• Reklam

Charvel San Dimas Pro Mod MIM - SÅLD

Musikinstrument
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Charvel San Dimas Pro Mod MIM - SÅLD

Inläggav vikko98 » mån 09 maj 2016, 20:59

Telefon:
Län: Västra Götaland
Pris: 4500
Länk till annonsen på diskant.se

Köpte den för att byta ut mekaniken på min andra Charvel. Det blev billigare så här konstigt nog. Denna gitarr har i originalutförande svart mekanik.

Bild

Made in Mexico 2015, Snow White med en JB i stallet och en 59:a hals. Sänkt Floyd Rose (MIK), oljad hals med sedvanlig Charvel profil, D alltså och lagom smal (inte Ibanez-smal).

I princip nyskick, en ägare innan mig och han har tagit hand om gitarren väldigt väl. Sitter nya 10-46 på och intoneringen funkar men kan behöva justeras lite grand. Jag har lagt tid på polera och putsa upp banden ordentligt då det behövdes, det var inget vidare efterarbete ifrån Charvels sida.

Det enda som avviker för tillfället är att switchen är svart men jag tänkte köpa en ny i nickel på Fuzzmässan på lördag om ev. köpare orkar vänta på det.

Gitarren kan åka buss eller annat motorburet fordon till köparens bekostnad. Jag kan även ta med gitarren till mässan på lördagen.

Spillrans nytt Thomann-case medföljer.

Intressanta byten kan vara en Jazzmaster eller en semi-akustisk av 335 stuk. Men bytesvärdet blir blir då högre än kontantpriset.

Jag vill ha vad jag gav och det är ett väldigt bra pris.

4500:- + ev. frakt.

Om det finns tillräckligt många intressenter på delarna så kan den kanske styckas...

/Niklas
Senast redigerad av vikko98 fre 19 aug 2016, 10:55, redigerad totalt 4 gånger.
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Reklam

Re: Charvel San Dimas Pro Mod MIM - BSDHH

Inläggav vikko98 » tis 24 maj 2016, 22:24

Vend-bump...

Köpte en switch men glömde stoppa den i fickan när jag gick därifrån... :?

Så vi säger 4000:- för ljuddiskantare...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Charvel San Dimas Pro Mod MIM - BSDHH

Inläggav Fourstage » tor 09 jun 2016, 12:39

This information can also be the source of some channels
Fourstage
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 09 jun 2016, 11:38

Re: Charvel San Dimas Pro Mod MIM - BSDHH

Inläggav Fourstage » tor 09 jun 2016, 12:42

This information can also be the source of some channels
Fourstage
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 09 jun 2016, 11:38

Re: Charvel San Dimas Pro Mod MIM - BSDHH

Inläggav vikko98 » lör 30 jul 2016, 11:09

Hallå, är det inte dags att börja shredda snart?!?

Fler intressanta delbyten:

Frontportade mindre studiohögtalare, typ Presonus ERis E5.

Strymon Flint

Ett set Rio Grande Halfbreed för Stratocaster.

Eller vad vet jag? Jag har fler gitarrer än vad jag hinner spela på men det kan kanske finnas plats för ännu en till om det är rätt gitarr...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Charvel San Dimas Pro Mod MIM - BSDHH

Inläggav vikko98 » tis 09 aug 2016, 23:07

Jag behöver ha loss pengar så forumiter får ännu en prissänkning. Byten har blivit mindre intressant.

3500:-

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg


Återgå till Säljes - Musikinstrument

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Reklam
cron