• Reklam

Blocketannons. Veckans optimist!

Allt som rör musik

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Tonjagare » tor 19 jan 2012, 21:15

Hookway skrev:
crille skrev:
AxxChild skrev:Fan va rörigt detta blev nu :thumbdown:

Vet inte vilka som trollat här på sista sidan, men alla konversationer på dom andra sidorna var sanna, varav annonsörens "hot"-mail om förtal.
:big:

Jepp, synd att det trollats sönder här på sista sidan så att folk tror att allt tidigare också är trolleri men det roliga är ju att det är det det inte är :big: Fast jag vet inte hur vi ska bevisa att vi faktiskt fått dessa mail från honom?



Jävla nuthead! Fått mail från vem??? :mrgreen:

Gitarrsäljaren såklart.
Senast redigerad av Tonjagare tor 19 jan 2012, 21:15, redigerad totalt 1 gång.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Reklam

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav leverläppen » tor 19 jan 2012, 21:40

Här är man borta i knappt ett dygn och ni bringar kaos utan dess like.
leverläppen - en naturlig del av Diskant.
Användarvisningsbild
leverläppen
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 10479
Blev medlem: fre 14 nov 2008, 13:49

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav rocky67 » tor 19 jan 2012, 22:14

Nedanstående inlägg är ett brott mot 17 kap. 15 § Brottsbalken (1962:700).
Jag har lämnat in en anmälan till polismyndigheten i Uppsala.
Straffet för föregivande av allmän ställning är dagsböter eller fängelse i högst sex månader.
Om brottet bedöms som grovt är straffet fängelse i högst två år.





Rolf Henriksson skrev:Hej,
Rolf Henriksson från Polismyndigheten i Stockholms län här.
Vi har mottagit en anmälan mot ett flertal personer som deltagit i denna forumtråd, och fått ta del av det material som skall utgöra huvudunderlag för utredningen. Det hela ser vi mycket allvarligt på. För närvarande samarbetar vi med övriga polismyndigheter i landet då det gäller personer i hela riket.
Det har nyligen införts extra satsningar på just dessa typer av brott som sker via Internet vilka normalt aldrig utreds ordentligt, varför vi valt att gå in hårt i detta ärende för att markera att det faktiskt är mot lagen och är straffbart.

Vi vill att ni är medvetna om att allt ni även skriver i fortsättningen har betydelse för vår utredning.

För mer information om hur vi arbetar, se:
http://www.polisen.se/sv/Om-polisen/Sa- ... -av-brott/

Vi vill också passa på att tacka forumadministratören för ett tillmötesgående samarbete. Utan detta hade vi inte kunnat identifiera och lokalisera samtliga personer så snabbt.

Mvh,
Rolf
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav MikeT » tor 19 jan 2012, 22:54

Självklart fattade jag att Kicken skojade hela tiden. Men ang det där med förtal osv är det något jag fortfarande skulle kunna sätta dit en del för. Vi får se hur det går.
Sedan hoppas jag ni slutar skicka era tramsmail.
MikeT
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 19 jan 2012, 17:59

Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav AlienDealer » tor 19 jan 2012, 23:09

Tramsient-mail?
Reckless Mike angående Större Call of Duty-tråden:
Det var fan i mig på tiden! :approve: Som jag har väntat på denna tråd...
Användarvisningsbild
AlienDealer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3733
Blev medlem: mån 07 jan 2008, 18:23
Ort: Bjuv/Helsingborg

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav edvin medvind » tor 19 jan 2012, 23:39

Det enda som är tråkigt är när folk är övertydliga och gärna vill visa sin medverkan..

