• Reklam

Bugeras nya Mesa kopior

Allt som rör musik

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 13:34

Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Det är ju inte direkt så att industrin verkar flöda över av fantasi och kreativitet.


Just därför det vore roligare om någon kom med något nytt istället för att bara härma varandra. Det är ju inget fel att ta efter varandra men man behöver inte överdriva.


T.ex alla gitarrer med LP eller strata setup, eller alla som mer eller mindre kopierar ur-marshallen, dvs alla, en separat topp i en trälåda som man ställer ovanpå en fyrtolva i trä och som distar gött, allt annat är bara varianter av det med något varierat utseende och sound. :like: Jag förstår hur du menar men det är rätt döfött att snacka om kopior i ett läge där i stort sett allt är en sorts kopia av nåt annat, jag spelar på en modern gitarr med en design som härstammar från 50-talet eller ännu tidigare, fyrtolvan är en kopia av en uråldrig design, preampen vet jag faktiskt inte vad den är en kopia av men det är säkert nåt.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Reklam

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 05 okt 2012, 14:13

Hellfire666 skrev:Mangehall, har du kvar ditt boogie-steg?


Nej, det är sålt. Allt rack jag hade är numera sålt faktiskt. Utom midipedalborden och ett par racklådor :)
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 14:15

mangehall skrev:
Hellfire666 skrev:Mangehall, har du kvar ditt boogie-steg?


Nej, det är sålt. Allt rack jag hade är numera sålt faktiskt. Utom midipedalborden och ett par racklådor :)


Då behöver jag inte fundera mer på det :-)
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 14:39

Hellfire666 skrev:
Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Det är ju inte direkt så att industrin verkar flöda över av fantasi och kreativitet.


Just därför det vore roligare om någon kom med något nytt istället för att bara härma varandra. Det är ju inget fel att ta efter varandra men man behöver inte överdriva.


T.ex alla gitarrer med LP eller strata setup, eller alla som mer eller mindre kopierar ur-marshallen, dvs alla, en separat topp i en trälåda som man ställer ovanpå en fyrtolva i trä och som distar gött, allt annat är bara varianter av det med något varierat utseende och sound. :like: Jag förstår hur du menar men det är rätt döfött att snacka om kopior i ett läge där i stort sett allt är en sorts kopia av nåt annat, jag spelar på en modern gitarr med en design som härstammar från 50-talet eller ännu tidigare, fyrtolvan är en kopia av en uråldrig design, preampen vet jag faktiskt inte vad den är en kopia av men det är säkert nåt.


Jaså pratar vi om gitarrer nu? :lol: Det hade jag missat.

Men Fender och Gibson får ju betalt från alla som gör kopior (lagligt) på deras gitarrer.

Du kanske borde vidga dina vyer lite mer, alla gör faktiskt inte kopior. När det gäller förstärkare så finns det rätt många som kommer med nya saker, Mesa är (har varit i alla fall) en av dessa, sen har vi alla dessa som sysslar med digitala saker, knappast kopior från förr ser du. Samma sak gäller faktiskt gitarrer om man slutar stirra sig blind på samma gamla vanliga märken. Jag tror det just är det som är problemet, de flesta vill göra samma saker, sen finns det dem som vill tjäna pengar och då är det ganska lätt att sno (eller köpa) någon annans idé. Känner samma sak för Epiphone som för Bugera, för att ta bara ett exempel.

Men det är klart, det är väl inget fel att göra covers heller, men jag går hellre på en riktigt Maiden-konsert än att gå på en pub där ett coverband lirar :big:
Senast redigerad av Frisk fre 05 okt 2012, 14:42, redigerad totalt 2 gånger.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav BiTTeR » fre 05 okt 2012, 14:42

Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:
Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Det är ju inte direkt så att industrin verkar flöda över av fantasi och kreativitet.


Just därför det vore roligare om någon kom med något nytt istället för att bara härma varandra. Det är ju inget fel att ta efter varandra men man behöver inte överdriva.


T.ex alla gitarrer med LP eller strata setup, eller alla som mer eller mindre kopierar ur-marshallen, dvs alla, en separat topp i en trälåda som man ställer ovanpå en fyrtolva i trä och som distar gött, allt annat är bara varianter av det med något varierat utseende och sound. :like: Jag förstår hur du menar men det är rätt döfött att snacka om kopior i ett läge där i stort sett allt är en sorts kopia av nåt annat, jag spelar på en modern gitarr med en design som härstammar från 50-talet eller ännu tidigare, fyrtolvan är en kopia av en uråldrig design, preampen vet jag faktiskt inte vad den är en kopia av men det är säkert nåt.


Jaså pratar vi om gitarrer nu? :lol: Det hade jag missat.

Men Fender och Gibson får ju betalt från alla som gör kopior (lagligt) på deras gitarrer.

Du kanske borde vidga dina vyer lite mer, alla gör faktiskt inte kopior. När det gäller förstärkare så finns det rätt många som kommer med nya saker, Mesa är (har varit i alla fall) en av dessa, sen har vi alla dessa som sysslar med digitala saker, knappast kopior från förr ser du. Samma sak gäller faktiskt gitarrer om man slutar stirra sig blind på samma gamla vanliga märken. Jag tror det just är det som är problemet, de flesta vill göra samma saker, sen finns det dem som vill tjäna pengar och då är det ganska lätt att sno (eller köpa) någon annans idé. Känner samma sak för Epiphone som för Bugera, för att ta bara ett exempel.


Uppfattar du musiker som en grupp som är mottagbara för förändring?
Användarvisningsbild
BiTTeR
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2963
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:02
Ort: Borås

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 14:52

BiTTeR skrev:
Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:
Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Det är ju inte direkt så att industrin verkar flöda över av fantasi och kreativitet.


Just därför det vore roligare om någon kom med något nytt istället för att bara härma varandra. Det är ju inget fel att ta efter varandra men man behöver inte överdriva.


T.ex alla gitarrer med LP eller strata setup, eller alla som mer eller mindre kopierar ur-marshallen, dvs alla, en separat topp i en trälåda som man ställer ovanpå en fyrtolva i trä och som distar gött, allt annat är bara varianter av det med något varierat utseende och sound. :like: Jag förstår hur du menar men det är rätt döfött att snacka om kopior i ett läge där i stort sett allt är en sorts kopia av nåt annat, jag spelar på en modern gitarr med en design som härstammar från 50-talet eller ännu tidigare, fyrtolvan är en kopia av en uråldrig design, preampen vet jag faktiskt inte vad den är en kopia av men det är säkert nåt.


Jaså pratar vi om gitarrer nu? :lol: Det hade jag missat.

Men Fender och Gibson får ju betalt från alla som gör kopior (lagligt) på deras gitarrer.

Du kanske borde vidga dina vyer lite mer, alla gör faktiskt inte kopior. När det gäller förstärkare så finns det rätt många som kommer med nya saker, Mesa är (har varit i alla fall) en av dessa, sen har vi alla dessa som sysslar med digitala saker, knappast kopior från förr ser du. Samma sak gäller faktiskt gitarrer om man slutar stirra sig blind på samma gamla vanliga märken. Jag tror det just är det som är problemet, de flesta vill göra samma saker, sen finns det dem som vill tjäna pengar och då är det ganska lätt att sno (eller köpa) någon annans idé. Känner samma sak för Epiphone som för Bugera, för att ta bara ett exempel.


Uppfattar du musiker som en grupp som är mottagbara för förändring?


Jag uppfattar alla som är människor som människor.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav leverläppen » fre 05 okt 2012, 14:54

denna tråd behöver en-----> :popcorn:
leverläppen - en naturlig del av Diskant.
Användarvisningsbild
leverläppen
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 10479
Blev medlem: fre 14 nov 2008, 13:49

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 15:01

Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p , jag har inga problem med "kopior" jag bara inser att det mesta är det. Hade jag varit trångsynt hade jag hävdat att endast det som är dyrt kan vara bra och fortsatt betala hutlösa överpriser för grejer. Det finns ingen "status" i att ha betalat för mycket för nåt. ;-)
Senast redigerad av Hellfire666 fre 05 okt 2012, 15:03, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav BiTTeR » fre 05 okt 2012, 15:01

leverläppen skrev:denna tråd behöver en-----> :popcorn:


och armborst, glöm aldrig armborst!
Användarvisningsbild
BiTTeR
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2963
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:02
Ort: Borås

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 15:10

Hellfire666 skrev:Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p , jag har inga problem med "kopior" jag bara inser att det mesta är det. Hade jag varit trångsynt hade jag hävdat att endast det som är dyrt kan vara bra och fortsatt betala hutlösa överpriser för grejer. Det finns ingen "status" i att ha betalat för mycket för nåt. ;-)


Finns ju mycket som är billigt som är bra, säkert en del av Bugeras stärkare också. Är inte ute efter att säga att de är dåliga.

