• Reklam

Bugeras nya Mesa kopior

Allt som rör musik

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 07 sep 2012, 11:34

Dagens version av service. Jag gick in i affären här i byn och ville beställa en, alltså köpa en rakt av. Fick svaret att det blir så dyrt med frakt som jag får betala och dom tjänar knappt nåt på det så det var lite motvilligt man tog emot beställningen.(?!)
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Reklam

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Lakeflower » fre 07 sep 2012, 11:43

Hellfire666 skrev:Dagens version av service. Jag gick in i affären här i byn och ville beställa en, alltså köpa en rakt av. Fick svaret att det blir så dyrt med frakt som jag får betala och dom tjänar knappt nåt på det så det var lite motvilligt man tog emot beställningen.(?!)


Men det är väl bara att beställa från Tyskland?
Användarvisningsbild
Lakeflower
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1522
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:50
Ort: Borgholm.

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 07 sep 2012, 11:57

Där har dom också lagt upp den fast den inte börjat levereras än. Tänkte även försöka gynna det lokala näringslivet men det verkar inte alltför poppis bland företagarna, helt djävla sjukt. :-p
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 07 sep 2012, 12:18

Svenskar och affärer är två saker som inte riktigt gillar varandra, ungefär som vatten och olja :big:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 07 sep 2012, 12:35

Fast alla är ju inte så. Förre ägaren på min lokala musikaffär var väldigt bra att ha att göra med. Matchade alltid tysken + frakten och kollade alltid upp saker när jag frågade osv.
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 07 sep 2012, 12:36

Hellfire666 skrev:Där har dom också lagt upp den fast den inte börjat levereras än. Tänkte även försöka gynna det lokala näringslivet men det verkar inte alltför poppis bland företagarna, helt djävla sjukt. :-p


Även en +1 på detta. Speciellt i mindre regioner.
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav hellride » fre 07 sep 2012, 13:17

Mailade Thomann. Trirec kommer in i oktober som tidigast aå det är nog bara förbeställningar där också.
Användarvisningsbild
hellride
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 985
Blev medlem: lör 11 feb 2012, 17:06
Ort: Molkom

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 07 sep 2012, 13:36

mangehall skrev:
Hellfire666 skrev:Där har dom också lagt upp den fast den inte börjat levereras än. Tänkte även försöka gynna det lokala näringslivet men det verkar inte alltför poppis bland företagarna, helt djävla sjukt. :-p


Även en +1 på detta. Speciellt i mindre regioner.


Ja i sollefteå är det nog bara fonus som har nån service.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 07 sep 2012, 13:37

hellride skrev:Mailade Thomann. Trirec kommer in i oktober som tidigast aå det är nog bara förbeställningar där också.


Ja det är ju ingen panik direkt men dom kan ju skriva ut vad som gäller tycker man.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav hellride » fre 07 sep 2012, 16:16

Hellfire666 skrev:
hellride skrev:Mailade Thomann. Trirec kommer in i oktober som tidigast aå det är nog bara förbeställningar där också.


Ja det är ju ingen panik direkt men dom kan ju skriva ut vad som gäller tycker man.


Enligt märkningen de har på annonserna ska den ju ha en lev tid på 2-5 arbetsdagar.
Användarvisningsbild
hellride
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 985
Blev medlem: lör 11 feb 2012, 17:06
Ort: Molkom

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 07 sep 2012, 16:32

Hellfire666 skrev:
mangehall skrev:
Hellfire666 skrev:Där har dom också lagt upp den fast den inte börjat levereras än. Tänkte även försöka gynna det lokala näringslivet men det verkar inte alltför poppis bland företagarna, helt djävla sjukt. :-p


Även en +1 på detta. Speciellt i mindre regioner.


Ja i sollefteå är det nog bara fonus som har nån service.


Det tar jag som en direkt förolämpning!
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 07 sep 2012, 18:22

mangehall skrev:
Hellfire666 skrev:
mangehall skrev:
Hellfire666 skrev:Där har dom också lagt upp den fast den inte börjat levereras än. Tänkte även försöka gynna det lokala näringslivet men det verkar inte alltför poppis bland företagarna, helt djävla sjukt. :-p


Även en +1 på detta. Speciellt i mindre regioner.


