• Reklam

Gibson les paul Goldtop

Allt som rör musik

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » tis 02 dec 2008, 16:41

Alla som klagar på att jag ger ut för LITE info LÄS HÄR!

JAG LA UPP DENNA TRÅDEN FÖR ATT KOLLA EN INTRESSEKOLL.
OM NÅGON VISADE SIG VARA INTRESSERAD SÅ BERÄTTAR JAG ALLT
JAG VET OM GITARREN.
Har skrivit detta minst 5 gånger nu.

Angående "sprickan i huvudet"
Det ser ej ut att vara en spricka utan en lite allvarligare "ding"
Alltå att den har blivit skrapat mot något vasst.

Jag blev dåligt informerad av förra ägaren, så jag säger så mycket jag vet, o här
kommer ALLT, jag vet.

INFO:

Gibson les paul studio goldtop.
Gjord 1997, och har en Amethyst -stämpel, ingår då i GEM serien.
Gitarren är omlackad, förmodligen hemgjort av föra ägaren. Vet ej orginal lacken.
Lacken är grumlig på vissa ställen på kroppen. Med en FÖRMODLIGEN målad kantlist.
"Sprickan" på baksida av huvudet, tror jag är en repa, och inte någon spricka direkt.
Mekaniken har inget större skada. Och mickarna har INTE någon skada heller.
Allt är orginal, inget är bytt.
Vad gäller bandbyten så kan jag bara utgå från min åsikt o säga att dem är mycket fina, och
inte behöver bytas ut på ett tag.
Halsen är rak, och jag har efter varje strängbyten rengjort den mycket noga med "sprit" och
sedan smörjt in den med citronolja. Ni som vet vad detta innebär vet att det behövs.
Axelbandshållare i guld finns på den.
Den väger upp mot 4.5 kilo så den är ganska så tung, svar ja.

Mer kommer jag inte på, för det mesta har jag fått syn på själv, p.g.a att jag
själv blev dåligt informerad.


Dem som säger att "lycka till att få 8 lakan för en TRASHAD studio. Definera trashad så e du/ni snälla.
Om ni syftar på lacken o repan på baksidan av huvudet, så kan jag säga att det gör inte hela gitarren till en TRASHAD.
Sitsnack ni som säger det , och att den är värd blott 2 papp.
8000 var förmycket det märkte jag nu, men jag lär mig att sänker givertvis priset efter annat folks komentarer.

Om det nu återstår fler frågar som jag redan har svarat på SÅ LÄS HELA TRÅDEN!
Nya kan ni ställa självklart.

Ha de
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Reklam

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Pioneer » tis 02 dec 2008, 17:15

Jag har sett den där ute förr av en i mina ögon tvivelaktig säljare. Verkar som den gick vidare men upplysningarna fanns ju med. I Juli såg annonsen ut så här:

"Gibson LP (Goldtop) upphottad Gem Studio-97 intressekoll om någon är intresserad av den.Den låter bra och ser skaplig ut,omlack med en del mindre def. målad kantlist runt kroppen en repa eller mindre lagning vid huvudet (svårt att avgöra) men allt fungerar.Gitarren har nästan alla detaljer förgyllda (allt utom 2 mindre skruvar).Pris=Bud."



:evil:
Senast redigerad av Pioneer tis 02 dec 2008, 17:19, redigerad totalt 2 gånger.
http://www.esnips.com/web/pioneer74

If you wanna know how to play the blues...
Get yourself a woman!
Pioneer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 119
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 08:47
Ort: Smauland

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav DunRingill » tis 02 dec 2008, 17:18

Slusken, ska du få tillbaks pengar på den här så tror jag bara det finns en sak att göra. Plocka isär den och sälj alla delarna för sig på tradera. Likaså med kroppen. Alternativt kan du slipa ner lacken på toppen och sälja den så istället. Då kommer du få ut bra mkt mer än 2000 kr sammanlagt. Men se för fan till att vara ärlig isåfall när du säljer kroppen och berätta hela storyn från början.
Användarvisningsbild
DunRingill
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 225
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 20:57
Ort: Stockholm

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » tis 02 dec 2008, 17:20

Som jag har skirvit ca 5 gånger.

JAG SKULLE KOLLA EN INTRESSEKOLL OCH OM DET VISADE SIG ATT NÅGON
VAR INTRESSERAD SÅ BERÄTTAR JAG ALLT JAG VET.

Men med tanke på allt klagande så ska jag berätta exakt ALLT jag vet om gitarren.

INFO:

Gibson les paul studio goldtop.
Gjord 1997, medlem i GEM serien med en Amethyst på baksidan av huvudet.
Gitarren är omlackad, förmidligen hemmalckad av förra ägare.
Lackningen är dåligt gjord, för den är grumlig på vissa ställen.
Kantlisten är FÖRMODLIGEN målad, också av förra ägaren. Orginalfärg vet jag inte.
"sprickan" på baksidan av huvudet har många klagat på, och ja hade svårt
att formulera mig i senaste uttalandet, så "sprickan" ser ut att snarare vara
en större repa, och ingen spricka.
Mekaniken har inga repor märken eller något som är märkbart.
Mickarna har INGA skador, ser som nya ut.
Allt är orginal på gitarren.
Det väger upp mot 4.5 kilo så den är relativt tung, svar ja.
Det var allt jag kom på, och allt jag vet.

Dem som säger att det är en TRASHAD gitarr, vänligen förklara vad som gör den trasha.
Dålig omlacning och en repa på baksidan av huvudet gör knappast om den till en handikapp-gitarr.

Och dem som säger att den inte är mer värd än 2000, skitsnack.
Om en Gibson custom hade haft samma problem inte sänks den till 10 papp då.

Efter många komentarer så vet jag att jag tog ett för hgt pris och sänker det självklart.
Fel ger efaranhet.

Re: Gibson les paul Goldtop
av Urban Idag, 08:35

Hmm..
"Vafan! Halsen är ju helt skev!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.
Eller:
"Vafan! Det är ju en stor spricka i kroppen!!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.
Eller:
"Vafan! Banden är ju 0.001 mm höga!! Den här måste ju bandas om!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.

Etc...

Som jag har skrivit så många gånger så berättar jag ALLT jag vet om någon blir seriöst intresserad.
Tvinga mig inte att uppretpa allt igen.
Läs tråden o sen ställ frågan om den inte redan är ställd!

Ha de
Senast redigerad av gitarr-slusken tis 02 dec 2008, 17:22, redigerad totalt 1 gång.
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav BiTTeR » tis 02 dec 2008, 17:36

Det var allt jag kom på, och allt jag vet.


Låter tryggt med tanke på att du inte ser om det är en kantlist eller ett lager biltema vitfärg.

Ligger väl lite i säljarens intresse att nämna alla defekter för att undvika att en eventuell köpare kommer tillbaka och reklamerar den genom säljarens mjälte. Tänk om du sålt den till Stelin utan att nämna defekterna, han suktar ju efter en LP och hade tvingats sälja alla zebra/tiger/renskinn`s guror han äger för att finansiera detta och besvikelsen hade blivit såpass stor att han hade intagit en japansk kampställning och totalt förintat dig. Försöker inte skrämma dig med dessa ord, enbart hjälpa.
Vill ej lägga något bud men om du skickar med hardcase och en extra solosträng kan du få byta rakt av emot min bach LP som har en alldeles egen topic i musikforumet.



Sorry för spam, se de som en bump :thumbup:
Senast redigerad av BiTTeR tis 02 dec 2008, 17:38, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
BiTTeR
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2963
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:02
Ort: Borås

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Stelin » tis 02 dec 2008, 17:39

Varför måste alla vara så insnöade och tro att kunskaper om gitarrer och dess värde är så självklart?
Alla som tar ut överpris (i detta fall ett enormt sådant) behöver nödvändigtvis inte vara medvetna om att de gör det.
Det är inte så att alla heller vet att vissa modifikationer eller skador sänker värdet nämnvärt.

Givetvis ska man, om man är okunnig, gå till en musikaffär och få sin gitarr värderad innan man slänger upp annons.
Nu har ju dock gitarren som tur är blivit värderad här istället. 3000spänn låter rimligt (enligt mig) med tanke på vilket jobb det kommer krävas att få den där gitarren i vettigt skick igen (om det är en spricka vid halsen dessutom).

Är man bra på omlackering själv så är det ju inte så jävla svårt att få den där fin och schysst igen väl?

Jag tycker trådskaparen verkar okunnig om vad som är viktigt på en gitarr, för mig framstår han inte som någon bedragare.
Gitarrplanket Facebook!
Sveriges ledande gitarrforum.
https://www.facebook.com/groups/246987449112138/
Användarvisningsbild
Stelin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11211
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:31
Ort: Kupolen

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » tis 02 dec 2008, 17:44

BiTTeR skrev:
Det var allt jag kom på, och allt jag vet.


Låter tryggt med tanke på att du inte ser om det är en kantlist eller ett lager biltema vitfärg.

Ligger väl lite i säljarens intresse att nämna alla defekter för att undvika att en eventuell köpare kommer tillbaka och reklamerar den genom säljarens mjälte. Tänk om du sålt den till Stelin utan att nämna defekterna, han suktar ju efter en LP och hade tvingats sälja alla zebra/tiger/renskinn`s guror han äger för att finansiera detta och besvikelsen hade blivit såpass stor att han hade intagit en japansk kampställning och totalt förintat dig. Försöker inte skrämma dig med dessa ord, enbart hjälpa.



Sorry flr spam, se de som en bump :thumbup:




Jag tar bara detta som god kritik, o försöker bättra mig inom musikvärlden
genom att lära mig så mkt som möjligt.

En sak till:

Jag hade innan denna en Gibson melody maker som var från 1968, MEN, hade långt ifrån allt orginal och mkt
stora lackskador.
Jag bytade den mot den jag har nu.
Så ni som klagar på att jag har gjort e kass affär försker nu rätta till den, kan lägga
ner skitsnacket.

Re: Gibson les paul Goldtop
av Stelin Idag, 16:39

Varför måste alla vara så insnöade och tro att kunskaper om gitarrer och dess värde är så självklart?
Alla som tar ut överpris (i detta fall ett enormt sådant) behöver nödvändigtvis inte vara medvetna om att de gör det.
Det är inte så att alla heller vet att vissa modifikationer eller skador sänker värdet nämnvärt.

Givetvis ska man, om man är okunnig, gå till en musikaffär och få sin gitarr värderad innan man slänger upp annons.
Nu har ju dock gitarren som tur är blivit värderad här istället. 3000spänn låter rimligt (enligt mig) med tanke på vilket jobb det kommer krävas att få den där gitarren i vettigt skick igen (om det är en spricka vid halsen dessutom).

Är man bra på omlackering själv så är det ju inte så jävla svårt att få den där fin och schysst igen väl?

Jag tycker trådskaparen verkar okunnig om vad som är viktigt på en gitarr, för mig framstår han inte som någon bedragare.

8000 är inget enormt överpris, men det var för mycket det erkänner jag.
3000 kr är däremot för lite.
Om du skulle sälja denna gitarr som din egen, skulle du då nöja dig med bara 3000 kr?
Tror inte det.

"trådskaparen verkar okunnig om vad som är viktigt på en gitarr"
På vilket sätt?
Mickarna och kvaliteten skulle jag säga är det viktigaste på en gitarr och inte lacken.
Repan gör ju sitt, men jag är långt ifrån okunning om vad som är viktigt.

Jag har sett den där ute förr av en i mina ögon tvivelaktig säljare. Verkar som den gick vidare men upplysningarna fanns ju med. I Juli såg annonsen ut så här:

"Gibson LP (Goldtop) upphottad Gem Studio-97 intressekoll om någon är intresserad av den.Den låter bra och ser skaplig ut,omlack med en del mindre def. målad kantlist runt kroppen en repa eller mindre lagning vid huvudet (svårt att avgöra) men allt fungerar.Gitarren har nästan alla detaljer förgyllda (allt utom 2 mindre skruvar).Pris=Bud."

Då ägde jag inte gitarren.
Bra att veta.
Senast redigerad av gitarr-slusken tis 02 dec 2008, 17:58, redigerad totalt 2 gånger.
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Jazzmann » tis 02 dec 2008, 17:59

gitarr-slusken skrev:Jag hade innan denna en Gibson melody maker som var från 1968, MEN, hade långt ifrån allt orginal och mkt
stora lackskador.
Jag bytade den mot den jag har nu.
Så ni som klagar på att jag har gjort e kass affär försker nu rätta till den, kan lägga
ner skitsnacket.


