• Reklam

Kalmar län: Gitarrist söker spelkompisar.

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Kalmar län: Gitarrist söker spelkompisar.

Inläggav Fredrik » tis 25 mar 2008, 21:32

Jag är en 30-årig gitarrist som bor i lilla Oskarshamn. Tyvärr är det inte så lätt att hitta några att spela med i den här lilla hålan. Chansen att någon som bor i Oskarshamn ska läsa det här är väl ganska liten, men jag kan tänka mig att resa några mil i någon riktning om det finns förstärkare att låna. Gitarrer kan jag plocka med mig själv.

Jag har väldigt bred musiksmak, och spelar gärna allt ifrån pop till rock till metal. Är en gammal hårdrockare i själen, så hjärtat klappar extra hårt för band såsom Black Sabbath, Metallica, Iron Maiden, In Flames, Motörhead m.fl. men jag tycker även om blues, rock, pop och tom klassiskt. Allt som har en känsla och/eller svänger går jag igång på. Jag är dessutom uppväxt med folkmusik, så trots att jag länge försökte värja mig ifrån den så finns den i mitt blod. Spelade lite irländsk folkmusik tillsammans med en kille förut, men det rann ut i sanden, eftersom han var mer intresserad av att bara sitta och prata skit än att spela. Visst kan man sitta och prata en stund och umgås, men inte hela reptiden!

Jag är inte någon gitarrvirtuos, men jag kan lägga ett solo om det behövs. Annars spelar jag helst rytm-gitarr - åtminstone tills jag har blivit lite mer varm i kläderna.

Gick för några år sedan på musiklinje på folkhögskola, och där varierade repertoaren väldigt. För att nämna några artister som jag var med och gjorde covers av: Red Hot Chili Peppers, Abba, Gloria Gaynor, Eric Clapton, Black Sabbath. Vi spelade också titelspåret från musikalen Phantom of The Opera av Andrew Lloyd Webber, och jag spelade en klassisk gitarrduett tillsammans med en annan kille.

Jag är inflyttad till Oskarshamn, och har inte varit med i några band här. Däremot var jag med i två band där jag kommer ifrån. I det första bandet spelade jag bara bas, för de andra var ganska duktiga (Det var ganska många år sedan, så jag var inte så bra på gitarr då.). Vi spelade låtar av Metallica, Dio, Black Sabbath, Motörhead, mfl plus lite egna låtar. Det andra bandet var mer på min nivå så där spelade jag gitarr. Vi spelade låtar av Green Day, Nirvana, mfl.

Har efter det flyttat runt lite; Bott i Kalmar och Växjö och hamnade till sist i Oskarshamn. Det har tyvärr medfört att det varit svårt att komma med i band och spelandet har därför kommit av sig. Känner därför att jag behöver några att spela med för att komma igång på riktigt igen.

Det enda jag inte är intresserad av att spela är dansbandsmusik och country. Det förstnämnda för att jag inte tål att höra det, och den andra för att jag inte alls kan spela sånt. Kanske kunde lära mig om jag verkligen ville, men känner just nu inte någon större lust till det.

Jag är tyvärr ganska rostig eftersom det inte är samma sak att sitta själv och spela, så jag är inte redo att rycka in i ett proffsband direkt, men alla andra nivåer därunder, förutom helt nybörjare, är intressant. Jag har inga problem att spela med människor som är yngre eller äldre än jag; Har varit med i grupper av både och förut.

Frågor? Vill ni höra exempel på hur jag spelar? Skicka ett mail! Eller fråga direkt här i tråden om ni vill.
Användarvisningsbild
Fredrik
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 25 mar 2008, 19:57
Ort: Oskarshamn

Reklam

Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam
cron