Ja i sollefteå är det nog bara fonus som har nån service.


Det tar jag som en direkt förolämpning!


Jag också, att man inte ska kunna få köpa en endaste pryl utan att det ska gnällas om beställningar, sataniska leveranstider och dyra fraktkostnader. ;)
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 08 sep 2012, 00:02

hellride skrev:
Hellfire666 skrev:
hellride skrev:Mailade Thomann. Trirec kommer in i oktober som tidigast aå det är nog bara förbeställningar där också.


Ja det är ju ingen panik direkt men dom kan ju skriva ut vad som gäller tycker man.


Enligt märkningen de har på annonserna ska den ju ha en lev tid på 2-5 arbetsdagar.


Ja det är ju lite annat än tidigast oktober det.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Tonjagare » lör 08 sep 2012, 00:20

Hellfire666 skrev:Dagens version av service. Jag gick in i affären här i byn och ville beställa en, alltså köpa en rakt av. Fick svaret att det blir så dyrt med frakt som jag får betala och dom tjänar knappt nåt på det så det var lite motvilligt man tog emot beställningen.(?!)

Vilken butik?! Någon lokal liten affär eller en kedja?
Senast redigerad av Tonjagare lör 08 sep 2012, 00:20, redigerad totalt 1 gång.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 08 sep 2012, 00:37

crille skrev:
Hellfire666 skrev:Dagens version av service. Jag gick in i affären här i byn och ville beställa en, alltså köpa en rakt av. Fick svaret att det blir så dyrt med frakt som jag får betala och dom tjänar knappt nåt på det så det var lite motvilligt man tog emot beställningen.(?!)

Vilken butik?! Någon lokal liten affär eller en kedja?


Lokal affär som ingår i en kedja. Oavsett det, ska jag inte kunna kunna beställa en vara i en butik och betala vad det kostar när varan kommer? Är jag ute och cyklar för att jag försöker köpa en vara i en lokal butik?
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Tonjagare » lör 08 sep 2012, 01:24

Hellfire666 skrev:
crille skrev:
Hellfire666 skrev:Dagens version av service. Jag gick in i affären här i byn och ville beställa en, alltså köpa en rakt av. Fick svaret att det blir så dyrt med frakt som jag får betala och dom tjänar knappt nåt på det så det var lite motvilligt man tog emot beställningen.(?!)

Vilken butik?! Någon lokal liten affär eller en kedja?


Lokal affär som ingår i en kedja. Oavsett det, ska jag inte kunna kunna beställa en vara i en butik och betala vad det kostar när varan kommer? Är jag ute och cyklar för att jag försöker köpa en vara i en lokal butik?

Sorry för konstigt formulerad fråga. Nej, jag tycker det är dåligt oavsett. Förstår inte hur man behandlat dig som kund så dåligt. Jag undrade typ om det var 4sound eller liknande? Jag tänkte att en kedja borde vara seriösare men så behöver det ju inte alls vara.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 08 sep 2012, 09:51

Jag är lite lätt otydlig själv, det blir så när man surar. Det är musikanten och det är väl egentligen kedjan själv som ställer till det kanske. Att man som liten butik inte kan få ta hem ett ex av nånting utan att det ska kosta skjortan är ju lite märkligt. Eller vill man bara inte? Jag har även försökt köpa strängar men eftersom jag inte tänkte köpa en hel kartong med strängar så verkar inte det gå heller. Ebay.

Åker man däremot till t.ex östersund så kan man ta hem strängset utan problem och även förstärkare för att testa, gillar man inte det man testar skickas det tillbaks. Det slutar ju med ebay och online-affärer och lokale handlaren stryper sig själv till döds med hjälp av sina leverantörer.

