• Reklam

Olika normer för olika medlemar?

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Amp Healer » sön 30 dec 2007, 22:29

Efter plankests nerdlägging så kollade jag runt lite var man skulle "häcka" efter det, så reggar mig här o på ljudbojen.
Rörnörd som jag är så går jag givetvis in o försöker vara behjälplig på bägge "rörforum". Här försöker jag få nog med info av WoR så jag kan ge ett adekvat svar svar på han fråga (som var minst sagt "flummig" från en tecknisk synpunkt) det hela sluta med att trotts mina anstängnigar att få adekvat info (efte femtiellva poster) inte får någon respons alls (ett tack hade ju varit helt okej även vanlig hyffs).

Istället får jag i ett X antal poster personangrepp i andra topiks pga av vad jag skivet i ett annat foum än detta :shock2:

Och det ända jag skrev var:Men WoR är ju WoR,,,,eller som dom säger här: mycket snack o lite verkstad,,,

Ett ganska harmlöst påstånde om en person som vad jag sett snacka väldigt mycket, men mig vetligen inte bidagit att för mycket med konstrutiva svar när det gäller gitarr o stärkar frågor(reseverar mig för något jag missat).

Det står i Diskats forumregler att personangrepp inte aksepteras, men ändå är det tydligen helt okej när WoR gör dessa i X-antal poster om mig.

Känns tyvärr som "svåger politk" för mig!
Sett Makten mfl beklaga sig över avsaknad av moderator på planket (med all rätt!)men här du/ni själva är moderatorer är det tydligen helt okej att en person kör med personangepp trotts att jag inte ens gjort annat än vara behjälplig här.
(och Makten, även om du gillar att ta saker till sin "spets" ibland, så säga annat än även om du är "hård" i din argumentering många gånger,så har jag ändå upplevt dig respektfull = inte gått till personangepp, även om åsiker varit olika.)


Häls
Owe Johnson
Amp Healer
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Reklam

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav eviln » sön 30 dec 2007, 22:38

Om du blir påhoppad så finns det ett litet rött utropstecken vid varje inlägg.
Om du klickar på det så uppmärksammas moderatorerna på inlägget.

Jag har inte sett några direkta personangrepp så du får rapportera de inläggen så tar en moderator en titt på dem.
Personligen tycker inte jag att kalla någon för idiot eller pappskalle är ett personangrepp, snarare en bristande debattförmåga men i ditt fall så har jag faktiskt inte en sett det. Du får gärna hjälpa mig genom att rapportera de inläggen.

Om du klickar på kontrollpanelen ( i toppmenyn) så kan du lägga till vänner/ovänner.
Då slipper du se inlägg från användare du inte gillar/fungerar tillsammans med.
-"I think music will do just fine without a 'music industry'. Thanks."

petsematary skrev:Vet inte ens vad ett basbelopp är men jag antar att du ska banklåna för att köpa en ny bil. Låter ju vettigt.
Användarvisningsbild
eviln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2303
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 01:43

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Patrick Zimbalist » sön 30 dec 2007, 22:48

amp healer, jag vet att du känner dig orättvist behandlad...det är riktigt trist! :disapprove:
gör som jag, addera den diskantmedlemmen till din lista över ovänner, så slipper du se vad den diskantmedlemmen skriver. rätt skönt, faktiskt :approve:

jag har redan två i min lista över ovänner...tror inte det blir fler för de flesta verkar mkt trevliga!! :approve:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Reckless Mike » sön 30 dec 2007, 22:55

Jag förstår inte varför du överhuvudtaget bryr dig om regelverket här på Diskant. Ditt inlägg i tråden här nedan säger i alla fall mig att du inte har något som helst intresse av Diskant.

http://www.ljudbojen.se/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=12676
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Krister Gustavsson » sön 30 dec 2007, 22:57

Patrick Zimbalist skrev:amp healer, jag vet att du känner dig orättvist behandlad...det är riktigt trist! :disapprove:
gör som jag, addera den diskantmedlemmen till din lista över ovänner, så slipper du se vad den diskantmedlemmen skriver. rätt skönt, faktiskt :approve:

jag har redan två i min lista över ovänner...tror inte det blir fler för de flesta verkar mkt trevliga!! :approve:


Jepp...den funktionen är grymt bra och kan också vara frustrerande för den som har "debattlusta"....dock funkar det tyvärr inte att addera admin eller moderator på sin lista och det kan ju vara lite trist
Krister Gustavsson
 

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav World of Robots » sön 30 dec 2007, 23:09

Amp Healer skrev:Det står i Diskats forumregler att personangrepp inte aksepteras, men ändå är det tydligen helt okej när WoR gör dessa i X-antal poster om mig.

Citera gärna exempel, det hade varit intressant att se var du hittar dessa personangrepp.

EDIT: Det jag menar är alltså att det är fult att ljuga.
Senast redigerad av World of Robots sön 30 dec 2007, 23:09, redigerad totalt 1 gång.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Krister Gustavsson » sön 30 dec 2007, 23:27

helmik skrev:Jag förstår inte varför du överhuvudtaget bryr dig om regelverket här på Diskant. Ditt inlägg i tråden här nedan säger i alla fall mig att du inte har något som helst intresse av Diskant.

http://www.ljudbojen.se/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=12676


Fast det var faktiskt rätt så fyndigt :clown:
Krister Gustavsson
 

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav wonderboy » mån 31 dec 2007, 02:23

Det är ganska orimligt att man ska bli bannad från ett forum när man agerar felaktigt (om nu så var fallet) på ett annat forum.
/Nilz
Köpes: BJF-pedaler (Pink Purple Fuzz), Klon Centaur, Ibanez AD-80 och Boss DM-2
Användarvisningsbild
wonderboy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 20:51

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Amp Healer » mån 31 dec 2007, 02:28

helmik skrev:Jag förstår inte varför du överhuvudtaget bryr dig om regelverket här på Diskant. Ditt inlägg i tråden här nedan säger i alla fall mig att du inte har något som helst intresse av Diskant.

http://www.ljudbojen.se/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=12676


Men kom igen nu, får man inte skoja eller? Utan att det blir aggressiv stämning?
Van vid mer lättsam stämning på rörplanket tyvärr.
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Makten » mån 31 dec 2007, 02:51

Vafan, det var ju kul! :big: Klart man ska skoja.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav World of Robots » mån 31 dec 2007, 09:28

Amp Healer skrev:Men kom igen nu, får man inte skoja eller? Utan att det blir aggressiv stämning?
Van vid mer lättsam stämning på rörplanket tyvärr.

Hur går det med citaten? Du startar en tråd (än en gång) där du klagar på mig och påstår att jag kommit med personangrepp. Du ljuger ju, och därför kanske det hade varit på plats att citera de personangrepp du anser ha förekommit. Jag är rätt säker på att påhittat trans och påståenden om aktiva deltagare inte är tillåtet, men om du vill åka ut med huvudet före så är det väl upp till dig.

Jag kommer iallafall inte tolerera att det startas en massa sura trådar riktade mot mig som är fulla av påståenden som inte stämmer, kvittar hur mycket dina supportrar står och hejar på vid sidlinjen.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Lurken » mån 31 dec 2007, 12:11

Patrick Zimbalist skrev:amp healer, jag vet att du känner dig orättvist behandlad...det är riktigt trist! :disapprove:
gör som jag, addera den diskantmedlemmen till din lista över ovänner, så slipper du se vad den diskantmedlemmen skriver. rätt skönt, faktiskt :approve:

jag har redan två i min lista över ovänner...tror inte det blir fler för de flesta verkar mkt trevliga!! :approve:


Bork Bork
Användarvisningsbild
Lurken
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 14:30
Ort: Uppsala

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Reckless Mike » mån 31 dec 2007, 13:46

Amp Healer skrev:
helmik skrev:Jag förstår inte varför du överhuvudtaget bryr dig om regelverket här på Diskant. Ditt inlägg i tråden här nedan säger i alla fall mig att du inte har något som helst intresse av Diskant.

http://www.ljudbojen.se/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=12676


Men kom igen nu, får man inte skoja eller? Utan att det blir aggressiv stämning?
Van vid mer lättsam stämning på rörplanket tyvärr.

Visst ska man få skoja! Det gör jag ideligen (eller försöker i alla fall).

Jag har lite svårt att se det aggressiva i mitt inlägg. Jag kände mig nog mer ifrågasättande än arg.

