• Reklam

Rekommendera lurar till iPod

Allt som rör musik

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav hemligkillelol » tis 01 jan 2008, 21:01

Jag har alltid hatat In-ear-lurar efter att ha testat "Koss The Plug". Är det bara jag som tycker att det bara låter som ett enda mid-scoopat muller? Förstår inte hur någon som är musiker kan tycka att dom låter bra. Förövrigt har jag rätt små öron invändigt, så att ens sätta in dom tar väl typ en kvart, sen åker dom ut på 2 minuter igen.

Dock ändrades min åsikt när jag testade ett par "modernare" in-ear lurar. Alltså sånna som nämnts i denna tråden, utan skumgummi på..
Senast redigerad av hemligkillelol tis 01 jan 2008, 21:02, redigerad totalt 1 gång.
hemligkillelol
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 19:59
Ort: Örebro

Reklam

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » tis 01 jan 2008, 21:29

Har fått råd om Jays D-jays....någon som testat dem?
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Disktant » ons 02 jan 2008, 00:31

World of Robots skrev:Har fått råd om Jays D-jays....någon som testat dem?


För mänsklighetens skull kan du väl låta bli att stödja Jens Of Sweden


Om inte jag får stödja Jens, varför skall du då göra det genom att köpa D-jays :smile:
har kikat på dom lurarna också och dom verkar bra enligt dom som testat dom
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav jocce » ons 02 jan 2008, 00:44

Shure E2 kör jag med. Jag tycker de låter kanon! Kostade ca 500-600 kr i Canade för ett år sedan, vet inte riktigt hur mycket de går på här hemma dock...
jocce
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 474
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 02:48

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 08:56

norcomp skrev:
World of Robots skrev:Har fått råd om Jays D-jays....någon som testat dem?


För mänsklighetens skull kan du väl låta bli att stödja Jens Of Sweden


Om inte jag får stödja Jens, varför skall du då göra det genom att köpa D-jays :smile:
har kikat på dom lurarna också och dom verkar bra enligt dom som testat dom

Är Jays märket Jens of Sweden? Då ska jag definitivt inte ha dem. :dead:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Magic » ons 02 jan 2008, 14:30

Jag kör med dessa Craetivelurar sen ett år tillbaka och tycker att de är kanon! Bra bas!

maxoges skrev:
crims0n skrev:Har du provat koss the plugg ?

Jag använde The Plug i någon månad, men störde mig på otymplig isättning.
Har kört med Sonys siliconvariant och nu senast med Creative EP-630. Dessa är skitbra!
Bild
http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues, I´ve got the right to play the blues!
Användarvisningsbild
Magic
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 626
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 16:36

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav preschoolgirlfight » ons 02 jan 2008, 15:35

har även jag gått över till de där creative efter att mina skullcandy earbuds (som jag gillar ljudet i) pajjat och jag givit upp koss the plug efter att ha avverkat säkert 10 par snart.
ljudet är jävligt klart, men kan vara lite väl vasst för min smak ibland.
Användarvisningsbild
preschoolgirlfight
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 21:17

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Robbi » ons 02 jan 2008, 15:38

Jag använde The Plug i någon månad, men störde mig på otymplig isättning.
Har kört med Sonys siliconvariant och nu senast med Creative EP-630. Dessa är skitbra!


Denna typ finns i en billig variant, på Classe Olsson kan man köpa Philips In ear för 179:-. Låter och ser ut exakt som både nämnda Sony och Creative.
Självutnämnd pubfilosof och lirar med:
http://www.cousinbill.com
http://www.soundgeezer.se
Driver sajten:
http://www.bjarton.com
Användarvisningsbild
Robbi
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 530
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 12:31
Ort: Alingsås

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Tonjagare » ons 02 jan 2008, 15:38

Magic skrev:Jag kör med dessa Craetivelurar sen ett år tillbaka och tycker att de är kanon! Bra bas!

maxoges skrev:
crims0n skrev:Har du provat koss the plugg ?

Jag använde The Plug i någon månad, men störde mig på otymplig isättning.
Har kört med Sonys siliconvariant och nu senast med Creative EP-630. Dessa är skitbra!
Bild

De där är helt okej men knappast kanon. Mycket bättre än den typiska skräp-in-ear-luren iallafall. För denna har bas. Men ljudet är ändå rätt b.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 16:00

Köpte till slut ett par Sennheiser CX300 och måste säga att jag är enormt nöjd. Pyttesmå lätta lurar för typ 600kr som låter mycket mycket bra. Har lyssnat på iPoden hela dagen.

Rekommenderas starkt. :thumbup:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Disktant » ons 02 jan 2008, 16:22

Rekommenderas starkt. :thumbup:


Tack för tipset, då köper jag ett par för 350kr här då http://www.radars.se/product/product.as ... er=SE95268 :thumbup:
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Tonjagare » ons 02 jan 2008, 16:28

norcomp skrev:
Rekommenderas starkt. :thumbup:


Tack för tipset, då köper jag ett par för 350kr här då http://www.radars.se/product/product.as ... er=SE95268 :thumbup:

Haha! Antingen gjorde WoR bort sig eller så skrev han nåt fel.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 16:33

Jag köpte mina för 450kr idag, men överallt annars har jag sett dem för 599-699kr. Det var därför jag skrev 600kr, så ingen börjar dividera om priset. Hjälpte inte tydligen. :big:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Lego » ons 02 jan 2008, 17:34

Såg att du redan har köpt ett par, men ville ändå pusha för ett par svinbra in-ear till alla andra som går i köptankar. Har haft mina BeyerDynamic DTX-50-lurar ett tag nu, och tycker att de slår allt jag testat innan...nästan att de tom. slår mina Sony MDR V700-lurar. Köpte mina för runt 600 spänn, och det är lätt värt det. Kör dem till min iRiver. Dock kan man väl "trycka" lurarna bättre än med en iPod, pga. dess utgångsstrypning, så skillnaden kanske inte blir lika påtaglig ändå?
Lego
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 jan 2008, 05:23

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 17:42

Lego skrev:Dock kan man väl "trycka" lurarna bättre än med en iPod, pga. dess utgångsstrypning, så skillnaden kanske inte blir lika påtaglig ändå?

Hur menar du?
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Lego » ons 02 jan 2008, 18:07

World of Robots skrev:
Lego skrev:Dock kan man väl "trycka" lurarna bättre än med en iPod, pga. dess utgångsstrypning, så skillnaden kanske inte blir lika påtaglig ändå?

Hur menar du?


Senaste gången jag testade en iPod (detta var innan jag köpte en iRiver) så klarade den inte av att driva större hörlurar, eller hörlurar som var väldigt distinktiva i alla register, eftersom Apple tydligen hade "strypt" hörlursutgången, enligt några jag snackade med. De distade således mycket lätt med just lite "bättre" hörlurar, på högre volymer osv. Detta var ju iofs. för några år sedan, så det kanske har ändrats?
Senast redigerad av Lego ons 02 jan 2008, 18:09, redigerad totalt 1 gång.
Lego
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 02 jan 2008, 05:23

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Tonjagare » ons 02 jan 2008, 18:25

Lego skrev:
World of Robots skrev:
Lego skrev:Dock kan man väl "trycka" lurarna bättre än med en iPod, pga. dess utgångsstrypning, så skillnaden kanske inte blir lika påtaglig ändå?

Hur menar du?


Senaste gången jag testade en iPod (detta var innan jag köpte en iRiver) så klarade den inte av att driva större hörlurar, eller hörlurar som var väldigt distinktiva i alla register, eftersom Apple tydligen hade "strypt" hörlursutgången, enligt några jag snackade med. De distade således mycket lätt med just lite "bättre" hörlurar, på högre volymer osv. Detta var ju iofs. för några år sedan, så det kanske har ändrats?