Snart kommer väl en "Kan ni fatta vad vi verkligen gjorde?"-tråd. :disapprove:
Användarvisningsbild
edvin medvind
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1786
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 23:38

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav lukas » tor 19 jan 2012, 23:46

här är man på kurs i sthlm några dar och väl på flygplatsen på väg hem slöglor msn igenom forumet. herrejävlar! :shock:
Användarvisningsbild
lukas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3037
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 15:34
Ort: Karlskrona

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav mishral » fre 20 jan 2012, 00:15

mishral
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör 29 dec 2007, 16:29
Ort: Göteborg

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Joffe » fre 20 jan 2012, 00:48

Sluta inte nu, Staffan!
Användarvisningsbild
Joffe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2090
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 16:51
Ort: Norr om stan

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Movitz » fre 20 jan 2012, 01:46

Jag låser tråden.
eviln skrev:Jotjena din sopa, SoC uppfann transienten.
Användarvisningsbild
Movitz
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 14:04

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Captain backfire » fre 20 jan 2012, 15:03

Personangrepp är bästa försvar!
Mitt band Folkvang - instrumental flumrock: http://open.spotify.com/album/7lVxSpY9xphoeusEUXPjfl
Användarvisningsbild
Captain backfire
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 854
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 23:49
Ort: Lund

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Svento » fre 20 jan 2012, 15:46

crille skrev:Fast jag vet inte hur vi ska bevisa att vi faktiskt fått dessa mail från honom?


Print screen?
Användarvisningsbild
Svento
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 227
Blev medlem: tor 08 jul 2010, 17:27

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Svento » fre 20 jan 2012, 15:59

Movitz skrev:
MikeT skrev:...jag vet ju vad den är värd! Har bevis.

Tjena Mike T,

Inom blandekonomi och marknadsekonomi så styrs värdet på en produkt av tillgång och efterfrågan vilket gör att din gitarr inte är värd så värst mycket (oberoende av vad den kostade att göra).


Nej, för att vara exakt så är det priset som styrs av tillgång och efterfrågan, inte värdet. Bytesvärdet bestäms av det sammanlagda analet arbetstimmar som är nerlagda på produkten, alltifrån råvaruframställning till frakt. Däremot kan en vara säljas över eller under sitt faktiska bytesvärde p g a tillgång och efterfrågan. För att komplicera saken ytterligare så finns en faktor som heter bruksvärde, som styrs av vad man egentligen kan använda grejen till, och dom här tre faktorerna behöver inte ha så mycket med varann att göra.

En nerblåst gren har inget bytesvärde eftersom ingen mänsklig arbetskraft är nerlagd på den. Vill man slå nån i huvet så kan den ändå ha ett högt bruksvärde. Ligger det nerblåsta grenar överallt så kommer priset att bli lågt, men om det bara finns en så kan lagen om tillgång och efterfrågan få priset att stiga om det är många som vill slå varann i huvet.

Omvänt kan man tänka sig att man lägger ner många timmar på att måla en hundskit guldfärgad, och då får den ett högt bytesvärde. Däremot kommer priset antagligen att bli mycket lägre än bytesvärdet enligt lagen om tillgång och efterfrågan - förutsatt att det inte är en känd person som fått idén och/eller utfört arbetet. Bruksvärdet blir säkert lågt eller åtminstone väldigt subjektivt. Dom flesta skulle känna att den inte kan användas till nånting, men en del skulle tycka att den var fin.
Användarvisningsbild
Svento
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 227
Blev medlem: tor 08 jul 2010, 17:27

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav edvin medvind » fre 20 jan 2012, 16:09

Joffe skrev:Sluta inte nu, Staffan!


:disapprove:
Användarvisningsbild
edvin medvind
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1786
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 23:38

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Movitz » fre 20 jan 2012, 18:11

Svento skrev:
Movitz skrev:
MikeT skrev:...jag vet ju vad den är värd! Har bevis.

Tjena Mike T,

Inom blandekonomi och marknadsekonomi så styrs värdet på en produkt av tillgång och efterfrågan vilket gör att din gitarr inte är värd så värst mycket (oberoende av vad den kostade att göra).


Nej, för att vara exakt så är det priset som styrs av tillgång och efterfrågan, inte värdet. Bytesvärdet bestäms av det sammanlagda analet arbetstimmar som är nerlagda på produkten, alltifrån råvaruframställning till frakt. Däremot kan en vara säljas över eller under sitt faktiska bytesvärde p g a tillgång och efterfrågan. För att komplicera saken ytterligare så finns en faktor som heter bruksvärde, som styrs av vad man egentligen kan använda grejen till, och dom här tre faktorerna behöver inte ha så mycket med varann att göra.