Men om vi nu tillåter varandra att skoja, skulle du då inte kunna rannsaka dig själv och fundera lite på hur du själv har agerat. När WoR ställde en fråga om Tesla-rör och, lite skämtsamt, sa att om bara rören var "mumsiga" nog så skulle han byta till dessa just pga namnet så blev din reaktion följande:
Amp Healer skrev:Jössös !trodde detta var en seriös fråga om ljud :shock2:
Dra åt skogen så tramsigt att bara gå efter "det sköna namnet" :thumbdown:

Förstår verkligen varför personer med rörkundskap väljer ljudbojen istället för här!

Sedan var hela cirkusen igång!

Ställ dig själv frågan varför du reagerade som du gjorde. Hade reaktionen blivit densamma om det varit jag som frågat? Eller kan det ha en viss betydelse att det var just WoR som ställde frågan? Jag uppfattar det så och det är det som gör mig en aning irriterad. Jag tror nämligen på principen om att behandla alla lika. Behandlar man folk med respekt så får man samma bemötande tillbaka.
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Patrick Zimbalist » mån 31 dec 2007, 14:07

Lurken skrev:
Patrick Zimbalist skrev:amp healer, jag vet att du känner dig orättvist behandlad...det är riktigt trist! :disapprove:
gör som jag, addera den diskantmedlemmen till din lista över ovänner, så slipper du se vad den diskantmedlemmen skriver. rätt skönt, faktiskt :approve:

jag har redan två i min lista över ovänner...tror inte det blir fler för de flesta verkar mkt trevliga!! :approve:


Bork Bork

jag vet inte vem du är, men uppenbarligen vet du vem jag är. jag får väl addera dig till min lista över ovänner :dead: :cool:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav World of Robots » mån 31 dec 2007, 17:06

Syns inte till många citat från herr Owe inte.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Ludde » ons 02 jan 2008, 04:54

Kan ni inte bara bestämma er för att sluta hugga, oavsett hur personliga angreppen är så har ni båda en rätt otrelig "ton" mot varandra. Vad tjänas på det?
(tidigare känd som Mrniceguy87 på planket)
Ludde
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 968
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 02:56
Ort: Norrtälje

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav World of Robots » ons 02 jan 2008, 09:15

Ludde skrev:Kan ni inte bara bestämma er för att sluta hugga, oavsett hur personliga angreppen är så har ni båda en rätt otrelig "ton" mot varandra. Vad tjänas på det?

Min otrevliga ton beror på att jag blir felaktigt anklagad och påhoppad av Owe, och har blivit så i fler än en tråd. Jag har svårt att vara trevlig mot folk som ljuger om mig i syfte att uppnå konfrontation.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Nut » tor 03 jan 2008, 11:35

Patrick Zimbalist skrev:
Lurken skrev:
Bork Bork

jag vet inte vem du är, men uppenbarligen vet du vem jag är. jag får väl addera dig till min lista över ovänner :dead: :cool:



Lurken = Henri om jag inte tagit fullständigt fel..
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav nMan » mån 30 jun 2014, 12:39

Löste det sig?
Användarvisningsbild
nMan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4096
Blev medlem: mån 04 feb 2013, 01:41
Ort: Malmö

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav osiris » mån 30 jun 2014, 14:41

Dat necrobump!
Användarvisningsbild
osiris
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3430
Blev medlem: lör 12 apr 2008, 13:11
Ort: Fullersta / Huddinge

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav nMan » mån 30 jun 2014, 15:32

Inget får en dryg tågresa mellan Stockholm och Malmö att gå snabbare än en gammal surkukeritråd! Jag gillar framför allt förmågan att spela på sin påhittade offerroll såhär skickligt.
Användarvisningsbild
nMan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4096
Blev medlem: mån 04 feb 2013, 01:41
Ort: Malmö

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav HRJ » mån 30 jun 2014, 15:56

Jag vill höra ett svar från moderatorerna på ursprungsfrågan. Är det olika normer för olika medlemmar?
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav nMan » mån 30 jun 2014, 16:09

HRJ skrev:Jag vill höra ett svar från moderatorerna på ursprungsfrågan. Är det olika normer för olika medlemmar?

Intressant frågeställning faktiskt. Jag min idiot som trodde att norm var någonting som är just likadant för majoriteten.

Jag önskar också svar.
Användarvisningsbild
nMan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4096
Blev medlem: mån 04 feb 2013, 01:41
Ort: Malmö

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Nut » mån 30 jun 2014, 16:42

Det här ju en jättegammal tråd ?
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Forsman » mån 30 jun 2014, 16:53

Nut skrev:Det här ju en jättegammal tråd ?

Som du då! :big:
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Nästa

Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Reklam