• Reklam

Min åttasträngade mot din sexa/sjua!

Instrument & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Min åttasträngade mot din sexa/sjua!

Inläggav ChrisDM » tor 02 jan 2014, 15:08

Telefon: 0739452631
Län: Skåne
Pris: 666
Länk till annonsen på diskant.se

Hej!

Jag vill gärna byta min åttasträngade Ibanez mot din sex/sjusträngade.. Kommande projekt "kräver" färre strängar helt enkelt!
Min Ibanez är av modellen RG8 och den har en Lace X-bar-mick i stalläge, den är fantastisk att spela på och låter skitbra efter att ha blivit moddad av mig.
Bilder har ni här, moddarna kan ni läsa mer om i slutet av mitt inlägg.
(Jag anser att bytesvärdet på min gitarr ligger någonstans runt 3-4000 någonstans, efter allt jobb och ny mick som kostade cirka 1500kronor, gitarren cirka 3600)
Bild
Bild
Bild

Vad är jag intresserad av, då!? Jo, Fender/Ibanez/LTD/Sterling by MusicMan/Jackson/Schecter-guror går ALLTID hem hos mig.. Så testa mig gärna om du har någonting, jag är väldigt öppen!

Moddar: Plockat ur mickarna som kom med (De gick inte att använda, SÅ. DÅLIGA.) Har installerat en Lace X-Bar (Samma mick som Tosin Abasi använder) i stalläget istället som är helt fantastisk.
Har också kopplat bort tonratten, bytt ut volymratten mot en push/pull för att splitta stallmicken för lite strataljud, bytt ut knoppar mot vita, och satt på nya inlägg på greppbrädan.. Och justerat stallet så att det går att intonera helt perfekt, vilket det inte gjorde innan.

Jag finns i Malmö men kan röra mig runt hela Skåne om det skulle behövas för eventuell bytesaffär. Bussgods går också bra då enklare men väldigt vadderad gigbag finns att stoppa den i.

MvH,
Chris!!! :smile:
Senast redigerad av ChrisDM tor 02 jan 2014, 15:10, redigerad totalt 1 gång.
Nut skrev:
ChrisDM skrev:Dock leder detta till frågan:

Om det går med värmeljus, varför använder folk paraffin och bivax?


Därför att det fanns inga värmeljus på femtiotalet. :big:
Användarvisningsbild
ChrisDM
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1783
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 19:24

Reklam

Re: Min åttasträngade mot din sexa/sjua!

Inläggav ChrisDM » tor 02 jan 2014, 15:11

Alla originaldelar finns kvar, för övrigt, för er som undrar! Förutom originalmickarna då, det kan ni tacka mig för sedan.. :big:
Nut skrev:
ChrisDM skrev:Dock leder detta till frågan:

Om det går med värmeljus, varför använder folk paraffin och bivax?


Därför att det fanns inga värmeljus på femtiotalet. :big:
Användarvisningsbild
ChrisDM
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1783
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 19:24

Re: Min åttasträngade mot din sexa/sjua!

Inläggav pantzerswe » lör 04 jan 2014, 22:31

här är en gitarr jag gärna byter bort mot en 8a =)

det är en ibanez rg470.

nytt svajstall, nya rattar, nytt halslås och nya stämskruvar.fler bilder kan ordnas.
orginal mickarna inf1 infs1 inf2 siitter i den. men om du vill köpa quick connect kablarna så har jag 2 emg att slänga med.

finns i motala vill du inte byta men kanske köpa så släpper jag den för 3000
Bilagor
pantzerswe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 01 jan 2014, 11:51


Återgå till Bytes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam
cron