Fan vad b om det är så. :shock2:
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav adzer » ons 02 jan 2008, 18:41

crille skrev:
Lego skrev:Fan vad b om det är så. :shock2:


Det är så, men det går att låsa upp.
Användarvisningsbild
adzer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1353
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 23:35

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 19:18

Så är det inte på min iPod iallafall....inte med dessa hörlurarna. Jag har hört talas om det, men som Adzer säger går det att låsa upp. Ingen dist i mina lurar. :approve:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav adzer » ons 02 jan 2008, 19:19

World of Robots skrev:Så är det inte på min iPod iallafall....inte med dessa hörlurarna. Jag har hört talas om det, men som Adzer säger går det att låsa upp. Ingen dist i mina lurar. :approve:


Det är bara med tungdrivna lurar.
Anledningen till detta är att apple har strypt effekten för att folk inte skall förstöra hörseln.
Användarvisningsbild
adzer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1353
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 23:35

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 19:29

adzer skrev:Anledningen till detta är att apple har strypt effekten för att folk inte skall förstöra hörseln.

Jo det vet jag....och anledningen till att de gjort det är inte pga att företaget i sig ville göra det, utan för att det i USA gjorts en massiv kampanj mot mp3-spelare som förstör småglinens öron. Eftersom Apple har typ 70-80% av marknaden på mp3-spelare så var det de som fick mest av skiten, trots att det i tester visat sig att Apple var bland de mp3-tillverkare som hade minst gain i utnivå på sina spelare.

Det är alltså mer av politiska anledningar som iPodarna är strypta. Men det går att låsa upp, i iTunes dessutom (man behöver inget tredjepartsprogram).
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav adzer » ons 02 jan 2008, 19:37

World of Robots skrev:
adzer skrev:Anledningen till detta är att apple har strypt effekten för att folk inte skall förstöra hörseln.

Jo det vet jag....och anledningen till att de gjort det är inte pga att företaget i sig ville göra det, utan för att det i USA gjorts en massiv kampanj mot mp3-spelare som förstör småglinens öron. Eftersom Apple har typ 70-80% av marknaden på mp3-spelare så var det de som fick mest av skiten, trots att det i tester visat sig att Apple var bland de mp3-tillverkare som hade minst gain i utnivå på sina spelare.

Det är alltså mer av politiska anledningar som iPodarna är strypta. Men det går att låsa upp, i iTunes dessutom (man behöver inget tredjepartsprogram).


Jo politik nästlar sig in överallt. Jädra bra dock att man kan låsa upp dem.
Användarvisningsbild
adzer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1353
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 23:35

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav cy_berg » ons 02 jan 2008, 19:51

Jag kan rekommendera Shure E2C som man hitar för mellan 6-700kr. Det medföljder en massa olika pluppar att ha i öronen så det är alltid någon passar just dina öron (får man hoppas). Jag använder gummi-plupparna som både är otroligt sköna och har förmågan att de stänger ute allt störande ljud runtomkring vilket gör att man kan dra ner volymen men ändå inte höra allt störande ljud i omgivningen :approve: Jag blev förvånad över hur bra dom lät faktiskt; bra balans och vettig bas utan att det blir mullrigt som vissa in-ear kan bli tycker jag.
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=611764

Poxxed, angående King Diamond: "Hur som helst är han asbra"
Användarvisningsbild
cy_berg
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2651
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:25
Ort: Brodda, 35km från Malmö

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav Lindahl » ons 02 jan 2008, 22:15

Jag har ett par Sennheiser CX300 och är inte speciellt imponerad. EQ-kurvan är inge kul alls. Basen låter bra, men miden är scoopad och diskanten överdriven och onaturlig. Försöker man åtgärda problemet och själv ändra EQ-inställningar så distar det i vissa frekvenser.
Lindahl
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:04
Ort: Helsingborg

Re: Rekommendera lurar till iPod

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 22:42

Lindahl skrev:Jag har ett par Sennheiser CX300 och är inte speciellt imponerad. EQ-kurvan är inge kul alls. Basen låter bra, men miden är scoopad och diskanten överdriven och onaturlig. Försöker man åtgärda problemet och själv ändra EQ-inställningar så distar det i vissa frekvenser.

What, vad har du för mp3-spelare?
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Nästa

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 13 gäster

  • Reklam