• Reklam

zoom processor tillbehör

Allt som rör musik

zoom processor tillbehör

Inläggav jasså » tis 14 feb 2017, 11:34

Med risk för att bli tjatig om de zoomgrejjor jag själv är så nöjd med.
Snart kommer en tredjeparts midicontroller som gör det möjligt att bekvämt bläddra i bibloteket, ansluta flera controllers och att koppla upp sig med nallen för att både konfigurera midi och, verkar det som, editera signalkedjor direkt från telefon eller platta via Blåtand. Den går att bygga ut med fler enheter om man behöver detta. Från fyra upp till tolv switchar beroende på hur mycket man bygger på den. Funkar till ms50, ms70, g3, g5, och domdär plastiga g1n osv
Har bl a en ms 50 som nu plöstligt får en mycket bättre användbarhet. Möjligheten att koppla till expressionspedal och extra switchar för att kontrollera enskilda effekter i patchen är guld värt. Fortfarande kan man använda den som singeleffekt på ett pedalbord eller som ensam processor med några ljud för PA, lånestärk eller vad man nu hamnar inför. Ryms i jackfickan. Använder controllerpedal i g3 och g5 för att styra en kombinerad comp/OD i patchen. Clean to mean. Med ett tramp går man från rent ljud till dynghäng och alla gaingrader däremellan. Med midiburken kan jag alltså göra samma sak med ms50 om jag vill.

Kolla fejjan: "zoom pedal interface".
jasså
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 205
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 16:17

Reklam

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 30 gäster

  • Reklam