• Reklam

Bridge to Mars - nytt rockband i Sthlms-regionen!

Här kan du länka till ditt band eller dig själv

Bridge to Mars - nytt rockband i Sthlms-regionen!

Inläggav denne » tor 13 sep 2012, 00:41

Kolla gärna in relativt nybildade Bridge to Mars om du gillar bra tung rock!
http://www.facebook.com/BridgeToMars

JJ Marsh - Guitars / vocals
Thomas "Pomma" Thorberg - Bass
Thomas Broman - Drums and cowbell


Bild

Här är direktlänkar till deras två publicerade demos:

In a white light


River of disillusion



Demos är inspelade och mixade av Mats Ericsson.

Musiken har retrovibbande progressiva inslag (vi pratar progressiva inslag som Gary Moore och Randy Rhoads menade det under tidigt 80-tal och inte "pretto" prog) med egen originalitet och melodier med hookar. Definitivt mindre 70-tal än JJs tidigare projekt, mer 80-90-00-tal. Bandet är baserat i Sthlms-området men är inte signade ännu. Demoinspelningar pågår i väntan på att rätt bolag senare förhoppningsvis ska haka på.

JJ Marsh är känd från sin tid med Spellbound på 80-talet och 90-00-talet med Glenn Hughes. Även lirat tilsammans på scen med Scott Gorham, John Sykes, Frank Marino, Chad Smith, Morgan Ågren och många fler.

Pomma har spelat med massvis av storheter. Har dock inte riktigt pejl på alla. John Norum bl.a. och nu senast en släng med Lee Kerslake. Medlem i Plankton som är ett Sthlms-baserat instrumentalband som tyvärr inte turnerar alltför ofta.

Thomas Broman har också spelat med oräkneliga band. Dels med HTP (som var Glenn Hughes och Joe Lynn Turner) men också med John Norum, Nikolo Kotzev ("ålandsbulgaren" haha) och många fler.


Kolla in låtarna och ge feedback vad ni tycker om dem och bandet.

Kolla in deras YouTube-kanal:
http://www.youtube.com/channel/UCfEBTC7n2jkurVw-WXeNeow/videos?flow=grid&view=0

(Min inblandning är att jag delvis roddar åt JJ dvs hjälper till om det behövs. 8) Om det finns frågor på hans gitarrljud/rig kan jag nog svara iaf.)
Senast redigerad av denne tor 13 sep 2012, 01:30, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
denne
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 81
Blev medlem: mån 02 aug 2010, 06:25
Ort: Uppsala

Reklam

Återgå till Artistlänkar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

  • Reklam