• Reklam

Marshall Custom JTM Offset

Förstärkare & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Marshall Custom JTM Offset

Inläggav AndreasO » tor 27 aug 2015, 10:44

Telefon:
Län: Östergötland
Pris: 6000
Länk till annonsen på diskant.se

Den perfekta förstärkaren att spela på hemma.

Marshall Custom shop när den är som bäst!

Marshall släppte några limited-edition 1 watt förstärkare när dom firade 50 år. Denna half stack som bygger på JTM1 50th Anniversary amp och kallas Custom Offset. Jag tror det är JTM1 rakt av, det låter så, men att det i detta fall är Custom Shop som tillverkat den.
Tillverkad i 1111 exemplar, låter som en dröm, ser ut som en dröm.

Detta skriver Marshall:
"Limited Edition Design Store Offset Amp & Cab

The offset design goes back to the very beginning of Marshall amp production. The original offset JTM amps were produced in very small numbers between late 1962 and 1963. The quirky looking offset chassis design was intended to balance the weight of the head when carried by its strap handle. This put the transformers directly below the handle, giving the amp a balanced centre of gravity.

The stylish new Offset head and cab are cosmetically inspired by those early JTM offsets, with authentic handmade fret grille cloth, radio-style knobs and ‘coffin’ logo badge. The head is all-valve, 1 Watt, with a minimalist mirrored aluminium front panel – Tone and Loudness (volume) are the only two controls, taking you from brilliant clean to vintage Marshall drive and beyond.

Equipped with a power drop switch (1 Watt to 0.1 Watt) the Offset will produce sweet ECC82 power valve overdrive at a ‘neighbour friendly’ volume, through a custom-built cab loaded with a Celestion G10F-15, 10” speaker. The head and cab are supplied as a package, meaning that they will not be available separately.

Each Offset comes complete with a Marshall embossment, and a certificate of authenticity. The Offset is a complete one-off, strictly limited edition, and will only be available for a limited time."

https://marshallamps.com/products/designstore/offset/

Mer info:
https://fatsound.wordpress.com/2014/10/ ... et-review/

OBS: Denna lilla godbit står i Norge (Oslo) men kan givetvis skickas från Sverige.

Senast redigerad av AndreasO tor 27 aug 2015, 18:40, redigerad totalt 1 gång.
AndreasO
Medlem
Medlem

Reklam

Återgå till Säljes - Förstärkare & Tillbehör