktion finns även på fodralet men nyckeln har jag ej.
OBS! Vill återigen påminna om att allt är helt autentiskt, vilket man ser bevis på i verkligheten via slitage och annat. Som ovan nämnt så skall även finnas bild tillsammans på personen som hade instrumentet på 1800-talet men har ej hittat bilden än, vilket skulle vara ännu ett bevis på autenticitet.
För mer frågor så nås jag snabbast på 0761886818 eller på mailen isac.svard@outlook.com

Senast redigerad av isacsvard mån 01 feb 2016, 21:42, redigerad totalt 4 gånger.
isacsvard
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 31 jan 2016, 22:47

Reklam

Re: Autentisk antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav *DNS* » mån 01 feb 2016, 02:09

Det är ingen Meyer, det är en kopia från förra sekelskiftet.
Jag skojar inte.
*DNS*
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8906
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 02:38

Re: Autentisk antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav isacsvard » mån 01 feb 2016, 17:40

Kan du utveckla och förklara varför du vet att det är en kopia? :smile:
Men även om det är en kopia eller inte så gäller samma pris, den enda liknande jag hittat på nätet är en "H.F. Meyer Copy "Six Key Piccolo." Antique Flute. Lillian Gish's Neighbor." som ändå ligger ute för 324 USD (ca. 2800:-)
isacsvard
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 31 jan 2016, 22:47

Re: Autentisk antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav *DNS* » mån 01 feb 2016, 19:40

Fötterna på klaffmekaniken ska vara en metallplatta fastskruvad med tre skruvar. Priset vet jag inget om, men exemplet du ger är ju utlagt flera gånger och fortfarande osålt.
*DNS*
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8906
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 02:38

Re: Autentisk antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav isacsvard » mån 01 feb 2016, 21:42

Jag kan säga redan nu att jag kan väldigt lite om musikinstrument så vet inte exakt vad du menar men litar väl på ditt omdöme, därför har jag redigerat min annons med hjälp av din information! Tack så mycket! :smile:
isacsvard
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 31 jan 2016, 22:47

Re: Antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav Scapula » lör 06 feb 2016, 10:20

isacsvard skrev:
En gammal present som skickats vidare i generationer.

Haha, det var på tiden att den traditionen bryts, eller?

Lycka till!
Scapula
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 02 maj 2011, 10:07

Re: Antik H.F Meyer träpiccolo med elfenben

Inläggav isacsvard » mån 08 feb 2016, 13:40

Scapula skrev:
isacsvard skrev:
En gammal present som skickats vidare i generationer.

Haha, det var på tiden att den traditionen bryts, eller?

Lycka till!


Haha, jo det är inte i min släkt den har förts vidare men ja, jag kände att det är dags att bryta den traditionen då jag inte tycker att jag uppskattar den lika mycket som någon annan mer instrumentintresserad förmodligen kommer göra! :D
Men tack så mycket! :)
isacsvard
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 31 jan 2016, 22:47


Återgå till Säljes - Musikinstrument

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam