• Reklam

Bugeras nya Mesa kopior

Allt som rör musik

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 18:47

Hellfire666 skrev:Hahaha :-p det var ett halvdant försök till nedlåtenhet men lycka till med nyförvärvet :-)


Ska det vara på den nivån så tänker jag inte diskutera mer. Försöker bara förklara vad jag menar.

mangehall skrev:Äh. Snacka om överkvalificerat prylbögsskitsnack.. :big: Fast lite underhållande. :big: :arrow:


Jag är förvånad över att du lirar Marshall när du kan lira Harley Benton :clapping:
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Reklam

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » fre 05 okt 2012, 20:20

Frisk skrev:
mangehall skrev:Äh. Snacka om överkvalificerat prylbögsskitsnack.. :big: Fast lite underhållande. :big: :arrow:


Jag är förvånad över att du lirar Marshall när du kan lira Harley Benton :clapping:


Äsch, jag tycker du säger många bra saker också men jag håller inte med helt och hållet bara :)
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » fre 05 okt 2012, 20:53

mangehall skrev:
Frisk skrev:
mangehall skrev:Äh. Snacka om överkvalificerat prylbögsskitsnack.. :big: Fast lite underhållande. :big: :arrow:


Jag är förvånad över att du lirar Marshall när du kan lira Harley Benton :clapping:


Äsch, jag tycker du säger många bra saker också men jag håller inte med helt och hållet bara :)


Då kanske det är bättre att du skriver vad det är du inte håller med om istället för att komma med irrelevanta och dumma kommentarer.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Tonjagare » lör 06 okt 2012, 01:18

:cool: :popcorn:
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav mangehall » lör 06 okt 2012, 11:20

Tycker helt enkelt att det gått till överdrift. Är väl inte lika pedantisk bara. Nu ska jag gå och spy. På riktigt. :arrow:

EDIT: Och irrelevanta och dumma kommentarer? För att jag säger att jag inte håller med dig? Kom igen. Bli politiker.
Senast redigerad av mangehall lör 06 okt 2012, 11:22, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
mangehall
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1179
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 23:43

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Frisk » lör 06 okt 2012, 15:07

mangehall skrev:Tycker helt enkelt att det gått till överdrift. Är väl inte lika pedantisk bara. Nu ska jag gå och spy. På riktigt. :arrow:

EDIT: Och irrelevanta och dumma kommentarer? För att jag säger att jag inte håller med dig? Kom igen. Bli politiker.


Du sa inte att du inte håller med mig du kallade mig prylbög, kan inte se hur det är relevant överhuvudtaget.

Om du inte håller med så får du säga vad det är du inte håller med om och varför du inte håller med.

Bara för att du inte märker någon skillnad mellan olika stärkare betyder inte att det inte finns folk som gör det, man behöver inte vara pedantisk för det.
Senast redigerad av Frisk lör 06 okt 2012, 15:08, redigerad totalt 1 gång.
Kalle Ville Valle från Hudiksvall slog huvet i en tall så det bara small!!!
Frisk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6847
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 01:11

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » sön 21 okt 2012, 12:23

Än en gång:

http://www.thomann.de/se/bugera_trirec_infinium.htm

"This product is currently not available for sale in the United States and Canada pending verification of compliance with applicable technical standards and regulations."
Senast redigerad av Hellfire666 sön 21 okt 2012, 13:03, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Jackamedmos » sön 21 okt 2012, 13:32

Trirec finns numera att beställa på Thomann, har någon testat?
Jackamedmos
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 19 okt 2012, 11:03

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tis 23 okt 2012, 12:24

Bestämde mig för att hoppa över toppköp, har kollat igenom allt jag kan tänka mig men inte hittat nån jag verkligen vill ha oavsett pris, Laboga Mr Hector MkII låg i varukorgen ett tag men jag gav upp där. Likförbannat lyckades jag beställa en trirec i går, 6599 är ju inget att tjafsa om. Fick ett mail nu att den är helt slutsåld och generalagenten har slut med, kommer fler i januari igen. Slutsåld hos Thomann med. Vad jag tror är att den inte ens kommit än men det märks väl så småningom.
Senast redigerad av Hellfire666 tis 23 okt 2012, 12:25, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hacken » tis 23 okt 2012, 12:43

Hellfire, du kan ju köpa min Laboga tills vidare.
Användarvisningsbild
Hacken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 13:39
Ort: Luleå

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 27 okt 2012, 12:49

Hacken skrev:Hellfire, du kan ju köpa min Laboga tills vidare.


Det får bli näst-nästa gång ;-) nu blev det Engl slutsteg till MooseAmpen vilket var plan A från början.

Trirec har inte börjat tillverkats än så varför svenska butiker har den i sortimentet är smått obegripligt, jag fick beskedet att den tagit slut överallt men går man in på Bugeras fb sida ser man att det snart börjar närma sig produktion. Igen.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tis 04 dec 2012, 12:27

Så herr Englund, när kommer det nån sorts video med den hemskt billiga otäcka kina trirec'en? Jag såg att den första anlänt i europa.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Jimmie » tis 04 dec 2012, 15:56

Hellfire666 skrev:Så herr Englund, när kommer det nån sorts video med den hemskt billiga otäcka kina trirec'en? Jag såg att den första anlänt i europa.

Vad jag vet så har dom inte kommit till Europa än.
Användarvisningsbild
Jimmie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 968
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 20:34
Ort: Göteborg

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tis 04 dec 2012, 16:02

En del kör ju i gräddfilen.
Bilagor
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Jimmie » tis 04 dec 2012, 18:25

Hellfire666 skrev:En del kör ju i gräddfilen.

