• Reklam

Hss Strata med push/pull split

Kopplingsscheman, CAD-ritningar m.m

Hss Strata med push/pull split

Inläggav Hacken » sön 15 maj 2011, 19:11

Tänkte bygga om min billiga strata till en HSS konfiguration med coilsplit på humbuckern.
Jag vill ha en volym och två tonrattar, en ton för halsmick och en för stallmick, hur ska jag löda då? och vilka potar ska jag ha? 500k för hb och 250 sc? Vilka kondingar på respektive tonpot? vilket värde bör volympoten ha?
Jag kommer utgå från detta schema om jag inte hittar något bättre.
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1h_2s_1v_2t_5w_pp
Men om jag förstår detta schema rätt så blir det en ton för hals och en för mitten micken.

Hjälp gärna till.
Användarvisningsbild
Hacken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 13:39
Ort: Luleå

Reklam

Re: Hss Strata med push/pull split

Inläggav Bumper » tor 24 nov 2011, 23:01

Hej..
Jag föreslår 250A potar på alla, både volym som ton annars kommer singlemickarna skrika för mycket,jag gör
själv så på alla mina gitarrer funkar lysande,diskanten blir en liten aning snällare på humbuckern men dom funkar
kanon ihop...
Når det gäller tonkontrollen...Om du ser på switchen så år det ett stift kvar... flytta sladden från tonkontrollen
precis innan till det stiftet som är ledigt så ska du ha tonkontroll på hals och stallmick.
Om du vill ha samma tonkontroll till mittmicken så löd bara en sladdstump från det lediga stiftet till tonkontrollen
efter(samma som innan) då funkar den både till mitt och stallmick...
Lycka till....//Bumper :thumbup:
Bumper
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 08 nov 2011, 11:08

Re: Hss Strata med push/pull split

Inläggav Hacken » fre 25 nov 2011, 18:48

Jag fick det som jag ville till slut, men jag kan inte spela strata så den är på väg ut, men det var kul att mickla med elektroniken.
Användarvisningsbild
Hacken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 13:39
Ort: Luleå


Återgå till Scheman/Ritningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam