• Reklam

Erfaren sångare/gitarrist söker trummis basist Växjötrakten

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Erfaren sångare/gitarrist söker trummis basist Växjötrakten

Inläggav Sven-Johan » ons 13 jun 2012, 13:38

Telefon: 0708-719403
Län: Kronoberg
Pris: 1
Länk till annonsen på diskant.se

Red'n'Blue, ett av Sveriges mest erfarna bluesband, gick i graven i december 2011.

Nu söker jag, till att börja med, ny trummis och ny basist för att fortsäta den musikaliska utveckling åt ett rockigare håll som jag ville med Red'n'Blue, men nu med ett nytt band och nytt namn.

Tanken är med, i huvudsak, mina låtar. Jag tänker först och främst trio, men är öppen för t.ex. en ytterligare gitarr och/eller en annan sångare. Det viktigaste är att medlemmarna passar ihop musikaliskt och personligt.

Jag är van vid att ha 10 - 12 spelningar om året, tycker att det är lagom och vill gärna fortsätta ungefär så. Alltså gig var 4 - 6 vecka, typ. Att stå på scen i musikalisk kommunikation inom bandet och med publik är målet! Repa en gång i veckan är bra, tycker jag.

Jag finns i Växjötrakten i Småland, så bandmedlemmarna bör nog bo i närheten.

Här är ett exempel på hur det skulle kunna låta:
http://www.youtube.com/watch?v=L4sRWJKsmMY
Ytterligare ett exempel, men tänk på att detta är med humor, en stor glimt i ögat och de första 1:20 ska ses på tillsammans med 1:20 - 3:35 och outrot:
http://www.youtube.com/watch?v=W5KakyBQwzg

Är du intresserad eller har tips om andra som är det? Ring gärna mig på 0708-71 94 03
Senast redigerad av Sven-Johan ons 13 jun 2012, 15:52, redigerad totalt 1 gång.
Sven-Johan
Användarvisningsbild
Sven-Johan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 182
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 15:10
Ort: Växjö, typ...

Reklam

Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam