• Reklam

Bogner sänker priserna...

Tips om annonser på andra ställen, ex. blocket, tradera m.m

Bogner sänker priserna...

Inläggav -micke- » sön 10 jan 2010, 19:30

mors,

Det här kanske är old news, men jag läste följande på nätet nyligen:

"Bogner sänker priserna på förstärkare i Alchemist-serien med upp till 40%. Man säger dock inget om orsaken. För många i lager eller är serien på väg ut ur sortimentet? I vilket fall som helst så är det prisvärt."
-m-
Hookway: "-micke- är en bra karl... -micke- är snäll... -micke- är också förbannat duktig"
Laer: "Lyssna på -micke-, -micke- är klok"
Användarvisningsbild
-micke-
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4109
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 21:58
Ort: Upplands Väsby - Stockholm

Reklam

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Burner » sön 10 jan 2010, 20:30

Källa?

Fast det är ju bra.. funderat på att skaffa en Alchemist faktiskt
Användarvisningsbild
Burner
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2450
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 12:07

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Frisk » sön 07 mar 2010, 16:41

Förmodligen för att dom inte är värd deras pris och därefter inte säljer tillräckligt bra.

Jag önskar att dom kunde sänka priserna en aning på deras USA tillverkade förstärkare också så dom också hamnar på rätt nivå.
Senast redigerad av Frisk sön 07 mar 2010, 16:42, redigerad totalt 1 gång.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav sumis » mån 08 mar 2010, 11:13

Frisk skrev:Förmodligen för att dom inte är värd deras pris och därefter inte säljer tillräckligt bra.

Jag önskar att dom kunde sänka priserna en aning på deras USA tillverkade förstärkare också så dom också hamnar på rätt nivå.


+1

.
sumis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 879
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 16:28

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav -micke- » mån 08 mar 2010, 23:17

Frisk skrev:Förmodligen för att dom inte är värd deras pris och därefter inte säljer tillräckligt bra.

Jag önskar att dom kunde sänka priserna en aning på deras USA tillverkade förstärkare också så dom också hamnar på rätt nivå.

Ok. Så Alchemist är någon annan serie alltså? Budget? Jag kan inte Bogner, ska jag lära mig? Jag letar ju 2- kanalig metal-topp
Hookway: "-micke- är en bra karl... -micke- är snäll... -micke- är också förbannat duktig"
Laer: "Lyssna på -micke-, -micke- är klok"
Användarvisningsbild
-micke-
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4109
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 21:58
Ort: Upplands Väsby - Stockholm

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Disktant » tis 09 mar 2010, 00:12

Alchemist är någon annan serie alltså? Budget?


China har jag för mig ?
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Frisk » tis 09 mar 2010, 00:52

-micke- skrev:
Frisk skrev:Förmodligen för att dom inte är värd deras pris och därefter inte säljer tillräckligt bra.

Jag önskar att dom kunde sänka priserna en aning på deras USA tillverkade förstärkare också så dom också hamnar på rätt nivå.

Ok. Så Alchemist är någon annan serie alltså? Budget? Jag kan inte Bogner, ska jag lära mig? Jag letar ju 2- kanalig metal-topp


Detta är precis detta dom är ute efter, fiska kunder med namnet.

Men du kan glömma att du får köpa en ny (riktig) Bogner så billigt, dom är asdyra.

Samma sak med Egnater, dom gör också på detta vis.


Tack och lov, Mesa, ENGL, Diezel, Fryette med flera, där vet man vad fan man får och vartifrån man får det, alltid.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Forsman » tis 09 mar 2010, 01:23

Jag tycker att Alchemisten låter bra på de klippen man sett/hört på YT. Kina behöver inte betyda att det är dåligt, bara att det kanske är gjort av en lågavlönad 12-årig flicka, men sånt skiter man ju i. :approve: :big:
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Frisk » tis 09 mar 2010, 01:49

Forsman skrev:Jag tycker att Alchemisten låter bra på de klippen man sett/hört på YT. Kina behöver inte betyda att det är dåligt, bara att det kanske är gjort av en lågavlönad 12-årig flicka, men sånt skiter man ju i. :approve: :big:


Jag tycker den låter okej. Men den låter inte i närheten av så bra som de riktiga Bogner-stärkarna. Därav så förtjänar den inte loggan enligt mig.

Men det är egentligen inte ljudet som är grejen, inte arbetsförhållanden heller. Utan snåleriet på komponenter och plats av tillverkning och personer som tillverkar

Man får en förstärkare som det står "Bogner" på när det inte är en Bogner. För att det ska vara en Bogner så ska den vara byggd av folket som bygger alla anda Bogners.

Det är ungefär som om jag beställer en Aston Martin och så snickrar någon tomte ihop den. Köper jag ett etablerat boutique-märke så vill jag fan ha den riktiga varan och inget annat.
Senast redigerad av Frisk tis 09 mar 2010, 01:53, redigerad totalt 2 gånger.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav Forsman » tis 09 mar 2010, 02:03

Frisk skrev:
Forsman skrev:Jag tycker att Alchemisten låter bra på de klippen man sett/hört på YT. Kina behöver inte betyda att det är dåligt, bara att det kanske är gjort av en lågavlönad 12-årig flicka, men sånt skiter man ju i. :approve: :big:


Jag tycker den låter okej. Men den låter inte i närheten av så bra som de riktiga Bogner-stärkarna. Därav så förtjänar den inte loggan enligt mig.

Men det är egentligen inte ljudet som är grejen, inte arbetsförhållanden heller. Utan snåleriet på komponenter och plats av tillverkning och personer som tillverkar

Man får en förstärkare som det står "Bogner" på när det inte är en Bogner. För att det ska vara en Bogner så ska den vara byggd av folket som bygger alla anda Bogners.

Det är ungefär som om jag beställer en Aston Martin och så snickrar någon tomte ihop den. Köper jag ett etablerat boutique-märke så vill jag fan ha den riktiga varan och inget annat.

Självklart är det ingen riktig Bogner. Har själv testat übershall, ecstasy osv. Bra skit, men prislappen är därefter. Alchemist låter inte i närheten tror jag, men det verkar vara bra prylar ändå. Hoppas att det finns lite Bogner på mässan, då ska jag testa grundligt.
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Bogner sänker priserna...

Inläggav ChrisDM » tis 23 mar 2010, 02:42

alchemist låter ju apbra!
Nut skrev:
ChrisDM skrev:Dock leder detta till frågan:

Om det går med värmeljus, varför använder folk paraffin och bivax?


Därför att det fanns inga värmeljus på femtiotalet. :big:
Användarvisningsbild
ChrisDM
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1783
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 19:24


Återgå till Annonstips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam