• Reklam

Gitarrtips?

Allt som rör musik

Gitarrtips?

Inläggav dexter » tis 23 okt 2007, 09:30

Jag har en strata som huvudgitarr och den är jag fantastiskt nöjd med, men tyvärr funkar den inte riktigt till all musik. Jag spelar mycket på studioinspelningar, egna och andras och ibland skulle jag verkligen behöva en annan typ av gitarr, förslagsvis med humbucker i stallposition. När det ska vara mycket dist så låter min strata för tunn och spretig.

Det bästa vore kanske att få tag på någon gammal hårdrocksgura, typ Charvel eller så? Jag har inte lust att lägga ut allt för mycket pengar men vill ändå ha kvalitet. Vad har ni för tips på gitarr som komplement till stratan?
Användarvisningsbild
dexter
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 09:33

Reklam

Re: Gitarrtips?

Inläggav rocky67 » tis 23 okt 2007, 15:38

Jag tror att jag vet vad Hinke kommer att skriva...

någon sån där Steve Miller gura...
Bild
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Gitarrtips?

Inläggav Makten » tis 23 okt 2007, 15:45

Du kan ju alltid byta stallmicken mot en humbucker i single coil-format. Det finns massor att välja på, men jag är för oinsatt för att kunna rekommendera någon särskild.

Bild
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Gitarrtips?

Inläggav dexter » tis 23 okt 2007, 17:46

Makten skrev:Du kan ju alltid byta stallmicken mot en humbucker i single coil-format. Det finns massor att välja på, men jag är för oinsatt för att kunna rekommendera någon särskild.


Jo jag har tänkt på det också, men jag tror att jag är lite för konservativ för att göra något sånt med min strata. Det skulle isf vara om det fanns någon bra mik som ser ut som en single coil, jag tycker det ser så oerhört fult ut annars. Men det vore ju klart roligare att köpa en ny gitarr :D
Användarvisningsbild
dexter
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 09:33

Re: Gitarrtips?

Inläggav Hinke » tis 23 okt 2007, 21:16

rocky67 skrev:Jag tror att jag vet vad Hinke kommer att skriva...


Japp,eller varför inte en Yamaha SG om det ska låta tungt o länge... :P

Bild
Användarvisningsbild
Hinke
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1418
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 17:25
Ort: Skåneland


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Google Adsense [Bot] och 41 gäster

  • Reklam