• Reklam

Posta bilder på din/dina guror

Visa upp dina prylar
Kategoriregler
Ladda gärna upp bilderna direkt i ditt inlägg på forumet
photobucket, imageshack mfl. är ofta ganska sega på att leverera bilderna

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Sjusovaren » sön 31 jan 2010, 06:49

jazzfromhell skrev:Lilla samlingen då. Ber om ursäkt för låg bildkvalité samt den gräsliga soffan.
Bild

Jag hatar dig. *tårar av avund* :disapprove:
Användarvisningsbild
Sjusovaren
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2191
Blev medlem: lör 07 feb 2009, 18:12
Ort: Sigtuna

Reklam

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav oakn » tor 11 feb 2010, 23:08

Familjefoto. bildkvalitén är enastående.
Bild
Empty tankard! Empty tankard!
Användarvisningsbild
oakn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 15 jun 2008, 00:43

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav knedy » tor 04 mar 2010, 20:04

Bild


RAN Guitars, bitches! :punk:
Användarvisningsbild
knedy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 449
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 15:09

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Slabbefusk » tor 04 mar 2010, 23:19

knedy skrev:Bild


RAN Guitars, bitches! :punk:


Ooohhh fy fan! :tongue:
Slabbefusk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 341
Blev medlem: sön 10 feb 2008, 19:37

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav knedy » tor 04 mar 2010, 23:50

Slabbefusk skrev:
knedy skrev:Bild


RAN Guitars, bitches! :punk:


Ooohhh fy fan! :tongue:



You know it! Den är egentligen lite för lättspelad men whatever.. och på tal om whatever; Här är en bild på min Taylor som besudlats och därav fått sitt nya namn, och lite racingstripe som täcker en spricka också. :approve:
Bild
Användarvisningsbild
knedy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 449
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 15:09

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Nisse » lör 06 mar 2010, 15:44

Uppdaterad :smile:
Gitarrdelar.se :approve:
Säljes: kromat lipstick-set till strata

Bild
Användarvisningsbild
Nisse
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2366
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 19:39
Ort: Nyköping

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Rockopopters » sön 01 aug 2010, 19:30

Senast redigerad av Rockopopters sön 01 aug 2010, 19:39, redigerad totalt 1 gång.
Rockopopters
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 17 jul 2010, 21:29

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » ons 04 aug 2010, 18:22

Det var länge sen jag postade nåt här. So nu är det dags att lägga upp nåt :big:

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Frisk » ons 04 aug 2010, 19:21

PnKnG skrev:Det var länge sen jag postade nåt här. So nu är det dags att lägga upp nåt :big:

Bild

Bild

Bild

Bild


Dom är stiliga dom där. Blev den bra? :big:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » ons 04 aug 2010, 19:56

Frisk skrev:
PnKnG skrev:Det var länge sen jag postade nåt här. So nu är det dags att lägga upp nåt :big:


Dom är stiliga dom där. Blev den bra? :big:


Den blev riktig fin :D Men håller fortfarande på med att vänja mig med gitarren. Massa saker som är nytt för mig.
Det som är ny är:
halslängden: 30"
rostfria band
och naturlige den 8:de strängen

Finns bara en sak som jag är inte riktig nöjd med och det är stallmicken. Men jag kommer skaffa en M8 från Lundgren i slutet av månaden när jag får lönen.

Naturlig kan också alla som vill testa den höra av sig till mig och vi kan komma överens om nåt ställe att mötas. :punk:
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Frisk » ons 04 aug 2010, 20:13

PnKnG, själv så har jag varit sugen på en också men då en med multskala. Helt idiotiskt omöjligt och obehagligt att spela i det höga registret med 30 tums skala tycker jag. Då kan jag lika gärna börja spela bas. Otäckt att ha en hög E där säger jag bara, tycker till och med att det är hemskt med 28 tums skala...