Sen finns det mycket riktigt väldigt mycket produkter som är överhypade och överprisatta så in i helvete, det håller jag med om, men det finns många som inte är det också. Det finns dyra saker som är bra för att de är byggda med de bästa komponenterna av de noggrannaste ingenjörerna. Då stiger ju priset.

Saken är den att du aldrig får en lika bra stärkare av Bugera som om du skulle köpa en riktig Mesa MK4 eller Rectifier. De må mycket väl låta bra men de blir aldrig lika bra om man inte använder lika bra komponenter. Man får vad man betalar för.

Därför jag personligen tycker att Bugera borde satsa på att göra helt egna förstärkare, eftersom det tydligen har skickligheten att bygga bra stärkare, då borde de göra nåt eget istället, tycker jag. Det finns många anledningar till varför jag tycker det men det behöver jag inte gå in på i den här tråden.

Hellfire666 skrev:Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p ,


Tydligen behöver du det om du tror att alla kopierar varandra. Skillnad på att kopiera och att bli inspirerad.
Senast redigerad av Frisk fre 05 okt 2012, 15:11, redigerad totalt 1 gång.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 15:10

BiTTeR skrev:
leverläppen skrev:denna tråd behöver en-----> :popcorn:


och armborst, glöm aldrig armborst!


Pilbåge är för tjejer, armborst är hårdrock.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 15:26

Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p , jag har inga problem med "kopior" jag bara inser att det mesta är det. Hade jag varit trångsynt hade jag hävdat att endast det som är dyrt kan vara bra och fortsatt betala hutlösa överpriser för grejer. Det finns ingen "status" i att ha betalat för mycket för nåt. ;-)


Finns ju mycket som är billigt som är bra, säkert en del av Bugeras stärkare också. Är inte ute efter att säga att de är dåliga.

Sen finns det mycket riktigt väldigt mycket produkter som är överhypade och överprisatta så in i helvete, det håller jag med om, men det finns många som inte är det också. Det finns dyra saker som är bra för att de är byggda med de bästa komponenterna av de noggrannaste ingenjörerna. Då stiger ju priset.

Saken är den att du aldrig får en lika bra stärkare av Bugera som om du skulle köpa en riktig Mesa MK4 eller Rectifier. De må mycket väl låta bra men de blir aldrig lika bra om man inte använder lika bra komponenter. Man får vad man betalar för.

Därför jag personligen tycker att Bugera borde satsa på att göra helt egna förstärkare, eftersom det tydligen har skickligheten att bygga bra stärkare, då borde de göra nåt eget istället, tycker jag. Det finns många anledningar till varför jag tycker det men det behöver jag inte gå in på i den här tråden.

Hellfire666 skrev:Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p ,


Tydligen behöver du det om du tror att alla kopierar varandra. Skillnad på att kopiera och att bli inspirerad.


Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om kopiasnacket utan tänker förmodligen köpa en ändå för skojs skull. Det är fortfarande ett faktum att utvecklingen de senast flera åren inte gått framåt med rasande fart.

Om dom låter exakt likadant så är det rätt uppenbart vilken som är bättre, sen om det är 20 000 riksdaler bättre det vete fan, men dom kan ju inte låta likadant med andra komponenter, att kvalitén i en boogie är bättre är självklart.

Sen att man gillar ett ljud mer än ett annat innebär ju inte att den som gillar det dyrare ljudet är bättre på nåt sätt, bara att han betalat mer för det eller har jag fel?
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 15:31

Hellfire666 skrev:
Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p , jag har inga problem med "kopior" jag bara inser att det mesta är det. Hade jag varit trångsynt hade jag hävdat att endast det som är dyrt kan vara bra och fortsatt betala hutlösa överpriser för grejer. Det finns ingen "status" i att ha betalat för mycket för nåt. ;-)


Finns ju mycket som är billigt som är bra, säkert en del av Bugeras stärkare också. Är inte ute efter att säga att de är dåliga.

Sen finns det mycket riktigt väldigt mycket produkter som är överhypade och överprisatta så in i helvete, det håller jag med om, men det finns många som inte är det också. Det finns dyra saker som är bra för att de är byggda med de bästa komponenterna av de noggrannaste ingenjörerna. Då stiger ju priset.

Saken är den att du aldrig får en lika bra stärkare av Bugera som om du skulle köpa en riktig Mesa MK4 eller Rectifier. De må mycket väl låta bra men de blir aldrig lika bra om man inte använder lika bra komponenter. Man får vad man betalar för.

Därför jag personligen tycker att Bugera borde satsa på att göra helt egna förstärkare, eftersom det tydligen har skickligheten att bygga bra stärkare, då borde de göra nåt eget istället, tycker jag. Det finns många anledningar till varför jag tycker det men det behöver jag inte gå in på i den här tråden.

Hellfire666 skrev:Ja det är ju jag som behöver vidga mina vyer :-p ,


Tydligen behöver du det om du tror att alla kopierar varandra. Skillnad på att kopiera och att bli inspirerad.


Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om kopiasnacket utan tänker förmodligen köpa en ändå för skojs skull. Det är fortfarande ett faktum att utvecklingen de senast flera åren inte gått framåt med rasande fart.

Om dom låter exakt likadant så är det rätt uppenbart vilken som är bättre, sen om det är 20 000 riksdaler bättre det vete fan, men dom kan ju inte låta likadant med andra komponenter, att kvalitén i en boogie är bättre är självklart.

Sen att man gillar ett ljud mer än ett annat innebär ju inte att den som gillar det dyrare ljudet är bättre på nåt sätt, bara att han betalat mer för det eller har jag fel?


En förstärkare låter inte av sig själv. Den låter nämligen ingenting om det inte är någon som spelar på den. Det är just det som är grejen, där har man de största skillnaderna mellan en riktigt bra förstärkare och en mindre bra. Med det sagt så är inte alltid dyrare bättre, men om det är väldigt stora skillnader i pris så brukar den dyrare vara bättre.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 15:38

Hur ska vi ställa oss inför Kemper profiling då? Knalla in i butiken och sno med oss en kopia av ljudet av en 35 000 kronors rig utan att betala en krona? Eller suger dom? Har ingen aning alls i det fallet.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 05 okt 2012, 15:56

Alltså jag fattar tänket med att "allt är kopior". Drar man saken till sin spets så kan man ju påstå att den som kom på gitarren från början (eller var det en dålig kopia på lutan?) har blivit kopierad massvis med gånger. Eller att den som hade idén om att klippa gräset motoriserat blir kopierad när andra aktörer gör en motordriven gräsklippare. Men precis som Hellfire666 skriver: hur förhåller man sig i sådana fall till modelleringsförstärkare eller Kemper?

Fan, vad handlar ens snacket om längre? :popcorn:
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 15:59

Ja precis och som jag sa, det är dödfött att hålla på men en intressant diskussion är det väl? Det ser lätt ut som tjafs i skrift men åtminstone jag tycker att det är kul att diskutera.

Och just Kemper drar väl ändå kopieringen till sin allra yttersta spets?
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 16:04

Hellfire666 skrev:Hur ska vi ställa oss inför Kemper profiling då? Knalla in i butiken och sno med oss en kopia av ljudet av en 35 000 kronors rig utan att betala en krona? Eller suger dom? Har ingen aning alls i det fallet.


Kemper är ju en sån grej som jag gillar då det är framtidssträvande. Verkar vara riktigt bra grejer, men det blir inte samma sak som de riktiga stärkarna och det behöver det ju inte bli heller.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 16:08

mangehall skrev:Alltså jag fattar tänket med att "allt är kopior". Drar man saken till sin spets så kan man ju påstå att den som kom på gitarren från början (eller var det en dålig kopia på lutan?) har blivit kopierad massvis med gånger. Eller att den som hade idén om att klippa gräset motoriserat blir kopierad när andra aktörer gör en motordriven gräsklippare. Men precis som Hellfire666 skriver: hur förhåller man sig i sådana fall till modelleringsförstärkare eller Kemper?