Jag försöker inte vara taskig, men tycker du att det var en bra affär?

Ett tips skulle nog vara att du försöker hitta någon duktig lackerare som kan lacka den svart åt dig. Om det nu bara är färgen som är fel.
Bild
Användarvisningsbild
Jazzmann
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 994
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 21:53
Ort: Göteborg

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Inoran » tis 02 dec 2008, 18:02

Det är ju klart att hur den låter och känns är det viktigaste. Men gitarrer är inte bara verktyg utan även hantverk och hur lacken ser ut påverkar priset ganska mycket. Repor och skador som blir genom vanlig användning har marknaden accepterat och det påverkar inte priset lika mycket som t.ex. en omlackering, en mycket bristfällig sådan till och med.

Om man ska jämföra det med en bil så kanske det kan vara coolt att ha en lyxbil, men om karossen är repig, dåligt lackad i olika färger och det finns rosthål här och var så påverkar det priset väldigt mycket. Gibson är lite som en lyxbil, eller en veteranbil. De nya är dyra pga märket och hur de ser ut(tid och kvalitet på arbetet bakom) och de väldigt gamla är dyra just eftersom det finns så få ex kvar i hyffsat skick.
Att då göra en sämre omlackering på en nyare Studio, som redan är hyffsat billig, så har det enorma effekter på andrahandspriset. En begagnad Studio i originalskick kostar ca 6000-7000kr i dagsläget och även om du inte vill få 3000kr för din gitarr så är det nog svårt att hitta någon som är beredd att betala mer. Det kan helt enkelt vara så att det inte är lönt att ens sälja den pga att andrahandsvärdet på marknaden har blivit så lågt jämfört med hur bra gitarren är rent spelmässigt.

Det är nog så som många här tänker. Sedan är vi vana här med att man ärligt och smidigt berättar om ALLA defekter och skavanker direkt när man försöker sälja något, just för att göra hela processen smidig och lättutförd. När du då tidigare började slingra dig och tvingade folk att ifrågasätta dig så blev det provocerande för många. Lev och lär och välkommen till Diskant.
/Jens
Användarvisningsbild
Inoran
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 02:10

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » tis 02 dec 2008, 18:02

Jazzmann skrev:
gitarr-slusken skrev:Jag hade innan denna en Gibson melody maker som var från 1968, MEN, hade långt ifrån allt orginal och mkt
stora lackskador.
Jag bytade den mot den jag har nu.
Så ni som klagar på att jag har gjort e kass affär försker nu rätta till den, kan lägga
ner skitsnacket.


Jag försöker inte vara taskig, men tycker du att det var en bra affär?

Ett tips skulle nog vara att du försöker hitta någon duktig lackerare som kan lacka den svart åt dig. Om det nu bara är färgen som är fel.


Ja, därför.

Ena micken var ej orginal
stämskruvarna var ej orginal
ena volymknappen var ej orginal
MYCKET lack var borta p.g.a. skador genom tiden.
Stallet var ej orginal.
Hallsen har gått helt av, och var lagad.

JA, jag tror att jag gjorde en bra affär.

Jag är ruskigt sugen på att lacka om det till svart, men vita
p-90 mickar kanske inte blir snyggast till en svart les paulkropp.
Kan man lacka om p-90 mickarna eller blir jag tvungen att köpa nya
mer metalmickra?

EMG-mickar har jag hört är bra metalmickar.
Men vilka är bäst till rätt pris.
det finns ju aktiva och motsatsen. (kommer ej på namnet) :P
Kan nån vara schyst o länka lite emg-mickar så man
kan kolla upp hur man kabn fixa iordning guran.
Senast redigerad av gitarr-slusken tis 02 dec 2008, 19:01, redigerad totalt 1 gång.
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Jazzmann » tis 02 dec 2008, 19:41

gitarr-slusken skrev:
Jazzmann skrev:
gitarr-slusken skrev:Jag hade innan denna en Gibson melody maker som var från 1968, MEN, hade långt ifrån allt orginal och mkt
stora lackskador.
Jag bytade den mot den jag har nu.
Så ni som klagar på att jag har gjort e kass affär försker nu rätta till den, kan lägga
ner skitsnacket.


Jag försöker inte vara taskig, men tycker du att det var en bra affär?

Ett tips skulle nog vara att du försöker hitta någon duktig lackerare som kan lacka den svart åt dig. Om det nu bara är färgen som är fel.


Ja, därför.

Ena micken var ej orginal
stämskruvarna var ej orginal
ena volymknappen var ej orginal
MYCKET lack var borta p.g.a. skador genom tiden.
Stallet var ej orginal.
Hallsen har gått helt av, och var lagad.

JA, jag tror att jag gjorde en bra affär.

Jag är ruskigt sugen på att lacka om det till svart, men vita
p-90 mickar kanske inte blir snyggast till en svart les paulkropp.
Kan man lacka om p-90 mickarna eller blir jag tvungen att köpa nya
mer metalmickra?

EMG-mickar har jag hört är bra metalmickar.
Men vilka är bäst till rätt pris.
det finns ju aktiva och motsatsen. (kommer ej på namnet) :P
Kan nån vara schyst o länka lite emg-mickar så man
kan kolla upp hur man kabn fixa iordning guran.


Så länge du är nöjd med ditt byte så :smile:

Dina P90s ser nog snygga ut på en svart gura, men de kanske inte låter så metal. Dock krävs det nog lite modifiering av guran för att få in några humbuckers, EMG eller inte.
Bild
Användarvisningsbild
Jazzmann
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 994
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 21:53
Ort: Göteborg

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Wicca » tis 02 dec 2008, 19:48

Hmm, hade den bott lite närmre så hade den varit intressant. Det här känns som en gura som man helst kollar in och provspelar först.
-micke-: "Som vanligt +1 på Wicca (han säger bara bra saker den mannen)"
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2034
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:41
Ort: Nyflyttad till Uppsala.

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Inoran » tis 02 dec 2008, 19:57

EMG har mickar i P90 format. Den här som jag länkar till är dessutom passiv så det behövs inga modifieringar så som batteri och sånt.
http://www.emginc.com/displayproducts.a ... ion=guitar

Men annars är ju svarta les paul studios med cremefärgade P90 jävligt snygga. Så en omlackering skulle nog sitta fint.
Om du inte trivs med ljudet i den nu så är det nog bäst att helt enkelt skaffa en ny gitarr med vassare kanter och EMG i från början. :wink2:
Du klagar ju även på att den är för tung för dig. Du får väll se vad som är lämpligt att göra. Svårsåld som den är nu, så vidare du inte droppar priset rejält, men den kanske blir lättare att sälja efter en bra gjord omlackering.

Vid ett bra pris, om du verkligen vill göra dig av med den, så kan jag vara intresserad.
Senast redigerad av Inoran tis 02 dec 2008, 19:59, redigerad totalt 1 gång.
/Jens
Användarvisningsbild
Inoran
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 02:10

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Stelin » tis 02 dec 2008, 19:59

gitarr-slusken skrev:
8000 är inget enormt överpris, men det var för mycket det erkänner jag.
Det är väldigt mycket för mycket med tanke på att en likadan modell som är orörd i bra skick går för absolut max 8000 tydligen. (kan inget om Les Pauls själv, och skulle inte vilja ha en men inlägg i tråden säger så, utgår från att dom stämmer)
3000 kr är däremot för lite.
Omlackning kan lätt gå på upp emot 2000 spänn om någon duktig person ska göra det åt en. Lägg på det på priset så är vi redan upp i 5000 spänn. Lägg på lite andra saker, som t.ex. repan (som du tydligen inte vet om det egentligen är en spricka) och att gitarren uppenbarligen inte är i bra skick så är vi minst upp i 6000 spänn (dvs priset för en studio i bra skick om man har tur).
Om du skulle sälja denna gitarr som din egen, skulle du då nöja dig med bara 3000 kr?
Tror inte det.
Jo, det skulle jag troligen göra. Skulle givetvis önskat mer om det var möjligt men jag tror inte möjligheten finns. Dessutom beblandar jag mig inte med Les Pauls :approve:

"trådskaparen verkar okunnig om vad som är viktigt på en gitarr"
På vilket sätt?
Mickarna och kvaliteten skulle jag säga är det viktigaste på en gitarr och inte lacken.
Repan gör ju sitt, men jag är långt ifrån okunning om vad som är viktigt.
Där har du rätt. Men en Gibson gitarr är för många inte enbart ett intrument utan även en värdefull pryl. Man vill inte köpa en gitarr man inte provat för mer pengar än vad man kan sälja den för. Då betalar man hellre mer för en likadan i bra skick.

Jag har sett den där ute förr av en i mina ögon tvivelaktig säljare. Verkar som den gick vidare men upplysningarna fanns ju med. I Juli såg annonsen ut så här:

"Gibson LP (Goldtop) upphottad Gem Studio-97 intressekoll om någon är intresserad av den.Den låter bra och ser skaplig ut,omlack med en del mindre def. målad kantlist runt kroppen en repa eller mindre lagning vid huvudet (svårt att avgöra) men allt fungerar.Gitarren har nästan alla detaljer förgyllda (allt utom 2 mindre skruvar).Pris=Bud."

Då ägde jag inte gitarren.
Bra att veta.
Gitarrplanket Facebook!
Sveriges ledande gitarrforum.
https://www.facebook.com/groups/246987449112138/
Användarvisningsbild
Stelin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11211
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:31
Ort: Kupolen

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav made in heaven » ons 03 dec 2008, 00:17

Yo alla diskantare där ute.
Vad tråkigt att ha en sådan här annons där allt är kaiko (ja så säger vi i götet) Trodde alla här inne var ute efter en god sak. Säljer man en sak så sätter man ju ett pris efter vad man själv är villig och betala för den och framför allt, vad som är VETTIGT!!!! Man vill ju heller inte sälja något utan att undanhålla detaljer om varan!!!!!!!!!. Jag har själv köpt mycket via annons under 10 års tid och har sällan blivit lurad, vill ju inte att diskant skall bli ett sådant forum. Så med detta vill jag säga att jag hoppas att denna annons var en "One Off". Alla köp via diskant har varit sjukt smidiga och ingen här vill ju egentligen tjäna storkovan på att sälja något. Vi sitter ju alla i samma båt för att citera någon gammal låt :smile: så jag hoppas "gold top'en" blir såld, men för ett rimligt pris och till någon som är villig att strippa den och göra iordning den med ny lack och allt jobb som den medför. MÅ VÄL :cool: PEACE!!!!!!
Användarvisningsbild
made in heaven
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 30
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 12:02

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Anton » ons 03 dec 2008, 11:34

Hur som helst har han ljugit i annonsen, och det är fan inte ok.
Bild
Användarvisningsbild
Anton
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1244
Blev medlem: ons 16 jan 2008, 23:09
Ort: Sollentuna / Stockholm

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Groth » ons 03 dec 2008, 12:45

made in heaven skrev:Man vill ju heller inte sälja något utan att undanhålla detaljer om varan!!!!!!!!!


Vilken fin strategi! :big:
"Lighten up, Francis."
Användarvisningsbild
Groth
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5521
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:03
Ort: Sverige

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Urban » ons 03 dec 2008, 14:37

gitarr-slusken skrev:Som jag har skirvit ca 5 gånger.

JAG SKULLE KOLLA EN INTRESSEKOLL OCH OM DET VISADE SIG ATT NÅGON
VAR INTRESSERAD SÅ BERÄTTAR JAG ALLT JAG VET.

Men med tanke på allt klagande så ska jag berätta exakt ALLT jag vet om gitarren.

INFO:

Gibson les paul studio goldtop.
Gjord 1997, medlem i GEM serien med en Amethyst på baksidan av huvudet.
Gitarren är omlackad, förmidligen hemmalckad av förra ägare.
Lackningen är dåligt gjord, för den är grumlig på vissa ställen.
Kantlisten är FÖRMODLIGEN målad, också av förra ägaren. Orginalfärg vet jag inte.
"sprickan" på baksidan av huvudet har många klagat på, och ja hade svårt
att formulera mig i senaste uttalandet, så "sprickan" ser ut att snarare vara
en större repa, och ingen spricka.
Mekaniken har inga repor märken eller något som är märkbart.
Mickarna har INGA skador, ser som nya ut.
Allt är orginal på gitarren.
Det väger upp mot 4.5 kilo så den är relativt tung, svar ja.
Det var allt jag kom på, och allt jag vet.

Dem som säger att det är en TRASHAD gitarr, vänligen förklara vad som gör den trasha.
Dålig omlacning och en repa på baksidan av huvudet gör knappast om den till en handikapp-gitarr.

Och dem som säger att den inte är mer värd än 2000, skitsnack.
Om en Gibson custom hade haft samma problem inte sänks den till 10 papp då.

Efter många komentarer så vet jag att jag tog ett för hgt pris och sänker det självklart.
Fel ger efaranhet.

Re: Gibson les paul Goldtop
av Urban Idag, 08:35

Hmm..
"Vafan! Halsen är ju helt skev!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.
Eller:
"Vafan! Det är ju en stor spricka i kroppen!!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.
Eller:
"Vafan! Banden är ju 0.001 mm höga!! Den här måste ju bandas om!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.

Etc...

Som jag har skrivit så många gånger så berättar jag ALLT jag vet om någon blir seriöst intresserad.
Tvinga mig inte att uppretpa allt igen.
Läs tråden o sen ställ frågan om den inte redan är ställd!

Ha de


Jadu. Lycka till med att få den såld med den inställningen. Tror du verkligen att någon blir seriöst intresserad när du INTE skriver allt om gitarren från början?

Förövrigt tycker jag faktiskt att din gitarr är jävligt ball och om det inte hade varit julemånad med en massa utgifter hade jag nog lagt ett bud. Förutsatt att det inte finns några fler saker du inte berättat?
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6096
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 09:55
Ort: Hässelby / Stockholm

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » ons 03 dec 2008, 17:38

Anton skrev:Hur som helst har han ljugit i annonsen, och det är fan inte ok.


På vilket sätt har jag ljugit?

Re: Gibson les paul Goldtop
av Urban Idag, 13:37

gitarr-slusken skrev:
Som jag har skirvit ca 5 gånger.

JAG SKULLE KOLLA EN INTRESSEKOLL OCH OM DET VISADE SIG ATT NÅGON
VAR INTRESSERAD SÅ BERÄTTAR JAG ALLT JAG VET.

Men med tanke på allt klagande så ska jag berätta exakt ALLT jag vet om gitarren.

INFO:

Gibson les paul studio goldtop.
Gjord 1997, medlem i GEM serien med en Amethyst på baksidan av huvudet.
Gitarren är omlackad, förmidligen hemmalckad av förra ägare.
Lackningen är dåligt gjord, för den är grumlig på vissa ställen.
Kantlisten är FÖRMODLIGEN målad, också av förra ägaren. Orginalfärg vet jag inte.
"sprickan" på baksidan av huvudet har många klagat på, och ja hade svårt
att formulera mig i senaste uttalandet, så "sprickan" ser ut att snarare vara
en större repa, och ingen spricka.
Mekaniken har inga repor märken eller något som är märkbart.
Mickarna har INGA skador, ser som nya ut.
Allt är orginal på gitarren.
Det väger upp mot 4.5 kilo så den är relativt tung, svar ja.
Det var allt jag kom på, och allt jag vet.

Dem som säger att det är en TRASHAD gitarr, vänligen förklara vad som gör den trasha.
Dålig omlacning och en repa på baksidan av huvudet gör knappast om den till en handikapp-gitarr.

Och dem som säger att den inte är mer värd än 2000, skitsnack.
Om en Gibson custom hade haft samma problem inte sänks den till 10 papp då.

Efter många komentarer så vet jag att jag tog ett för hgt pris och sänker det självklart.
Fel ger efaranhet.

Re: Gibson les paul Goldtop
av Urban Idag, 08:35

Hmm..
"Vafan! Halsen är ju helt skev!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.
Eller:
"Vafan! Det är ju en stor spricka i kroppen!!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.
Eller:
"Vafan! Banden är ju 0.001 mm höga!! Den här måste ju bandas om!" Ja men du frågade ju inte om det så jag sade inget.

Etc...

Som jag har skrivit så många gånger så berättar jag ALLT jag vet om någon blir seriöst intresserad.
Tvinga mig inte att uppretpa allt igen.
Läs tråden o sen ställ frågan om den inte redan är ställd!
Ha de


Jadu. Lycka till med att få den såld med den inställningen. Tror du verkligen att någon blir seriöst intresserad när du INTE skriver allt om gitarren från början?

Förövrigt tycker jag faktiskt att din gitarr är jävligt ball och om det inte hade varit julemånad med en massa utgifter hade jag nog lagt ett bud. Förutsatt att det inte finns några fler saker du inte berättat?


Som du märke så var det ganska så mycket att skriva om gitarren, DÄRFÖR, så ville jag göra
en intressekoll först.
Jag trodde inte att såppas många skulle spana in den, och vara intresserade.
Men jag har nu skrivit allt jag vet o hoppas nite fler klagar på sånt som jag har rättat till, och
skrivit till utan att motargumentera.
Senast redigerad av gitarr-slusken ons 03 dec 2008, 17:41, redigerad totalt 1 gång.
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav DunRingill » ons 03 dec 2008, 20:12

gitarr-slusken skrev:Jag trodde inte att såppas många skulle spana in den, och vara intresserade.


Nä, en Gibson Les Paul Goldtop (som du skrev i rubriken) brukar ju inte vara av så stort intresse. :roll:
LP är ju en av de mer svårsålda, obskyra modellerna i gitarrvärlden. Vem vill ha en sån liksom.
Användarvisningsbild
DunRingill
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 225
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 20:57
Ort: Stockholm

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » ons 03 dec 2008, 20:39

DunRingill skrev:
gitarr-slusken skrev:Jag trodde inte att såppas många skulle spana in den, och vara intresserade.


Nä, en Gibson Les Paul Goldtop (som du skrev i rubriken) brukar ju inte vara av så stort intresse. :roll:
LP är ju en av de mer svårsålda, obskyra modellerna i gitarrvärlden. Vem vill ha en sån liksom.


Fyfanv a cool du e. Hur gör du för att vara så cool?
SNÄLLA säg!!!!!!
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Disktant » ons 03 dec 2008, 21:04

För att slippa allt skitsnack i denna tråd så tycker jag att trådskaparen lägger upp annonsen på nytt
denna gång med all känd information redan från start, och sedan raderar vi allt trams här
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » ons 03 dec 2008, 21:15

norcomp skrev:För att slippa allt skitsnack i denna tråd så tycker jag att trådskaparen lägger upp annonsen på nytt
denna gång med all känd information redan från start, och sedan raderar vi allt trams här


Tycker vi kmr fram tll ett pris som dem flesta accepterar så vi slipper massa tjöt
i den nya tråden där också.

Är 6000 kr för högt, eller kmr alla klaga ännu mer?
Tycker vi låter folket komentera vad dem tycker jag ska
ta för guran så blir inga sura för att jag tar fantasipriser
som i början.

Jag börjar med att fråga om ni tkr att 6 papp e för mkt?

Ha de
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav Wicca » ons 03 dec 2008, 21:19

Som jag skrev i PMet till dig för en stund sedan så är det ju ruskigt svårt att avgöra lackjobb på bilder. Jag skulle nog ge runt 4000 kr för den, kanske lite mer om det är är väldigt bra lackjobb och ett jättebra exemplar.
-micke-: "Som vanligt +1 på Wicca (han säger bara bra saker den mannen)"
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2034
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:41
Ort: Nyflyttad till Uppsala.

Re: Gibson les paul Goldtop

Inläggav gitarr-slusken » ons 03 dec 2008, 21:25

Lacken är inte grumlig överallt på gitarren, men den är det minst 35% av hela framsidan av kroppen,
så det är lite sådana skavanker.
Men alla säg vad ni skulle vilja pröjsa för guran så tänker jag ihop ett bra pris som
både köpade och säljare tjänar på.
8-) Metallica 8-)
Användarvisningsbild
gitarr-slusken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1099
Blev medlem: sön 30 nov 2008, 20:59
Ort: Barad-dûr

FöregåendeNästa

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster

  • Reklam
cron