Men man vet ju inte om man vågar beställa en sån gitarr av den snubben då man sett en del skräckexemplar av dom. Förmodligen så blir det väl en Conklin eller Sherman till slut om man ska ha nåt sånt, för när den killen har börjat fått till sina som det ska vara så lär han ju höja priserna ändå :lol:

En 25.5-30 vore en drömgitarr :big:
Senast redigerad av Frisk ons 04 aug 2010, 20:14, redigerad totalt 2 gånger.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » ons 04 aug 2010, 23:17

Frisk skrev:PnKnG, själv så har jag varit sugen på en också men då en med multskala. Helt idiotiskt omöjligt och obehagligt att spela i det höga registret med 30 tums skala tycker jag. Då kan jag lika gärna börja spela bas. Otäckt att ha en hög E där säger jag bara, tycker till och med att det är hemskt med 28 tums skala...

Men man vet ju inte om man vågar beställa en sån gitarr av den snubben då man sett en del skräckexemplar av dom. Förmodligen så blir det väl en Conklin eller Sherman till slut om man ska ha nåt sånt, för när den killen har börjat fått till sina som det ska vara så lär han ju höja priserna ändå :lol:

En 25.5-30 vore en drömgitarr :big:


Tycker inte att 30" är so farligt. Sen beror det ju mycket på hur du personligen tycker det och hur stora händer du har och vilken sorts musik du ska spela.

Ja det stämmer att det har vart problem med just multi-scale gitarrerna. Men alla "vanliga" som jag har sett har varit felfritt för det mesta. Ett bra tips som nån hade är ju att du kanske ska beställa den som en "bandlös" istället och sen går till en gitarrbyggare här och låta han gör multi-scale här.
Tror nog att det skulle var fortfarande billigare än Conklin eller Sherman :lol: Men än so länga kan du ju avvakta och spara pengarna och när det blir bättre so kan du beställa en.
So som jag se det var nog dem största 2 felorna som gjordes att dem tåg alldeles för många beställningar samtidigt och att dem bjuder på rostfria band.
Problemet med beställningarna kan fixas genom att bara tar in ett visst antal och att gör en deadline som inte stressa skiten ur dem och som går att hålla.
Problemet med bandenar kan bara fixas genom att tar det lugn och kolla allting 3 gånger vilket åter igen sammanhänger med den första problemen.
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav ChrisDM » tor 05 aug 2010, 12:26

Tycker stallmicken satt äckligt nära stallet. Kan ju inte låta sådär alldeles för jättebra, speciellt på de ljusaste strängarna.

Cool grej. Dock var huvudet skitfult. Men 8strängat är läckert, och den spelar säkert skitbra! :smile:
Nut skrev:
ChrisDM skrev:Dock leder detta till frågan:

Om det går med värmeljus, varför använder folk paraffin och bivax?


Därför att det fanns inga värmeljus på femtiotalet. :big:
Användarvisningsbild
ChrisDM
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1783
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 19:24

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » tor 05 aug 2010, 14:28

ChrisDM skrev:Tycker stallmicken satt äckligt nära stallet. Kan ju inte låta sådär alldeles för jättebra, speciellt på de ljusaste strängarna.

Cool grej. Dock var huvudet skitfult. Men 8strängat är läckert, och den spelar säkert skitbra! :smile:


Att stallmicken sitter så nära var en extra önskan av mig.
Jag säga bara ett ord till det: Djent ^^
Sen är jag inte heller so bra på lead så jag kommer ändå inte använda det området ao hämst mycket.
Och båda den micken som sitter i just nu och M8:an är mickar som låter lite mer mörkt. So det jämnar ut sig.

Det med huvudet är smaksak. När jag beställde den fick jag välja fritt vilken design det skulle blir. Valde att gå med en Music Man inspirerade form.
Men som sagt, smaken är som baken.
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Nyasu » tor 05 aug 2010, 17:59

Men borde den inte ha en HB i mittläge också? :tongue:
Med enbart transistorer slipper man sådant!
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1955
Blev medlem: lör 27 dec 2008, 15:24
Ort: Eskilstuna

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » tor 05 aug 2010, 18:21

Nyasu skrev:Men borde den inte ha en HB i mittläge också? :tongue:


Heter ja Stephen Carpenter? (har inget mot han, älska senaste Deftones plattan)
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Nyasu » tor 05 aug 2010, 19:29

Ja, visst ja... glömde att han har ensamrätt på det. Alla som köpt hans signaturmodeller är ju lurade rejält också :geek:
Med enbart transistorer slipper man sådant!
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1955
Blev medlem: lör 27 dec 2008, 15:24
Ort: Eskilstuna

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » tor 05 aug 2010, 19:32

Nyasu skrev:Ja, visst ja... glömde att han har ensamrätt på det. Alla som köpt hans signaturmodeller är ju lurade rejält också :geek:


:fnys:

;)
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Frisk » tor 05 aug 2010, 20:19

PnKnG skrev:
ChrisDM skrev:Tycker stallmicken satt äckligt nära stallet. Kan ju inte låta sådär alldeles för jättebra, speciellt på de ljusaste strängarna.

Cool grej. Dock var huvudet skitfult. Men 8strängat är läckert, och den spelar säkert skitbra! :smile:


Att stallmicken sitter så nära var en extra önskan av mig.
Jag säga bara ett ord till det: Djent ^^
Sen är jag inte heller so bra på lead så jag kommer ändå inte använda det området ao hämst mycket.
Och båda den micken som sitter i just nu och M8:an är mickar som låter lite mer mörkt. So det jämnar ut sig.

Det med huvudet är smaksak. När jag beställde den fick jag välja fritt vilken design det skulle blir. Valde att gå med en Music Man inspirerade form.
Men som sagt, smaken är som baken.


Där den ska sitta :thumbup: Halva poängen med längre skala.

Själv bendar jag mycket och därav min fobi mot lång skala. Det tar ordentligt på händerna om man spelar många timmar varje dag som jag gör, tyvärr så vänjer jag mig inte vid det, utan jag tar verkligen stryk av det.

Frågan är om det finns någon som kan göra en multiscale i Sverige utan att man närmar sig priserna av en Sherman eller Conklin... Vad kostar en ROTER, 15 lax?
Senast redigerad av Frisk tor 05 aug 2010, 20:22, redigerad totalt 4 gånger.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav PnKnG » tor 05 aug 2010, 20:55

Frisk skrev:
PnKnG skrev:
ChrisDM skrev:Tycker stallmicken satt äckligt nära stallet. Kan ju inte låta sådär alldeles för jättebra, speciellt på de ljusaste strängarna.

Cool grej. Dock var huvudet skitfult. Men 8strängat är läckert, och den spelar säkert skitbra! :smile:


Att stallmicken sitter så nära var en extra önskan av mig.
Jag säga bara ett ord till det: Djent ^^
Sen är jag inte heller so bra på lead så jag kommer ändå inte använda det området ao hämst mycket.
Och båda den micken som sitter i just nu och M8:an är mickar som låter lite mer mörkt. So det jämnar ut sig.

Det med huvudet är smaksak. När jag beställde den fick jag välja fritt vilken design det skulle blir. Valde att gå med en Music Man inspirerade form.
Men som sagt, smaken är som baken.


Där den ska sitta :thumbup: Halva poängen med längre skala.

Själv bendar jag mycket och därav min fobi mot lång skala. Det tar ordentligt på händerna om man spelar många timmar varje dag som jag gör, tyvärr så vänjer jag mig inte vid det, utan jag tar verkligen stryk av det.

Frågan är om det finns någon som kan göra en multiscale i Sverige utan att man närmar sig priserna av en Sherman eller Conklin... Vad kostar en ROTER, 15 lax?


Där har vi nån som fattar :D

Jag tycker att det fortfarande går rätt bra att bendar. Enda grejen är att du har inte lika mycket "bend" som på en kortare skal. Sen har jag bara en sak kvar att säga om detta temat: Bleed (håller på att blir gallen bara från att försöka lära mig den :dead: )

Kan tyvärr inte säga nåt om vem som gör multiscale i Sverige. Det är nog bäst att du kolla runt lite hos olika gitarrbyggare här i Sverige och skriva massa med mail :D

Angående priset har jag några grejer att säga. För allt ihop betalade jag 1200 $.
Detta innebär:
1000 $ för gitarren
200 $ för frakten + hårdcase
Roter byggas i Polen. Detta betyder att det är en "affär/köp" inom EU vilket innebär att du slippa betala skatt och annat trams :clapping:
Jag betalade min i Februari och med den kursen som var då fick jag lägga ner runt 9200 svenska riksdalar.

