• Reklam

Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Förstärkare & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav vikko98 » ons 22 okt 2014, 01:25

Telefon:
Län: Västra Götaland
Pris: 5500
Länk till annonsen på diskant.se

Tillverkad mellan 94-98 som en vidareutveckling av 1992 års jubilumsmodell. Tre kanaler med en massa finesser, MIDI-switchning, effektloop som man kan växla mellan att vara parallell eller seriell, högtalarsimulator, ställbar effekt (100, 50 och 25 watt), etc etc.

Vinylen är i ok skick, lite märken och några små revor men inget extremt. Nya slutrör, stärkaren går på 5881/6L6WGB/GB. Switchpedal för kanalbyte finns, dock är ena switchen utbytt mot en annan variant (kommer inte ihåg vad det heter) så man måste trycka på denna två gånger för att sedan kunna byta till en av de andra kanalerna.

Jag har aldrig varit något fan av Marshall direkt utan fick stärkaren i ett byte. Tänkte att den skulle vara mer lättsåld men det återstår ju att se. Så det är ingen idé att fråga mig om ljudet, karaktären osv. för jag kan inte ge något bra svar. Tycker dock att den rena och crunch-kanalen (i A-läget) låter helt ok. Men jag hänvisar till demos på t.ex. youtube.

Manual hittar du här: http://www.4tubes.com/SCHEMATICS/Music- ... hanniv.pdf

Bytes helst mot kontanter men man vet aldrig, jag gillar japanskt.

Stärkaren kan skickas men då står köparen för frakten. Vilken kommer att kosta på lite för i sådana fall vill jag bygga ett case till den. Litar inte på fraktkedjorna tillräckligt för att skicka något såpass tungt och "ömtåligt" utan ordentligt emballage.

Kan levereras i GBG med omnejd och jag kan tänka mig att mötas upp halvvägs någonstans såvida det inte blir för långt att köra.

Pris: 5500 kr, bytesvärdet högre.

Nu min på bilderna:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

På sista bilden är det repor och inte en stor reva som det nog kan tolkas som.

/Niklas
Senast redigerad av vikko98 mån 09 feb 2015, 02:01, redigerad totalt 3 gånger.
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Reklam

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition

Inläggav vikko98 » ons 12 nov 2014, 22:31

5000 för bojar & diskhotanter...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition

Inläggav vikko98 » fre 02 jan 2015, 16:18

Tänkbara delbyten: Epiphone Sheraton I/II (ju äldre desto bättre), Ibanez ASR70 eller AS93 men jag vill nog klämma på gitarren innan i sådana fall. En Mooer Ana Echo kan också vara intressant.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition

Inläggav vikko98 » ons 21 jan 2015, 12:34

Fler tänkbara byten/delbyten:

Teles kan vara intressant (thinline, Deluxe, Lite Ash, custom FMT) P90-bestyckade guitarer, Strymon Flint. Fender eller Orange i stärkarväg. Ett Bigsby B3 är också intressant.

Kanske finns något annat som jag inte vet att jag vill ha. Det enda jag vet är att jag inte vill spendera några pengar själv.

/Niklas
Senast redigerad av vikko98 ons 21 jan 2015, 12:44, redigerad totalt 1 gång.
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav vikko98 » tis 10 feb 2015, 01:09

Testar en sån där grej på bojen där man kan köpa en del eller flera av stärkaren för att sedan på ett mirakulöst sätt inbringa hela schabraket.

Dock gäller 5000 kontant om någon är intresserad av att köpa den rakt av.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition

Inläggav Terge » lör 14 feb 2015, 20:16

vikko98 skrev:Fler tänkbara byten/delbyten:

Teles kan vara intressant (thinline, Deluxe, Lite Ash, custom FMT) P90-bestyckade guitarer, Strymon Flint. Fender eller Orange i stärkarväg. Ett Bigsby B3 är också intressant.

Kanske finns något annat som jag inte vet att jag vill ha. Det enda jag vet är att jag inte vill spendera några pengar själv.

/Niklas



Ja har en Fender mexico esquire tele som jag knappt spelar på längre, just nu med en duncan little 59 i stallet men jag har kvar orginalmicken ock. Kan det vara intressant?
http://www.egonaut.se
Deliminati - ute nu på Mighty Music!
Användarvisningsbild
Terge
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4372
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 10:52
Ort: Borås, Västra Götaland

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav vikko98 » sön 15 feb 2015, 00:05

Skicka gärna lite bilder och specs om det är möjligt. vikko98(a)hotmail.com

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav Terge » sön 15 feb 2015, 12:15

vikko98 skrev:Skicka gärna lite bilder och specs om det är möjligt. vikko98(a)hotmail.com

/Niklas


Du har mail
http://www.egonaut.se
Deliminati - ute nu på Mighty Music!
Användarvisningsbild
Terge
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4372
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 10:52
Ort: Borås, Västra Götaland

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav vikko98 » sön 15 feb 2015, 17:42

Terge skrev:
vikko98 skrev:Skicka gärna lite bilder och specs om det är möjligt. vikko98(a)hotmail.com

/Niklas


Du har mail


Du har svar.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav vikko98 » tis 24 feb 2015, 15:23

Frakt med bussgods kostar 500 kr och ska den skickas så kostar ett nytt Gator case 1799 kr.

Tänkte ju bygga ett case själv men utan en ordentlig såg så kostar det fan att få plywooden uppkapad. Så när jag räknade på det med allt material och kostnad för uppkapning så hamnade slutsumman nästan på vad ett färdigt case kostar.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Marshall 6100LM Anniversary Edition - Nya bilder

Inläggav vikko98 » lör 14 mar 2015, 08:34

Borttrollad...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg


Återgå till Säljes - Förstärkare & Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster

  • Reklam