• Reklam

Fuzz Guitar Show

Allt som rör musik

Fuzz Guitar Show

Inläggav bomaniac » lör 13 maj 2017, 07:36

Det fanns en tid då det var ett stort intresse inför denna mässa här på Diskant. Nu verkar intresset vara stendött eller så har de som bryr sig gått till andra forum.
Trist utveckling!
Användarvisningsbild
bomaniac
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 630
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 17:33
Ort: Trollhättan

Reklam

Re: Fuzz Guitar Show

Inläggav vikko98 » lör 13 maj 2017, 08:18

Jag ska gå men det är för att träffa forumfolk mer än mässan i sig. Mässan har ju i princip inte haft någon utveckling de senaste 5-6 åren och folk tröttnar nog att prata om samma sak. Kollar du på Bojen är det ingen som pratar om det heller. Om de nu inte pratar i kod då.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Fuzz Guitar Show

Inläggav Laban » ons 17 maj 2017, 10:58

För min egen del så har intresset för musikprylar avtagit de senaste 10 åren, främst för att jag kontinuerligt uppgraderat min arsenal så att jag till slut konvergerat mot nåt som jag är nöjd med. Det är inte längre värt att spendera tid på prylresearch för att åstadkomma en 5% förbättring. Jag har nog att stå i. Däremot när jag närmar mig 50 är det dags att börja kolla på Tele och tweedförstärkare så då kan jag tänka mig att det kommer bli intressant igen, dvs om sisådär 15 år.
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Fuzz Guitar Show

Inläggav Brutalisator » ons 17 maj 2017, 11:11

Laban skrev:För min egen del så har intresset för musikprylar avtagit de senaste 10 åren, främst för att jag kontinuerligt uppgraderat min arsenal så att jag till slut konvergerat mot nåt som jag är nöjd med.


Struntprat. Det där är ju som en heroinist skulle plötsligt säga "Nej, jag har nog knarkat färdigt nu. Dags att klippa sig och skaffa ett jobb." :fnys:
Bloddopad av satan.
Användarvisningsbild
Brutalisator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5172
Blev medlem: mån 27 feb 2012, 12:56
Ort: Söderhamn-Malmö

Re: Fuzz Guitar Show

Inläggav Vinyljunkie » ons 17 maj 2017, 12:19

Laban skrev:För min egen del så har intresset för musikprylar avtagit de senaste 10 åren, främst för att jag kontinuerligt uppgraderat min arsenal så att jag till slut konvergerat mot nåt som jag är nöjd med. Det är inte längre värt att spendera tid på prylresearch för att åstadkomma en 5% förbättring. Jag har nog att stå i. Däremot när jag närmar mig 50 är det dags att börja kolla på Tele och tweedförstärkare så då kan jag tänka mig att det kommer bli intressant igen, dvs om sisådär 15 år.


Snick snack snorum. Ibanäs. ADA MP-1 och rackdelay är det nya fylla 50!
Vinyljunkie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 24 aug 2011, 15:24


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 29 gäster

  • Reklam