• Reklam

Trummis och basist i Malmö sökes

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Trummis och basist i Malmö sökes

Inläggav Wärn » fre 23 sep 2011, 10:44

Telefon:
Län: Skåne
Pris: 6500
Länk till annonsen på diskant.se

Vi har:

2 gitarrister
1 sångare
1 replokal
1 studio
Sjuhelvetes massa låtar vi tror starkt på. En fusion mellan Hellacopters och Monster Magnet typ.

Hör gärna av er om ni är sugna på att testa och lira lite.

/M
Användarvisningsbild
Wärn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 12 jan 2011, 16:03
Ort: Malmö

Reklam

Re: Trummis och basist i Malmö sökes

Inläggav Captain backfire » mån 26 sep 2011, 11:30

Jag är eventuellt intresserad av att testa! Jag bor i Lund. Jag spelar mest gitarr men har även spelat trummor i ett band, och bas kan jag ju spela lite grann, som alla gitarrister riskerar jag väl att spela gitarr på basen men :big:
Hur länge har ni spelat?
Har ni nån utrustning i replokalen, alltså trumset eller bas?
Personangrepp är bästa försvar!
Mitt band Folkvang - instrumental flumrock: http://open.spotify.com/album/7lVxSpY9xphoeusEUXPjfl
Användarvisningsbild
Captain backfire
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 854
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 23:49
Ort: Lund

Re: Trummis och basist i Malmö sökes

Inläggav Wärn » mån 26 sep 2011, 12:59

Captain backfire skrev:Jag är eventuellt intresserad av att testa! Jag bor i Lund. Jag spelar mest gitarr men har även spelat trummor i ett band, och bas kan jag ju spela lite grann, som alla gitarrister riskerar jag väl att spela gitarr på basen men :big:
Hur länge har ni spelat?
Har ni nån utrustning i replokalen, alltså trumset eller bas?


Tjenare!

Eftersom just detta är en relativ ny konstellation så har vi såklart inte spelat så länge ihop, men de 3 som vi är idag har lirat tillsammans i ca 2 år. Dessförinnan har vi varit aktiva i olika band sen 90talet typ.
Vi har tyvärr inget set på plats (det finns uppsjö av delar men inget komplett) så det innebär ju då att du får ta med sig ett set för att prova. Vi kan ju hjälpas åt och frakta och sådär om det är intressant.

Hör gärna av dig igen om det låter skoj!

/W
Användarvisningsbild
Wärn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 12 jan 2011, 16:03
Ort: Malmö

Re: Trummis och basist i Malmö sökes

Inläggav Wärn » mån 26 sep 2011, 13:54

I stand corrected. Det finns både bas och trumma på plats.
Användarvisningsbild
Wärn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 12 jan 2011, 16:03
Ort: Malmö

Re: Trummis och basist i Malmö sökes

Inläggav Captain backfire » tis 27 sep 2011, 18:31

Coolt, skulle det gå bra att låna utrustning då? Trummor eller bas, jag kan inte bestämma mig vilket jag hellre spelar :big:
Vilken ålder är det på er och var har ni replokal? Jag tänker om man bör ha bil för att ta sig dit eller om det går lätt med buss.

Här är ett band jag spelade trummor i förut:
http://www.myspace.com/suppressionumea
och här är ett band som jag spelar gitarr i nu:
http://open.spotify.com/artist/52J3z7LxbDOU9swOjQrk07

Vitt skilda stilar och inget som är riktigt som det ni lirar, men det kan ju va kul att höra lite av mina erfarenheter. Och Hellacopters är ett favoritband så det skulle va kul att lira sån musik.
Senast redigerad av Captain backfire tis 27 sep 2011, 18:35, redigerad totalt 1 gång.
Personangrepp är bästa försvar!
Mitt band Folkvang - instrumental flumrock: http://open.spotify.com/album/7lVxSpY9xphoeusEUXPjfl
Användarvisningsbild
Captain backfire
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 854
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 23:49
Ort: Lund

Re: Trummis och basist i Malmö sökes

Inläggav Wärn » ons 28 sep 2011, 10:03

Gillar det jag hörde och de är inte så noga vilka stilar det är. Spelade själv i ett popband för massa år sen och det var jävligt skoj men inte det jag lyssnar på. Men nu har vi landat rätt. Skriver bra och många stadiga rockllåtar som ska spelas in och spelas för folk. Enklare att ta allt det där när vi ses såklart.

Det vore ju såklart grymt om det är just trummor du känner att du vill testa? Och det finns ett set ståendes i studion/replokalen som vi kan använda, får slå lite försiktigt bara :)

Vi är i 30års åldern och studion ligger i Kirseberg. Det går säkert buss dit men det är ju klart mycket smidigare med bil. Men som sagt, buss och någon minuts promenad så är man framme.

Vi tänkte prova lite nästa vecka, en kväll efter jobb/skola vad man nu gör. Skulle det funka för dig?

Dra gärna iväg ett mail till mig så reder vi ut alla detaljer om det är intressant.

/M
Användarvisningsbild
Wärn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 12 jan 2011, 16:03
Ort: Malmö


Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam
cron