• Reklam

En sång för alla dom...

Allt som rör musik

En sång för alla dom...

Inläggav iStofil » sön 28 okt 2007, 00:36

...som inte har nåt bättre för sig. La just upp en låt på som det vore kul om nån kunde lyssna på och ge lite feedback. Vet inte riktigt själv vad jag ska tycka om den om jag ska vara ärlig, den är åtminstone inte direkt skadlig för barn. Låten finns tyvärr på MySpace, eftersom jag inte har någon möjlighet att lägga upp på egen server, den heter "Norwegian Black" och finns här: http://www.myspace.com/skymningspatrullen
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Reklam

Re: En sång för alla dom...

Inläggav Reckless Mike » sön 28 okt 2007, 14:33

Hmmm... Jag lyssnade även på de övriga låtarna på Myspace. "Norwegian Black" kändes som en udda fågel i sammanhanget. Men ändå väldigt bekant på något vis. Jag får faktiskt en känsla av att du inspirerats lite av Swimfaster Godwhispers. Kan jag har rätt?
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: En sång för alla dom...

Inläggav iStofil » sön 28 okt 2007, 16:15

Jo, det stämmer nog att den avviker lite från dom andra låtarna där, men jag har ju inte precis någon tanke om enhetlighet bakom så det gör ju inget. Låten i sig har ett par år på nacken, faktiskt äldre än de andra två på MySpace, så någon Swimfaster-influens där är nog utesluten. Men du kanske menade något i produktionen? Om ändå, säger jag då. Jag tycker Swimfaster har väldigt snygg produktion med snygg separation och detaljrikedom, och jag skulle själv vilja kunna få till det så, men har jag mer än ett instrument i ljudbilden samtidigt grötar det ändå ihop sig.

Kul att du tog dig tid!
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Re: En sång för alla dom...

Inläggav Reckless Mike » sön 28 okt 2007, 18:19

iStofil skrev:Jo, det stämmer nog att den avviker lite från dom andra låtarna där, men jag har ju inte precis någon tanke om enhetlighet bakom så det gör ju inget. Låten i sig har ett par år på nacken, faktiskt äldre än de andra två på MySpace, så någon Swimfaster-influens där är nog utesluten. Men du kanske menade något i produktionen? Om ändå, säger jag då. Jag tycker Swimfaster har väldigt snygg produktion med snygg separation och detaljrikedom, och jag skulle själv vilja kunna få till det så, men har jag mer än ett instrument i ljudbilden samtidigt grötar det ändå ihop sig.

Kul att du tog dig tid!


Det var nog separationen. Det och själva stämningen i låten
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

  • Reklam