• Reklam

Vox AD120 Valvetronix

Förstärkare & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Vox AD120 Valvetronix

Inläggav Taylor » mån 18 feb 2008, 22:29

Säljes Vox AD120 Valvetronix. En stor förstärkare med 12AX7 i slutsteget.

Ett Vox VC-12 floor-board medföljer där man lätt reglerar hela förstärkaren och lite till på 10 meters avstånd.

Förstärkaren är i nyskick och alla instruktionsböcker och anvisningar, ett skyddshölje till förstärkaren och en gigbag till floor-board:et medföljer.

Pris: 7.000:- (nypris: 14.200:- )


Så här skriver Dick Petersson om Vox Valvetronix i Fuzz under rubriken Stortest av gitarrförstärkare:

"Det första jag gör är naturligtvis att försöka hitta Brian Maysoundet. Jag vrider "Kycklinghuvudet" till modellen VoxAC30 och chansar på fullt drag på nästan alla utom presence och middleknappen? Bulls Eye! Där satt den! Låter kanon! Bästa Voxhärmning jag hört!.
Med ytterligare lite trebleboospå pedaleffektdelen blir det ännu bättre - ett sådant bett! Byter till en Vox AC30TB. Wow! Vilket rocksound!
Fortsätter med ett BlackFaceljud: mastern på fullt och gainen kl. 9, öser på med diskant, kompressor samt ett snyggt platereverb. Exakt som Mark Knopfler! Dynamiskt och kristallklart med pyttelite snygg dist som kommer när man spelar med hårt anslag.
Det känns som att spela på en "riktig" stärkare. Ljudet kommer direkt, har ett grymt bett men ändå med en varm karaktär. Fortsätter ivrigt på jakt efter ett styggt distsololjud siktar med "kycklingen" på modellen Rector, som naturligtvis skall representera Boogie Rectifier. Mig lurar ingen"
Drar på fullt på gainen, lite eko, lite kompressor - Voila! Ett sololjud som heter duga.
Helt klart ett sound som knockar det mesta. Lägger man här till ett snyggt stereo-chorus - Yes! Ja, så här satt jag i fem (5) timmar. Glömde helt bort tid och rum faktiskt. Stärkaren är helt enkelt grymt inspirerande.
Den är också volymstark och döljer heller inte själva gitarrljudet vilket jag tycker att den del andra digitalstärkare gör.
Kopplar jag in min Telecaster vill jag att det skall låta Telecaster osv. och det gör det verkligen här"



Bild
Senast redigerad av Taylor lör 23 feb 2008, 11:23, redigerad totalt 1 gång.
Taylor
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 18 jan 2008, 07:53

Reklam

Re: Vox AD120 Valvetronix

Inläggav vikko98 » tis 19 feb 2008, 17:17

Jag är lite sugen på pedalbordet. Pris på det om du skulle sälja det separat?

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vox AD120 Valvetronix

Inläggav Taylor » tis 19 feb 2008, 19:09

vikko98 skrev:Jag är lite sugen på pedalbordet. Pris på det om du skulle sälja det separat?

/Niklas


Du har mail :smile:
Taylor
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 18 jan 2008, 07:53


Återgå till Säljes - Förstärkare & Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Reklam
cron