• Reklam

Kiss, Scandinavium, vilka ska dit?

Allt som rör musik

Kiss, Scandinavium, vilka ska dit?

Inläggav jocce » ons 10 maj 2017, 11:50

The hottest band in the world spelar ju ikväll på Scandinavium här på framsidan...är det någon som ska dit?

Någon speciell låt ni hoppas på att få höra? Någon som varit inne på http://paulstanleyguitars.com/shop/ för att handla smashade guitarrer?

Man har ju förstått att Stanleys sånginsatser hittills under turnén har varit kraxiga och knackiga, och girigheten vet ju inga gränser när det gäller denna orquester...men samtidigt finns ingen roligare show att uppleva. Det här blir tredje gången jag ser dem, och jag ser fram emot att känna på Scandi som konsertarena, för det var längesedan sist.

Kom igen nu, så snakkar vi lite Kiss!
Bild
jocce
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 474
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 02:48

Reklam

Re: Kiss, Scandinavium, vilka ska dit?

Inläggav jocce » ons 10 maj 2017, 12:01

Själv hoppas jag att få höra Creatures of the night, Charisma, Hooligan, Cold Gin, Take It Off och kanske Never Enough. Ganska höga odds på dem skulle jag tro. :dead: :disapprove: :tongue:
jocce
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 474
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 02:48

Re: Kiss, Scandinavium, vilka ska dit?

Inläggav Drotten » ons 10 maj 2017, 19:13

Nä blir lite för långt för min del. Sen har inte Kiss varit något intressant band på över 30 år. The hottest band in the world? Fortsätter de tar de snart över stafetten från Rolling Stones som the oldest band in the world inom snar framtid. Girigheten har de också gemensamt. :fnys:
Drotten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 171
Blev medlem: sön 23 okt 2016, 16:11

Re: Kiss, Scandinavium, vilka ska dit?

Inläggav Brutalisator » ons 10 maj 2017, 20:15

Bara Gene och Paul är ju inte Kiss. De må vara ett elände att släpa med på turné, men jag vägrar om inte Peter och Ace är med :fnys:
Bloddopad av satan.
Användarvisningsbild
Brutalisator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5172
Blev medlem: mån 27 feb 2012, 12:56
Ort: Söderhamn-Malmö

Re: Kiss, Scandinavium, vilka ska dit?

Inläggav jocce » ons 10 maj 2017, 23:55

Girigheten är ju såklart något man egentligen tycker saknar charm...men jag väljer att se humorn i det istället. Det är lite som med Ghost nu...bara roligare att följa när gamla bandmedlemmar har stämt den (vad det verkar) giriga banddirektören som har köpt lägenhet för 20 mill trots att bandet enligt uppgift fortfarande haltar ekonomikst. Underbart när en Ibanez PS slås sönder och kastas till techen för att läggas ut på sajten istället för att slängas ut i publiken! 5500 dolares kostar den i två bitar, medan den listar 2850 kronor hos Crafton... :dead:

Jag är ett stort fan av Ace, det är lätt min favoritgitarrist...men samtidigt, Thayer lärde honom att lira sina solon inför turnén '96, så han kan ju grejorna fast spelar lite för bra. Peter Criss däremot är ju fullständigt rôten som vi säger här i stan...Eric Singer är ju vansinnigt bra i jämförelse, och sjunger ju som en gud.

Nyss hemkommen kan jag konstatera att det inte finns någon liveakt som bjussar på en saftigare show än Kiss... Konfetti i ett jämnt lager från golv till tak, bomber och granater, linbana, blod och eld. Ljudnivån var som när man spelar musik i bilen på lite för hög volym, och det lät rätt bra över lag. Paul Sternerts röst var åt helvette i början, men han skulle ändå försöka showa med den mellan två låtar...lät som en papegoja med stämbandsödem. Efter halvtid hämtade han sig dock och levererade rätt bra. Eugen Simonssons röst är fortsatt i mycket gott skick, och detsamma gäller Tommy boy. Eric Singer sjunger helt otroligt bra, och kommer till jobbet med en jevvla energi o lirar solitt rakt igenom. Även om jag är för ung för att kunna ha upplevt glansdagarna så är jag en nöjd kund. Jag hade gått dit imorgon också om de hade lirat. Man blir ändå glad över att ha varit där...skrattfezt helt enkelt. :smile:
jocce
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 474
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 02:48


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster

  • Reklam
cron