Sen får jag förtydliga några saker angående själva beställningen, so att du slippa få en Måndags ex.
Var väldigt tydligt med alla detaljer för gitarren och vet vad du vill har för nåt. Även grejer som du kanske antar att dem är självklart.
Mycket av dem Måndags ex på SS.org beror på för lite snack mellan byggaren och köparen samt att båda parterna antog olika saker.
So om du beställa, var väldigt tydligt med varje detalj och skriv ner det i beställningen.
Användarvisningsbild
PnKnG
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 393
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 20:12

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Frisk » tor 05 aug 2010, 23:23

PnKnG skrev:
Frisk skrev:
PnKnG skrev:
ChrisDM skrev:Tycker stallmicken satt äckligt nära stallet. Kan ju inte låta sådär alldeles för jättebra, speciellt på de ljusaste strängarna.

Cool grej. Dock var huvudet skitfult. Men 8strängat är läckert, och den spelar säkert skitbra! :smile:


Att stallmicken sitter så nära var en extra önskan av mig.
Jag säga bara ett ord till det: Djent ^^
Sen är jag inte heller so bra på lead så jag kommer ändå inte använda det området ao hämst mycket.
Och båda den micken som sitter i just nu och M8:an är mickar som låter lite mer mörkt. So det jämnar ut sig.

Det med huvudet är smaksak. När jag beställde den fick jag välja fritt vilken design det skulle blir. Valde att gå med en Music Man inspirerade form.
Men som sagt, smaken är som baken.


Där den ska sitta :thumbup: Halva poängen med längre skala.

Själv bendar jag mycket och därav min fobi mot lång skala. Det tar ordentligt på händerna om man spelar många timmar varje dag som jag gör, tyvärr så vänjer jag mig inte vid det, utan jag tar verkligen stryk av det.

Frågan är om det finns någon som kan göra en multiscale i Sverige utan att man närmar sig priserna av en Sherman eller Conklin... Vad kostar en ROTER, 15 lax?


Där har vi nån som fattar :D

Jag tycker att det fortfarande går rätt bra att bendar. Enda grejen är att du har inte lika mycket "bend" som på en kortare skal. Sen har jag bara en sak kvar att säga om detta temat: Bleed (håller på att blir gallen bara från att försöka lära mig den :dead: )

Kan tyvärr inte säga nåt om vem som gör multiscale i Sverige. Det är nog bäst att du kolla runt lite hos olika gitarrbyggare här i Sverige och skriva massa med mail :D

Angående priset har jag några grejer att säga. För allt ihop betalade jag 1200 $.
Detta innebär:
1000 $ för gitarren
200 $ för frakten + hårdcase
Roter byggas i Polen. Detta betyder att det är en "affär/köp" inom EU vilket innebär att du slippa betala skatt och annat trams :clapping:
Jag betalade min i Februari och med den kursen som var då fick jag lägga ner runt 9200 svenska riksdalar.

Sen får jag förtydliga några saker angående själva beställningen, so att du slippa få en Måndags ex.
Var väldigt tydligt med alla detaljer för gitarren och vet vad du vill har för nåt. Även grejer som du kanske antar att dem är självklart.
Mycket av dem Måndags ex på SS.org beror på för lite snack mellan byggaren och köparen samt att båda parterna antog olika saker.
So om du beställa, var väldigt tydligt med varje detalj och skriv ner det i beställningen.


Äsch då Bleed är ju lätt!










































I ca 30 sekunder :big:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Frisk » tor 05 aug 2010, 23:27

Nu har det varit mycket snack och lite bilder från min sida så här kommer en bild på min saffirblåa pärla :approve:

Bild
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11


Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Burner » mån 06 sep 2010, 12:27

Gruppfoto... minst två missing in action, i repan..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Burner
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2450
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 12:07

Re: Posta bilder på din/dina guror

Inläggav Frisk » mån 06 sep 2010, 20:02

Burner, varför är dom så spetsiga, är du arg på någon eller? :D
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Reklam
cron