En nerblåst gren har inget bytesvärde eftersom ingen mänsklig arbetskraft är nerlagd på den. Vill man slå nån i huvet så kan den ändå ha ett högt bruksvärde. Ligger det nerblåsta grenar överallt så kommer priset att bli lågt, men om det bara finns en så kan lagen om tillgång och efterfrågan få priset att stiga om det är många som vill slå varann i huvet.

Omvänt kan man tänka sig att man lägger ner många timmar på att måla en hundskit guldfärgad, och då får den ett högt bytesvärde. Däremot kommer priset antagligen att bli mycket lägre än bytesvärdet enligt lagen om tillgång och efterfrågan - förutsatt att det inte är en känd person som fått idén och/eller utfört arbetet. Bruksvärdet blir säkert lågt eller åtminstone väldigt subjektivt. Dom flesta skulle känna att den inte kan användas till nånting, men en del skulle tycka att den var fin.

Att värdet regleras efter individers efterfrågan (oberoende om det är för nytta/nöje) känns ju lika mycket som en värdeteori som de saker du nämnde (jag har ingen koll på vad definitionen av en värdeteori är, men det var min spontana tanke)? Den subjektiva värderingen är ju den som faktiskt används i störst utsträckning av privatpersoner?
Senast redigerad av Movitz fre 20 jan 2012, 18:12, redigerad totalt 1 gång.
eviln skrev:Jotjena din sopa, SoC uppfann transienten.
Användarvisningsbild
Movitz
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 14:04

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Tonjagare » fre 20 jan 2012, 19:50

Håll i hatten, här kommer, på förfrågan, bevis:
Bild

PDF:en som bifogades till mailet:
http://dl.dropbox.com/u/2799781/www.dis ... annons.pdf

Edit: AxxChild, leverläppen och alla andra som budat lite galet kan bekräfta detta.
Senast redigerad av Tonjagare fre 20 jan 2012, 19:55, redigerad totalt 1 gång.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Tonjagare » fre 20 jan 2012, 19:53

Han missade att skicka det till Anders, men Anders har fått annat svar efter advokatmailet, men det var inte lika kul. Mest surkukeri och att han inte vill höra av oss mer. :approve:

Såg nu att han failade att få med Anders bud på 70 000 i pdf:en, kanske därför han insåg att det inte var någon idé att hota Anders :big:
Senast redigerad av Tonjagare fre 20 jan 2012, 19:59, redigerad totalt 1 gång.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav jpj » fre 20 jan 2012, 20:57

Movitz skrev:
Svento skrev:
Movitz skrev:
MikeT skrev:...jag vet ju vad den är värd! Har bevis.

Tjena Mike T,

Inom blandekonomi och marknadsekonomi så styrs värdet på en produkt av tillgång och efterfrågan vilket gör att din gitarr inte är värd så värst mycket (oberoende av vad den kostade att göra).


Nej, för att vara exakt så är det priset som styrs av tillgång och efterfrågan, inte värdet. Bytesvärdet bestäms av det sammanlagda analet arbetstimmar som är nerlagda på produkten, alltifrån råvaruframställning till frakt. Däremot kan en vara säljas över eller under sitt faktiska bytesvärde p g a tillgång och efterfrågan. För att komplicera saken ytterligare så finns en faktor som heter bruksvärde, som styrs av vad man egentligen kan använda grejen till, och dom här tre faktorerna behöver inte ha så mycket med varann att göra.

En nerblåst gren har inget bytesvärde eftersom ingen mänsklig arbetskraft är nerlagd på den. Vill man slå nån i huvet så kan den ändå ha ett högt bruksvärde. Ligger det nerblåsta grenar överallt så kommer priset att bli lågt, men om det bara finns en så kan lagen om tillgång och efterfrågan få priset att stiga om det är många som vill slå varann i huvet.

Omvänt kan man tänka sig att man lägger ner många timmar på att måla en hundskit guldfärgad, och då får den ett högt bytesvärde. Däremot kommer priset antagligen att bli mycket lägre än bytesvärdet enligt lagen om tillgång och efterfrågan - förutsatt att det inte är en känd person som fått idén och/eller utfört arbetet. Bruksvärdet blir säkert lågt eller åtminstone väldigt subjektivt. Dom flesta skulle känna att den inte kan användas till nånting, men en del skulle tycka att den var fin.

Att värdet regleras efter individers efterfrågan (oberoende om det är för nytta/nöje) känns ju lika mycket som en värdeteori som de saker du nämnde (jag har ingen koll på vad definitionen av en värdeteori är, men det var min spontana tanke)? Den subjektiva värderingen är ju den som faktiskt används i störst utsträckning av privatpersoner?


Mitt första inlägg i den här tråden lyder: Citat" allt är bara bla bla bla."Slut citat.
Citatet hämtat från min snart 5-årige son. :fnys:
-Just because nobody understands you doesn’t mean you’re an artist-
Användarvisningsbild
jpj
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1474
Blev medlem: tor 01 maj 2008, 11:27
Ort: ground zero

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Disktant » fre 20 jan 2012, 23:48

fissmoll skrev:http://www.badmouththeband.com


Haha :big:
det där bandnamnet har snurrat i mitt huvud i veckor, och nu kom jag på att jag är bekant med deras gamla trummis
tror jag läst på ansiktsboken att han har slutat i bandet
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Movitz » lör 21 jan 2012, 03:30

Jag trodde jag stängde den här tråden?
eviln skrev:Jotjena din sopa, SoC uppfann transienten.
Användarvisningsbild
Movitz
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 14:04

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav -micke- » lör 21 jan 2012, 17:19

Movitz skrev:Jag trodde jag stängde den här tråden?

Inte än, inte än... Jag har ju precis hittat den :approve: Det är väl snarare dags att den får lite nytt bränsle?
Hookway: "-micke- är en bra karl... -micke- är snäll... -micke- är också förbannat duktig"
Laer: "Lyssna på -micke-, -micke- är klok"
Användarvisningsbild
-micke-
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4109
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 21:58
Ort: Upplands Väsby - Stockholm

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav Groth » lör 21 jan 2012, 19:27

Den var stängd ett tag, det var därför jag öppnade en ersättare (som nu är helt överflödig).
"Lighten up, Francis."
Användarvisningsbild
Groth
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5521
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:03
Ort: Sverige

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav -micke- » lör 21 jan 2012, 20:51

Blev lite nyfiken och det verkar ju onekligen vara en sällsynt och välbyggd modell. Fantasipris naturligtvis men jag jämför med Jacksons custommodeller som ser ungefär likadan ut. Rätt eller fel?

Hittade den där som fanns på nätet för 1.500 Euro i Spanien. Körde Google-översättning, vet inte om den fäöljer med i länken nu: http://ciudadmadrid.olx.es/muy-rara-gui ... -288851932
Hookway: "-micke- är en bra karl... -micke- är snäll... -micke- är också förbannat duktig"
Laer: "Lyssna på -micke-, -micke- är klok"
Användarvisningsbild
-micke-
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4109
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 21:58
Ort: Upplands Väsby - Stockholm

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav *DNS* » lör 21 jan 2012, 22:43

-micke- skrev:Blev lite nyfiken och det verkar ju onekligen vara en sällsynt och välbyggd modell. Fantasipris naturligtvis men jag jämför med Jacksons custommodeller som ser ungefär likadan ut. Rätt eller fel?

Hittade den där som fanns på nätet för 1.500 Euro i Spanien. Körde Google-översättning, vet inte om den fäöljer med i länken nu: http://ciudadmadrid.olx.es/muy-rara-gui ... -288851932


crille för djeffulen...!! :angry:
*DNS*
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8906
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 02:38

Re: Blocketannons. Veckans optimist!

Inläggav val0 » sön 22 jan 2012, 00:21

Hur fan kan man missat denna tråd..Var länge sen jag skratta så mycket, Kramp i käkarna är ordet! :approve:
"I am building a fire, and everyday I train, I add more fuel. At just the right moment, I light the match."
Användarvisningsbild
val0
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1100
Blev medlem: ons 17 sep 2008, 20:34
Ort: Avesta

FöregåendeNästa

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster

  • Reklam