• Reklam

Ken Lawrence Explorer

Länkar till ex tillverkare, leverantörer m.m

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Cerdo » tor 04 okt 2012, 23:06

Mailade och frågade om han kunde hoppa lackeringen eftersom jag kanske ville göra det själv. Nu mailade han dessa bilder och sa att det redan var gjort, Nu är det bara the sperzel trimlocks kvar!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ser bra ut! Men kolla sista bilden, ser ni rutschkanan där headstocken och Necken möts? Ser helmärkligt ut, kolla mina jämnförelsebilder jag postade här tidigare...
Cerdo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 26 jun 2012, 21:57

Reklam

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Tonjagare » tor 04 okt 2012, 23:47

Cerdo skrev:Den som jag postade tidigare här i tråden gick allt som allt på 3200kr! Jag vet, sinnesjukt bra pris :P

3200 för handbyggd gitarr låter helt otroligt! :shock2: Var det en tjeck?
Du får räkna med att den inte är perfekt men förhoppningsvis blir det ändå en riktigt trevlig gura!
Vad är det för träslag han använt sig av?

Cerdo skrev:Mailade och frågade om han kunde hoppa lackeringen eftersom jag kanske ville göra det själv. Nu mailade han dessa bilder och sa att det redan var gjort, Nu är det bara the sperzel trimlocks kvar!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ser bra ut! Men kolla sista bilden, ser ni rutschkanan där headstocken och Necken möts? Ser helmärkligt ut, kolla mina jämnförelsebilder jag postade här tidigare...
Nej, inte på dessa miniatyrbilder men jag såg dem på gitarrforum. Ser lite skumt ut men sen är ju inte plattan för dragstången på heller.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Cerdo » fre 05 okt 2012, 15:26

Det ska tydligen vara toppkvalite på hans grejer, läs lite om CH-guitars på Google. Han är engelsman vilket gör det ännu sjukare. ;)

Anledningen att det ser ut som det gör är för att han inte gör gitarren från grunden, utan shapar headstocken från en Neck-paddle...

Precis, när plattan sitter på kommer det se lite bättre ut.

HÄR har ni bättre upplösning på bilderna: http://www.gitarrforum.com/topic/17954- ... ge__st__20
Cerdo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 26 jun 2012, 21:57

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Cerdo » tor 15 nov 2012, 11:02

Som sagt, jag har haft kontakt med ESP Custom och dom säger att dom varken kan göra Explorer eller KL shapen pga av copywright.

Nu är den klar iaf! Saknas bara träplatta vid dragstången och EMG-micarna (som jag kommer sätta i själv senare). Sen undrade jag vad den där extra Selector-Switch grejen var, någon som vet? Och sen vill jag såklart ha den i svart också för att matcha resten av grejerna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det enda jag tycker man borde justera är att ytterligare spetsa till spetsarna/kanterna vid bågen på headstocken. Dom är alldeles för runda och trubbiga nu tycker jag. Jämnför här: http://cdn.doseofmetal.com/wp-content/u ... aymz21.jpg - jag menar alltså spetsarna som är ovanför KL-märket, på vänster och höger sida.
Cerdo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 26 jun 2012, 21:57

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Patrick Zimbalist » tor 15 nov 2012, 23:35

fan vad synd att bilderna är så små!! :disapprove:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Cerdo » sön 18 nov 2012, 13:23

Kolla här för större upplösning: http://www.gitarrforum.com/topic/17954- ... ge__st__20
Cerdo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 26 jun 2012, 21:57

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Cerdo » mån 19 nov 2012, 19:29

Eftersom jag inte har fått någon respons/svar på det angående spetsarna antar jag att folk inte riktigt förstår vad jag menar.

Det är enkelt. Spetsarna vid de gula ringarna ska vara lika vassa/spetisga som den vid den vita. Se dessa bilder på olika KL:

Bild

Bild

Bild

*Bättre upplösning finns på denna tråd: http://www.gitarrforum.com/topic/17954- ... ge__st__40

Jämnför med min gura. Visst borde detta göras för en sista finish?
Cerdo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 26 jun 2012, 21:57

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Osse » ons 02 jan 2013, 21:33

Va?! 3200:- för en customgjord gitarr?! :shock:
Tjuubskriimerr
Användarvisningsbild
Osse
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 246
Blev medlem: tis 22 nov 2011, 20:21
Ort: Någonstans ute i skogen

Re: Ken Lawrence Explorer

Inläggav Patrick Zimbalist » sön 16 mar 2014, 23:54

Osse skrev:Va?! 3200:- för en customgjord gitarr?! :shock:

8000 beggad!! ...om det är samma gitarr?
http://www.blocket.se/stockholm/Ken_Law ... =23_11&w=3
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Föregående

Återgå till Länkar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Reklam