Sen om man tycker att man tjänar för lite på en affär och väljer att avstå istället för att tjäna det lilla och få en kund som återkommer ja då får man ju skylla sig själv. Tycker jag.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » lör 08 sep 2012, 10:12

Östersund, Sollefteå eller Umeå? Möjligen Skellefteå?
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 08 sep 2012, 11:51

mangehall skrev:Östersund, Sollefteå eller Umeå? Möjligen Skellefteå?


Va? Jag bor i Sollefteå.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » lör 08 sep 2012, 12:00

Jahaa. Jag med. Då förstår jag svaret du fick i butiken haha. Hade nog inte hänt på Olles tid.
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 08 sep 2012, 12:18

Jo jag vet ;-) Försöker piska glenn lite men jag undrar om det är nån som står bakom och fattar lätt huvudlösa beslut för det är lätt förvirrande att försöka handla där. Vi har fyllediskuterat musikaffärer många ggr innan han tog över men nu går han i samma fälla som de flesta gjort här i stan. Olle skulle jag köpa en schecter 7a av och upptäckte en liten bula längst ner på baksidan av halsen, skambjöd på den och han tog det direkt, inget tjafs, snabb affär med allt vad det innebär. :thumbup:
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » lör 08 sep 2012, 19:32

Jag ville köpa en jumbo-acke av han men det verkade han inte så intresserad av när det verkade bli lite jobb. Han kollade upp ett pris åt mig, kunde INTE gå ner i pris så det bara blev en tusing över thomann (8000:- istället för 7000:-) och när jag frågade om det kanske fanns nån motsvarande gura från något annat märke i samma prisklass så sa han bara "njaä, det finns det nog inte" och då tänkte jag att då får det fan vara. Han borde nog passa sig lite på en sådan här liten ort. Det kan du ju nämna för han nästa fyllesnack :approve:
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 08 sep 2012, 20:03

mangehall skrev:Jag ville köpa en jumbo-acke av han men det verkade han inte så intresserad av när det verkade bli lite jobb. Han kollade upp ett pris åt mig, kunde INTE gå ner i pris så det bara blev en tusing över thomann (8000:- istället för 7000:-) och när jag frågade om det kanske fanns nån motsvarande gura från något annat märke i samma prisklass så sa han bara "njaä, det finns det nog inte" och då tänkte jag att då får det fan vara. Han borde nog passa sig lite på en sådan här liten ort. Det kan du ju nämna för han nästa fyllesnack :approve:


Jag har en aning om vem som håller i tyglarna där och det bådar inte gott. Fyllesnack har inte uppstått på några år så det lär förmodligen inte bli aktuellt på ett tag till heller.

Jag frågade en gång varför man envisas med att ta hem epiphone som billigt alternativ istället för billiga schecters som är ljusår bättre, jo därför at *****fan sagt att schecters halsar är sneda eller slår sig.

Schecter är kanske inte guds gåva till mänskligheten men är ohyggligt prisvärda, epiphone köper jag en gång till endast om det tar slut på ved i kommunen.

Jag köpte en epiphone en gång för att ibanez 7an inte passade in i sammanhanget just då och jag blir fortfarande ilsk när jag tänker på fanskapet.

Jag kanske borde ta och suga i mig några pilsner och ringa och ta ett envägs-fyllesnack innan han får slå igen pga otäckt dålig rådgivning, det är en hel del som verkar gå fel väg där nere.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav satanicpanic » fre 28 sep 2012, 15:49

Kan komma å fyllesnacka lite nån helg :) om vissa pajas fasoner hehe. hojta om jag ska gå in till den lokale serviceminded handlaren här å fråga ;)
Användarvisningsbild
satanicpanic
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:15

Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 28 sep 2012, 18:00

satanicpanic skrev:Kan komma å fyllesnacka lite nån helg :) om vissa pajas fasoner hehe. hojta om jag ska gå in till den lokale serviceminded handlaren här å fråga ;)


Jag tror att skinkånilsson får ta och repa slutsteget så länge, det är ju inte så att det är nån panik direkt. Fyllesnack är alltid bra, man är ALLTID bättre på att spela när man pratar om det.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

FöregåendeNästa

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster

  • Reklam
cron