• Reklam

Visa din sjua!

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » sön 18 jul 2010, 16:34

Frisk skrev:
Goddamn skrev:
Frisk skrev:
Goddamn skrev:Bild


Är intresserad av en såndär RGA. Hur känns dom jämfort med Prestige-gitarren på bilden? Tänkte på bandjobb, hals, vikt osv.

Man har ju spelat på en hel del billiga Ibanezer som är fruktansvärt dåliga så dom känns mer som leksaker än riktiga gitarrer...



Just denna RGA7a är väldigt lättspelad men så fort man byter över till RGDn på bilden så känner man att kvalitén på RGAn är inte alls densamma.

Orginalmickarna var rent skit och var blev bytta. Då går det ju en 1500 kr till på det så man får räkna in det i sin budget.

Men det är absolut en helt ok gitarr! Smal och skön hals och låter bra(med de nya mickarna)


Jo att det är skillnad det förstår jag då jag haft flera Prestigehalsar själv och dom är ju bra mycket bättre. Det jag mest är rädd för att att den ska ha den där "leksaks" känslan som många billiga Ibanezer har, det sjuka är att en del billiga Ibanezer inte alls har det medan andra som kostar lika mycket verkligen inte ens känns som riktiga gitarrer. Känns "plastiga" på nåt sätt, kan inte förklara det på annat sätt, nästan som att dom inte är gjorda av trä och bandjobben är helt horribla.


vet vad du menar men det gäller inte denna. den känns faktiskt gedigen för pengarna.
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Reklam

Re: Visa din sjua!

Inläggav Nyasu » sön 18 jul 2010, 17:00

Bild

Bild
Med enbart transistorer slipper man sådant!
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1955
Blev medlem: lör 27 dec 2008, 15:24
Ort: Eskilstuna

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 18 jul 2010, 18:32

Goddamn, okej tack för infon, har funderat på detta rätt länge nu faktiskt. Då kan man fortsätta planera köp för en sån då, möjligt att det blir åttan man handlar :big:


Nyasu, cool, sån vill jag också ha, den översta alltså. Vad är det för märke? Dyr sak?
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » sön 18 jul 2010, 18:40

och idag hämtade jag hem denna pjäs från gävle. :big:

Bild
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 18 jul 2010, 21:52

Ja ser man på. Dimarziomickar i den eller?
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » sön 18 jul 2010, 22:02

Frisk skrev:Ja ser man på. Dimarziomickar i den eller?



nä men snart :D
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 18 jul 2010, 23:01

Goddamn skrev:
Frisk skrev:Ja ser man på. Dimarziomickar i den eller?



nä men snart :D


Jaså, trodde du var en EMG-snubbe jag :big:

Vilka är det du ska trycka in i den då?
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » sön 18 jul 2010, 23:52

Frisk skrev:Nyasu, cool, sån vill jag också ha, den översta alltså. Vad är det för märke? Dyr sak?

Tror nog mest han bildgooglade. :wink2:
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » mån 19 jul 2010, 07:15

Frisk skrev:
Goddamn skrev:
Frisk skrev:Ja ser man på. Dimarziomickar i den eller?



nä men snart :D


Jaså, trodde du var en EMG-snubbe jag :big:

Vilka är det du ska trycka in i den då?



va jag har ju inte en enda gura med emg!

funderade på att slänga in ett par vita blaze eller nåt.
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » mån 19 jul 2010, 10:44

Laer skrev:
Frisk skrev:Nyasu, cool, sån vill jag också ha, den översta alltså. Vad är det för märke? Dyr sak?

Tror nog mest han bildgooglade. :wink2:


Jaha, ett troll alltså :dead:

Goddamn skrev:
Frisk skrev:
Goddamn skrev:
Frisk skrev:Ja ser man på. Dimarziomickar i den eller?



nä men snart :D


Jaså, trodde du var en EMG-snubbe jag :big:

Vilka är det du ska trycka in i den då?



va jag har ju inte en enda gura med emg!

funderade på att slänga in ett par vita blaze eller nåt.


Jaså, okej. Får tipsa om Evolution, mycket bättre än 6-strängade versionen. Jävligt elak mick faktiskt :punk:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » fre 30 jul 2010, 21:04

Nu med Dimarzio-mickar!

Bild

Bild
Senast redigerad av Frisk fre 30 jul 2010, 21:05, redigerad totalt 1 gång.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Goddamn » fre 30 jul 2010, 21:31

riktigt snygg greppbräda!
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » lör 31 jul 2010, 14:43

Goddamn skrev:riktigt snygg greppbräda!


Ja den är lite söt faktiskt. Skönt med rostfria band också, en dröm att benda verkligen. Störde mig på "pling"-ljudet först men nu har jag vant mig :smile:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav överkill » sön 05 sep 2010, 19:23

Frisk skrev:Nu med Dimarzio-mickar!

Bild

Bild


Är det swamp ash-kropp? För j-la snygg, carvins lönnbrädor är grymma. Gick o sög på en 727, sen höjde dom priserna något groteskt så den drömmen sprack. Grattis hursomhelst
överkill
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 99
Blev medlem: tis 13 jul 2010, 08:24
Ort: Sthlm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 05 sep 2010, 19:47

överkill, ja det är träskask :big:

Denna gitarr är helt jävla otrolig, överlägset bästa gitarren jag har spelat på. Spelbarheten på hals och band är helt makalös, känns som att gitarren är gjord för mig. Har alltid gillat Ibanez Wizard halsar mest förut men sen jag fick denna så får dom stiga åt sidan. Halsen är lite fetare och rundare än wizard och Tung-Oil behandlingen är hur skön som helst. Sen så är det sjuk definition i den så det är löjligt. Resonant så man tror telefonen ringer i fickan :punk:

Jo Carvins försäljare är inte dom bästa i världen. Skulle precis beställa en till innan dom höjde också. Grejen är att dom inte säljer direkt längre därför har priserna stigit. Jag tycker man borde få välja om man vill beställa direkt eller via återförsäljare, så man få stå för frakten själv om man vill utnyttja ångerrätten, bara det som skilljer mellan direkt och återförsäljare ju. Det positiva är dock att gitarrjäveln är värd även vad den kostar nu, så bra är den. Grejen som gör/gjorde Carvin billigare är för att du köpte från fabriken. Skulle man göra samma sak med en Ibanez eller Fender t.ex i 20 000 kr-klassen så skulle man landa på samma pris ungefär.

Anledningen till att jag nog inte beställer en ny är inte för att dom inte är tillräckligt bra, jag tycker min DC727:a är så bra som en gitarr kan bli på alla sätt men man kan få 100% custombyggda gitarrer om man lägger på några tusingar nu och då kör jag hellre på nåt sånt. För Carvin är ju bara custom till en viss del (beroende på vad man vill ha).

Ett tips gör dig själv en tjänst och köp en begagnad DC727:a om du vill ha en bra sjua.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav överkill » lör 11 sep 2010, 20:33

Tack för infon Frisk. Fick inte direkt mindre carvinGAS efter den beskrivningen...Kommer väl upp någon på ebay rätt vad det är!
överkill
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 99
Blev medlem: tis 13 jul 2010, 08:24
Ort: Sthlm

Re: Visa din sjua!

Inläggav Marke » sön 21 nov 2010, 18:37

Här är min moddade RG7321 som jag haft ett bra tag nu, med ny kropp i ask och en seymour duncan blackout :approve:
Jag köpte den så här av en schysst kille från Gbg som hade moddat den, riktigt snyggt jobb asså :clapping:
Denna är helt klart min favo-gura :mrgreen:
Bilagor
Djent
Användarvisningsbild
Marke
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 139
Blev medlem: lör 25 sep 2010, 11:14
Ort: Varberg

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » sön 21 nov 2010, 20:29

Fan va läckert. Brukar aldrig gilla svart lack men när det just är transparent svart på just ask så tycker jag det blir snyggt som fan :punk:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Marke » sön 21 nov 2010, 22:08

Frisk skrev:Fan va läckert. Brukar aldrig gilla svart lack men när det just är transparent svart på just ask så tycker jag det blir snyggt som fan :punk:

Yeah :mrgreen: precis, så tycker jag med :thumbup:
Djent
Användarvisningsbild
Marke
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 139
Blev medlem: lör 25 sep 2010, 11:14
Ort: Varberg

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » ons 01 dec 2010, 13:37

Nu är det dags för en uppdatering. Fick hem denna sak för nån vecka sen efter en jävla lång väntetid. Polska posten är inte att leka med. Aldrig mer :sleepy:

Några turer in på musikbörsen har det oväntat blivit den senaste tiden också.
Bild

Tokbilligt hardcase från Thomann.
Bild

Hela gitarren är gjord i Wenge.
Bild

Kroppen är nästan lövtunn, man sitter inte med denna i knäet länge i alla fall den saken är säker.
Bild
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » ons 01 dec 2010, 14:41

Cool Frisk! :thumbup: Vem har byggt? Mickar?
Senast redigerad av Laer ons 01 dec 2010, 14:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » ons 01 dec 2010, 15:40

Laer skrev:Cool Frisk! :thumbup: Vem har byggt? Mickar?


Roter, nån snubbe i Polen. Mickarna är Merlin, custombyggda i Polen men dom är inte alls nå roliga. Ska byta till Dimarzio X2N, det är den enda jag har hittat som kommer att passa i och med att han har routat lite fel för stallmicken. Den har ju blad, så det kommer funka bra, dessutom så har Dimarzio inga monterningshål när dom är nya. Denna gitarr är en prototyp, så den är inte 100% perfekt men den är spelbar och låter bra mycket bättre än vilken sjua med 25.5" skala som helst för metal :smile: Ser bra ut gör den också.


Hur går det med Lundgren M7:an som du köpte av mig förresten, har du fått in den i nån gitarr? Har för mig att du skulle ha den till nån Mahognygura, eller hur var det? Tycker du den fungerar bra?
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Laer » ons 01 dec 2010, 23:21

Frisk skrev:
Laer skrev:Cool Frisk! :thumbup: Vem har byggt? Mickar?


Roter, nån snubbe i Polen. Mickarna är Merlin, custombyggda i Polen men dom är inte alls nå roliga. Ska byta till Dimarzio X2N, det är den enda jag har hittat som kommer att passa i och med att han har routat lite fel för stallmicken. Den har ju blad, så det kommer funka bra, dessutom så har Dimarzio inga monterningshål när dom är nya. Denna gitarr är en prototyp, så den är inte 100% perfekt men den är spelbar och låter bra mycket bättre än vilken sjua med 25.5" skala som helst för metal :smile: Ser bra ut gör den också.


Hur går det med Lundgren M7:an som du köpte av mig förresten, har du fått in den i nån gitarr? Har för mig att du skulle ha den till nån Mahognygura, eller hur var det? Tycker du den fungerar bra?

Cool, ovanligt med gurer i ett stycke, men med valet av träslag är den nog hur stabil som helst. :thumbup:

Får man fråga hur mycket-ish den gick på?

Hehe, den guran hänger på tork från finisharbetet efter att jag slant med färgskrapan och varmluftspistolen och slipmaskinen... :blush: :approve: ... så har inte hunnit prova M7:an i den än. :clown: :big:
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Visa din sjua!

Inläggav Frisk » ons 01 dec 2010, 23:31

Laer skrev:
Frisk skrev:
Laer skrev:Cool Frisk! :thumbup: Vem har byggt? Mickar?


Roter, nån snubbe i Polen. Mickarna är Merlin, custombyggda i Polen men dom är inte alls nå roliga. Ska byta till Dimarzio X2N, det är den enda jag har hittat som kommer att passa i och med att han har routat lite fel för stallmicken. Den har ju blad, så det kommer funka bra, dessutom så har Dimarzio inga monterningshål när dom är nya. Denna gitarr är en prototyp, så den är inte 100% perfekt men den är spelbar och låter bra mycket bättre än vilken sjua med 25.5" skala som helst för metal :smile: Ser bra ut gör den också.


Hur går det med Lundgren M7:an som du köpte av mig förresten, har du fått in den i nån gitarr? Har för mig att du skulle ha den till nån Mahognygura, eller hur var det? Tycker du den fungerar bra?

Cool, ovanligt med gurer i ett stycke, men med valet av träslag är den nog hur stabil som helst. :thumbup:

Får man fråga hur mycket-ish den gick på?

Hehe, den guran hänger på tork från finisharbetet efter att jag slant med färgskrapan och varmluftspistolen och slipmaskinen... :blush: :approve: ... så har inte hunnit prova M7:an i den än. :clown: :big:


Jaha, vad seg du är! :wink2:

Betalade fem-ish för den men då var den ju begagnad. Men han tar ungefär $1500 beroende på vad man ska ha. Tur är ju att han tar betalt i USD när den står så lågt. Rekommenderar dock inte att köpa nån gitarr av honom då han är lite svår att ha att göra med. Tror det mest är pga språkbrister från hans sida dock. Men ska man ha en multiscale-gitarr så är det bättre att vända sig till nån annan även fast det är mycket dyrare, han verkar inte kunna få till det där som det ska vara riktigt, med raka band så fungerar det felfritt dock, i alla fall på denna gitarr.

Köp en Conklin, Sherman, Ormsby eller Oni! Ingen idé att snåla! :big: :dead: :blackeye: :blush: :clown: :approve: :angry: :8ball: :sleepy: :shy: :kisses:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Visa din sjua!

Inläggav Joeyhoey » ons 09 feb 2011, 23:58

Hämtade hem min nya pålle till stallet idag :)
Schecter Hellraiser med aktiva EMG & coil tap. Otroligt läcker!
Får på förhand ursäkta den dålig bildkvalitén, hade vid tillfället inte tillgång till annat än mobilen.



Har även en Ibanez RG1527 sedan innan, med en styck Dimarzio EVO7 i stallposition samt en Blaze vid halsen.
Sweep it like a janitor
Användarvisningsbild
Joeyhoey
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 16:04

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

  • Reklam