• Reklam

Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Allt som rör musik

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav nMan » tis 20 dec 2016, 22:21

Reckless Mike skrev:Burl Maple?? Skogslönn???

Rot/vril.
Användarvisningsbild
nMan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4096
Blev medlem: mån 04 feb 2013, 01:41
Ort: Malmö

Reklam

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav ztevie » tis 20 dec 2016, 23:02

Brutalisator skrev:Hur mycket kostade möbeln ifråga? :tongue: Säkert flera hundra spänn, va? :disapprove:


Rätt gissat! T.o.m lite i underkant...
Jag la till lite extra som t.ex carved top med utvalt trä, Birdseye bräda, rostfria band, custom inlägg osv.
Dock skickade jag honom mickarna eftersom jag har en hel hög liggande. Landade på strax under $2000.
Ungefär som de billigaste polackerna nu för tiden.
Senast redigerad av ztevie tis 20 dec 2016, 23:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ztevie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 564
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:08

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav Drotten » ons 21 dec 2016, 00:39

ztevie skrev:
Brutalisator skrev:Hur mycket kostade möbeln ifråga? :tongue: Säkert flera hundra spänn, va? :disapprove:


Rätt gissat! T.o.m lite i underkant...
Jag la till lite extra som t.ex carved top med utvalt trä, Birdseye bräda, rostfria band, custom inlägg osv.
Dock skickade jag honom mickarna eftersom jag har en hel hög liggande. Landade på strax under $2000.
Ungefär som de billigaste polackerna nu för tiden.

Strax under $2000? Det var inte så farligt. Vissa kostar betydligt mera. Hur lång tid fick du vänta? Släng gärna upp ljudsnutt här sen så vi får höra. :punk:
Drotten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 171
Blev medlem: sön 23 okt 2016, 16:11

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav ztevie » ons 21 dec 2016, 01:40

Drotten skrev:
ztevie skrev:
Brutalisator skrev:Hur mycket kostade möbeln ifråga? :tongue: Säkert flera hundra spänn, va? :disapprove:


Rätt gissat! T.o.m lite i underkant...
Jag la till lite extra som t.ex carved top med utvalt trä, Birdseye bräda, rostfria band, custom inlägg osv.
Dock skickade jag honom mickarna eftersom jag har en hel hög liggande. Landade på strax under $2000.
Ungefär som de billigaste polackerna nu för tiden.

Strax under $2000? Det var inte så farligt. Vissa kostar betydligt mera. Hur lång tid fick du vänta? Släng gärna upp ljudsnutt här sen så vi får höra. :punk:


Nej, jag vet inte var man hittar såna priser här i väst iaf...
Jag började diskutera med honom i februari, bestämde mig i maj och fick då en plats där byggstart var september. Skulle ta ca 4 månader, och nu är den klar. Så man får väl säga att han höll schemat. Jag vet att han har börjat bli uppmärksammad bl.a i USA så väntetiderna innan byggstart har ökat. Han har också haft kortare perioder då han stängt för nya beställningar. Han har ett system, tror han startar max 3-4 nya byggen varje månad.
Ganska saftigt ändå med tanke på att han bygger ensam (tror hans tjej hjälper han med grejer runt omkring)

Bild
Användarvisningsbild
ztevie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 564
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:08

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav Bananskalle » ons 21 dec 2016, 08:22

Vilken jeffla tidplan :tongue:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9004
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav Henkie » ons 21 dec 2016, 10:21

Inte samma klass som kontrollutrymmet i min Les Paul nu. Kretskortet var 2 % glappt, och så kan man ju inte ha det.

Slet loss två potar med våld (de gick sönder) från kretskortet för att montera tonrattarna för syns skull.

Sedan köpte jag två nya till volymkontrollerna och slaktade en strömadapter för lite extra kablage. Allt är otroligt fult lött, men gitarren funkar prima. :approve:
SVERIGES LEDANDE GITARRFORUM! www.facebook.com/groups/gitarrplanket
Användarvisningsbild
Henkie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:13
Ort: Oslo

Re: Var tvungen att skaffa en ny guitar...

Inläggav DSR » ons 21 dec 2016, 11:05

HoboTLB skrev:Säkert en bra gitarr... men det ser lite ut som den är gjord i glas och fylld med diarré. Eller?


Är inte alla gitarrer det?
World of Robots skrev:Jag har tillexempel ingen aning om vad ni pratar om, eftersom jag inte läser skiten.
Användarvisningsbild
DSR
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 256
Blev medlem: sön 06 apr 2008, 18:36
Ort: Titan

Föregående

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster

  • Reklam