• Reklam

Progressive Rock i Karlstad - Jazzrock - Soul - Funk - Ethno

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Progressive Rock i Karlstad - Jazzrock - Soul - Funk - Ethno

Inläggav Gerangiro » ons 28 mar 2012, 10:00

Telefon:
Län: Värmland
Pris: 0
Länk till annonsen på diskant.se

Söker folk till ett nytt band. Proffsigt fritidsband. Inga karriäranspråk!
Jag är visserligen "gubbe", men jag vill för tusan inte spela "gubbrock".
Mina rötter 60 och 70-talet (blues, jazzrock, Zappa, hårdrock samt folkmusik), men lyssnar på allt från klassiskt till metall. Sheryl Crow är inte heller dum. Tyvärr har en av vår tids största gått bort alldeles för tidigt - Amy Winehouse.

Ett skönt ångande band med blås, keybord, trummor, bas och varförinte el-fiol och dragspel, skulle m.a.o. vara roligt att sätta ihop. Man kan ju börja i liten skala, mest för att stilla musikhungern. Replokal finns inte, utom ev. en liten för nödfall (det ryms bara tre, fyra st. där - trångt och burkigt instängd akustik). Själv spelar jag både tungt och lätt på gitarrer.

Att ställa krav är ju lite vanskligt - det finns ju så mycket talang som inte går att mäta. Men lite allmän harmonilära och relativt god improvisationsförmåga uppskattas alltid.

Hör av er

50-talisten Göran Spetz
Gerangiro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 04 feb 2010, 21:59

Reklam

Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Reklam
cron