Där ser man.
Ringde runt för några veckor sedan då fanns ingen att få tag på.
Användarvisningsbild
Jimmie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 968
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 20:34
Ort: Göteborg

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tis 04 dec 2012, 19:05

Jag tror nästan jag köper en ändå när dom kommer när det nu blir. Låter den bra så spelar det ingen roll vad den heter, hur den ser ut, om den är byggd av bambu och fimpar eller guld och silver. Men jag är inte så anal jag och tycker att roliga saker är kul. :like:
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » ons 05 dec 2012, 18:43

(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Goddamn » ons 05 dec 2012, 22:15

ja fan där var den ju :)
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Richard Lainegard » ons 05 dec 2012, 22:33

Hellfire666 skrev:


helt för tråden irrelevant fråga, men Ola; har du bytt plektrum-approach?
Tidigare flat- eller uppåtvinklade du alltid plerran, men numer ser jag att du solopickar
mer traditionellt? Jag reagerade också på ett feared-klipp jag lyssnade på där Ronnie re-ampat.
Jag tyckte du tagit ditt sololir ett antal pinnhål uppåt bara på senaste året, och jag undrar om din
solo-picking "lossnade" i samband med ett teknik-byte eller är det rent jäkla övande? :punk:
Användarvisningsbild
Richard Lainegard
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4532
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 20:28
Ort: Östersund

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Goddamn » ons 05 dec 2012, 23:23

kul att du noterat men har dessvärre inte bytt teknik eller övat särskilt haha. Och jag har nog snarare blivit sämre på solon efter att bara ha spelat rytm för mycket. Jag är bra på korta spurter(som i videon) men sen så kukar handen ur.

Men tack ändå! :blush:

Richard Lainegard skrev:
Hellfire666 skrev:


helt för tråden irrelevant fråga, men Ola; har du bytt plektrum-approach?
Tidigare flat- eller uppåtvinklade du alltid plerran, men numer ser jag att du solopickar
mer traditionellt? Jag reagerade också på ett feared-klipp jag lyssnade på där Ronnie re-ampat.
Jag tyckte du tagit ditt sololir ett antal pinnhål uppåt bara på senaste året, och jag undrar om din
solo-picking "lossnade" i samband med ett teknik-byte eller är det rent jäkla övande? :punk:
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tor 06 dec 2012, 10:47

Riktigt skönt att det inte bara är gamla stofiler som stirrar på prislappen som testar nya grejer, ser att Merrow gillar ironheart med trots att den kostar småpengar, tummen upp för er 2 särskilt! (Ola och KM alltså)

Toneking är ju, hmm, lite sådär får jag säga för att inte låta som en surgubbskuk. Att hålla på och rekommendera småkillar att köpa rectifiers för fåniga pengar (här i sverige) för att sedan säga att man även behöver köpa pedaler och skit för att det ska låta bra är bara fånigt.
Senast redigerad av Hellfire666 tor 06 dec 2012, 10:48, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Goddamn » tor 06 dec 2012, 11:04

Hellfire666 skrev:Riktigt skönt att det inte bara är gamla stofiler som stirrar på prislappen som testar nya grejer, ser att Merrow gillar ironheart med trots att den kostar småpengar, tummen upp för er 2 särskilt! (Ola och KM alltså)

Toneking är ju, hmm, lite sådär får jag säga för att inte låta som en surgubbskuk. Att hålla på och rekommendera småkillar att köpa rectifiers för fåniga pengar (här i sverige) för att sedan säga att man även behöver köpa pedaler och skit för att det ska låta bra är bara fånigt.



något man märker är att många har förutfattade meningar om precis allt. Särskilt det som är billigt och inte "får" vara bra. Jag tycker det bara är kul med prylar :)
/ Ola
Användarvisningsbild
Goddamn
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2103
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 08:12
Ort: Stockholm

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Fierce_Swe » tor 06 dec 2012, 11:29

Jag testade Bugeras Peavey 6505-kopia i somras och tyckte den lät helt ok. Prylar är kul!!! ;)

Den där Toneking... Brukar inte prata skit om folk officiellt men varför gör den snubben videos? Han kan ju fan inte lira, helt oduglig enligt mig. :thumbdown:
Bild
https://soundcloud.com/niclas-karlsson-2
We may be humans but we're still animals!
Användarvisningsbild
Fierce_Swe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1943
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 12:50
Ort: Borås

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tor 06 dec 2012, 11:35

Ja visst är det! Trirec kostar ingenting och är smockad med finesser, att den är billig är ju det som gör det extra kul, särskilt om den låter bra. Läser kommentarer om både ih och tr och de som inte fastnat i vinkelvolten verkar positiva. Sen har inte alla samma ljudideal men man behöver inte hålla på att köra häxa surtant på folk för det. Mer grejer åt folket! :-D
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tor 06 dec 2012, 11:39

Fierce_Swe skrev:Jag testade Bugeras Peavey 6505-kopia i somras och tyckte den lät helt ok. Prylar är kul!!! ;)

Den där Toneking... Brukar inte prata skit om folk officiellt men varför gör den snubben videos? Han kan ju fan inte lira, helt oduglig enligt mig. :thumbdown:


Och det gör tyvärr att grejerna låter ganska tråkigt, men va fan han har nog djävligt kul och det får han gärna ha för mig.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

FöregåendeNästa

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster

  • Reklam