• Reklam

Basist i gbg!

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Basist i gbg!

Inläggav Darth Vidar » fre 18 mar 2011, 14:33

Telefon: 0701711933
Län: Västra Götaland
Pris: 666
Länk till annonsen på diskant.se

Ja, va fan... tänkte erbjuda mina tjänster som basist. Har nästan slutat spela på mina gitarrer, däremot står jag och leker bashjälte hemma, men tänkte ta klivet ut ur sovrummet/garderoben nu! :blush:

Ett färdigt band med inplanerade gig vore ju kul men att dra ihop nåt från scratch funkar också. Har både hugad sångare och trumslagare som är på mig med jämna mellanrum att vi borde göra nåt ihop.

Tänk bara på att jag är inte 20 längre så vi ska fan inte satsa på att bli några rockstjärnor! :big:
Senast redigerad av Darth Vidar fre 18 mar 2011, 14:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Darth Vidar
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons 02 jan 2008, 19:42
Ort: Göteborg

Reklam

Re: Basist i gbg!

Inläggav MyFaithRestored » sön 11 dec 2011, 18:44

www.myfaithrestored.com - based around Falkenberg, Halland

Might be a little further away than you'd like, but if you want a chat, let me know!

Regards
Neil - My Faith Restored
MyFaithRestored
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 11 dec 2011, 18:32

Re: Basist i gbg!

Inläggav Niklas » fre 17 feb 2012, 10:37

Hej!
Tänkte bara kolla av läget angående "bastjänster" som erbjuds :smile:
Vi är tre stycken (samtliga i 30+ årsåldern) som precis dragit igång ett slags rockprojekt; trummis, två gitarrar, en sång.
Tanken är än så länge att det ska handla om ganska rak, gitarrbaserad rocknroll.
Här finns det ju såklart mängder av referenser att ösa ur men det handlar inte om 70-talshårdrock utan mer gäng som Heartbreakers, Ramones, Hellacopters, Chelsea Smiles, Stooges, osv. Eftersom det är nystartat har vi inte direkt mejslat fram någon mall för hur det ska låta.
Replokal finns i dagsläget och vi har börjat skriva ihop riff/musik till några låtar så det är i startgroparna.
Relativt enkel men kraftfull musik är idén.

//Niklas
Niklas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 17 feb 2012, 10:23

Re: Basist i gbg!

Inläggav Darth Vidar » ons 14 mar 2012, 01:41

Niklas har PM! :smile:
Användarvisningsbild
Darth Vidar
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons 02 jan 2008, 19:42
Ort: Göteborg


Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam
cron