• Reklam

Scalloperad Strata-hals 1979

Delar & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Scalloperad Strata-hals 1979

Inläggav Lid » tis 10 okt 2017, 23:06

Telefon:
Län: Uppsala
Pris: 3500
Länk till annonsen på diskant.se

Här har vi en stilig hals från en Fender 25th Anniversary Stratocaster från 1979 som någon har scalloperat. Ganska rejäl scallopering men samtidigt mycket välgjord. När jag införskaffade den var den helt lackstrippad (förutom framsidan på huvudet som har originallacken). Jag har själv sprejat en tunt lager nitroklarlack och polerat den.
Sidomarkörerna syns igenom på framsidan pga av scalloperingen, men detta och några extra skruvhål (se bilder) är de enda kosmetiska blämmorna. Strukturellt är den felfri.
Skruvhålen i klacken ser lite grötiga ut, men jag kunde montera den perfekt på en vanlig 4-bultsstrata utan modifieringar (dessa halsar var ju 4-bult i original). Kan dock inte garantera 100% att den passar på just din gitarr utan hålfyllning/borrning.
Verkar ha varit olika stämskruvar på den, men jag kan intyga att Fenders/Schallers F-stämmisar från andra halvan av 70-talet med tillhörande bussningar passar perfekt.

På det hela taget en mycket skön och snygg hals, men jag föredrar helt enkelt oscalloperade vanliga halsar.

3500 kr inklusive frakt i Sverige.


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lid
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 24 nov 2008, 02:25

Reklam

Återgå till Säljes - Delar & Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Reklam
cron