Fan, vad handlar ens snacket om längre? :popcorn:


Nej kopia är inte samma sak som om du ta vissa delar och idéer och gör något annat, det kallas innovation.

En lastbil är inte en kopia av en T-Ford.
Senast redigerad av Frisk fre 05 okt 2012, 16:08, redigerad totalt 1 gång.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 16:18

Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Hur ska vi ställa oss inför Kemper profiling då? Knalla in i butiken och sno med oss en kopia av ljudet av en 35 000 kronors rig utan att betala en krona? Eller suger dom? Har ingen aning alls i det fallet.


Kemper är ju en sån grej som jag gillar då det är framtidssträvande. Verkar vara riktigt bra grejer, men det blir inte samma sak som de riktiga stärkarna och det behöver det ju inte bli heller.


Det är ju ändå ljudet man försöker kopiera så då handlar det alltså om hur man vill ha det kopierat, om man tycker om hur det förpackas?
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 16:28

Hellfire666 skrev:
Frisk skrev:
Hellfire666 skrev:Hur ska vi ställa oss inför Kemper profiling då? Knalla in i butiken och sno med oss en kopia av ljudet av en 35 000 kronors rig utan att betala en krona? Eller suger dom? Har ingen aning alls i det fallet.


Kemper är ju en sån grej som jag gillar då det är framtidssträvande. Verkar vara riktigt bra grejer, men det blir inte samma sak som de riktiga stärkarna och det behöver det ju inte bli heller.


Det är ju ändå ljudet man försöker kopiera så då handlar det alltså om hur man vill ha det kopierat, om man tycker om hur det förpackas?


Du förstår inte, jag ska förklara det tydligare...

En förstärkare låter inte av sig själv, ingen komponent i en musikers utrustning gör det. Du måste spela genom en förstärkare för att den ska kunna låta. Det handlar om hur förstärkaren svarar på det du matar den med, dvs dig, det är du som ska mata den. Det påverkar hur ljudet blir. En bra förstärkare är svarar väldigt bra på vad man gör och en dålig är väldigt dålig på det, dvs svarar inte bra på det man gör. Förstår du?

Det är bara en del i varför dyra förstärkare ofta är bättre än billiga, sen finns ju sånt som kvalité på ljud, dvs om den har mycket oväsen för sig, hur den är designad, smart designad eller okunnigt designad. Pålitlig eller inte pålitlig, stryktålig eller inte stryktålig.

EDIT: Nu kom UPS med min nya stärkare så nu försvinner jag :approve:
Senast redigerad av Frisk fre 05 okt 2012, 16:29, redigerad totalt 1 gång.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 16:42

Hahaha :-p det var ett halvdant försök till nedlåtenhet men lycka till med nyförvärvet :-)
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 05 okt 2012, 16:49

Äh. Snacka om överkvalificerat prylbögsskitsnack.. :big: Fast lite underhållande. :big: :arrow:
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav BiTTeR » fre 05 okt 2012, 17:04

mangehall skrev:Äh. Snacka om överkvalificerat prylbögsskitsnack.. :big: Fast lite underhållande. :big: :arrow:


Det jobbiga är ju att 20.000:- stärkaren kommer låta skit när man vänder kabeln fel ändå.
Användarvisningsbild
BiTTeR
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2963
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:02
Ort: Borås

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 05 okt 2012, 17:08

BiTTeR skrev:
Det jobbiga är ju att 20.000:- stärkaren kommer låta skit när man vänder kabeln fel ändå.


Man kanske måste köpa en ofelvändbar kaber. Ev investera i ett ex antal lektioner (helst av folk från ett high-end märke) också så man lär sig att spela så transienterna blir exakt rätt för stärkaren.
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 okt 2012, 17:26

Yes! Jag visste väl att det inte var mig det satt i! :-D
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

FöregåendeNästa

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster

  • Reklam
cron