• Reklam

Vill rätta ett fel

Förstärkarbyggen, Rörfrågor m.m

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Marko » fre 06 jan 2017, 23:19

En sak jag undrar över är varför hans stärkare inte blev färdig när du har byggt enga alster under
hela året som du lagt upp på Bojen?
Marko
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 589
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 09:32
Ort: Degerfors...

Reklam

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Racing » fre 06 jan 2017, 23:23

Näfan.
Senast redigerad av Racing lör 07 jan 2017, 00:27, redigerad totalt 1 gång.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Racing » fre 06 jan 2017, 23:25

Näfan.

Livet är sällan en rak linje. Speciellt inte i sådana här fall.
Senast redigerad av Racing lör 07 jan 2017, 00:28, redigerad totalt 2 gånger.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Tremade » lör 07 jan 2017, 00:13

Hoppas att allt reder ut sig för dig Racing, med familj och allt.
Användarvisningsbild
Tremade
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: tis 18 feb 2014, 22:14
Ort: Stockholm

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Racing » lör 07 jan 2017, 00:28

Tremade skrev:Hoppas att allt reder ut sig för dig Racing, med familj och allt.


Tack. Ärligt. Tack.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Racing » lör 07 jan 2017, 00:30

Skrev ett långt inlägg som förklarade mkt,som jag ser det.
Ärligt och öppet. Men eftersom det handlar om fler än mig...så har jag raderat det. Av rent integritetsmässiga skäl.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav makatech » ons 11 jan 2017, 22:36

Är Omid/Crimson/Heisenberg/Guy named Sue/Ekstroms/Joel Ängström/Benched verkligen värd den här uppmärksamheten, jag tycker inte det? Det är ok att han är skyldig folk pengar, tar nya alias hela tiden, pratar skit om folk, hänger ut folk och nu också hotar folk?

En tråd nyligen på Strat-talk där Benched också under smeknamnet "Guy for Sue" i ett enligt mig osmakligt skämt också dödshotat Racing. Kul, jag tycker inte det.

Jag tycker verkligen hela den här tråden och den andra tråden som Benched nyligen skapat här ska tas bort. Blir lite osmakligt om man ska få komma och trolla, bete sig hur f-n som helst och komma undan med det? Någon gräns bör det väl ändå finnas, eller?
Senast redigerad av makatech ons 11 jan 2017, 22:37, redigerad totalt 1 gång.
makatech
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 36
Blev medlem: lör 23 jan 2016, 23:07

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Tremade » ons 11 jan 2017, 22:58

makatech skrev:Är Omid/Crimson/Heisenberg/Guy named Sue/Ekstroms/Joel Ängström/Benched verkligen värd den här uppmärksamheten, jag tycker inte det? Det är ok att han är skyldig folk pengar, tar nya alias hela tiden, pratar skit om folk, hänger ut folk och nu också hotar folk?

En tråd nyligen på Strat-talk där Benched också under smeknamnet "Guy for Sue" i ett enligt mig osmakligt skämt också dödshotat Racing. Kul, jag tycker inte det.

Jag tycker verkligen hela den här tråden och den andra tråden som Benched nyligen skapat här ska tas bort. Blir lite osmakligt om man ska få komma och trolla, bete sig hur f-n som helst och komma undan med det? Någon gräns bör det väl ändå finnas, eller?

Inte ta bort trådarna, det är viktigt att folk i framtiden kan se vem han är och vad han håller på med.

I praktiken hänger han ut sig själv varje gång han kommer med nytt nick.
Användarvisningsbild
Tremade
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: tis 18 feb 2014, 22:14
Ort: Stockholm

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Apan » ons 11 jan 2017, 23:27

Hela Crimson-historien är svårt tragisk, men känns som makatech fokuserar på fel saker. Jag har läst tråden på strat-talk, och "mordhotet" ser jag som vanligt jargong på Internet. Det var ganska tydligt att det inte var allvar, att det var ett filmcitat och då vidare. Det häpnadsväckande är att han ska spela hjälte och inte kan förstå hur folk kan bete sig så här.

Precis som Tremade säger så är det viktigt att trådarna är kvar. Annars hade folk inte kunnat avslöja alla dessa konton, exempelvis.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav makatech » ons 11 jan 2017, 23:53

Apan: Ja, jag överreagerar nog på det osmakliga mordskämtet, så är det men vi är väl alla olika?

Men först det bisarra skämtet och sedan kommer typen hit och hänger ut Racing, mitt oerhörda tålamod tog slut. ;-) Killen är alltså skyldig folk stålar på bojen, minst en gitarr värd ca 35 000 och har t.om. förlorat i rätten och sedan denna skit nu, ett nytt alias igen och hänger ut Racing. Va fan?

Jag går inte igång på pedofilskämt och mordskämt riktat mot enskilda personer men i övrigt kommer jag ihåg på gymnasiet att vår psykolog och religionskunskapslärare sa att man kan skämta om allting, att det är helt ok men att det kan finnas illa valda tillfällen och så är det väl, typ... jag håller med om det, generellt.

Blir dock lite roligt att diskutera om skämt om att mörda folk är en bra sak på just diskantforum där det råder lumparsnack jargong upphöjt i 10 ungefär, helt galet jäkla forum. :mrgreen:

Verkar ju som Racing även mottog något mail med mordhot i samma veva vilket dock förhoppningsvis inte var från samma person (inte den blekaste aning), att konstra med avsändare, domäner etc på Internet kräver nog ingen större kompetens tyvärr.
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?p=758619#p758619

Om jag förstod Racing korrekt var det första gången han mottagit den typen av hot så det var ju ett skumt sammanträffande varje fall.

En orsak till att jag överreagerar på mordskämtet är så klart att det är just Omid/Crimson/Heisenberg/Guy named Sue/Ekstroms/Joel Ängström/Benched som härjar igen, ja, jag påverkas av det faktumet.

Nu skiter jag i denna story :-) I fortsättningen får vi väl i stället ta del av Guy named Sues Stratocaster kunskaper på Strat-talk där han skrivit ca 9500 inlägg på ca 2 år (!) och verkar ha ett mycket gott rykte.

Just folk med dubbelnatur har nog alltid stört mig lite också, creepy, oförutsägbart.

Racing verkar varje fall hur cool som helst med detta och det är väl huvudsaken.
Senast redigerad av makatech tor 12 jan 2017, 00:19, redigerad totalt 9 gånger.
makatech
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 36
Blev medlem: lör 23 jan 2016, 23:07

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav Racing » fre 13 jan 2017, 01:03

För klarhetens skull.
Såvitt jag vet är det mail jag fått inte ifrån samma person som är "Benched" är. Såvitt jag vet.

Men som det sägs mellan raderna ovan,detta är internet. Allt kan påstås och framföras precis hur som helst. Tragiskt nog.

Som ni kanske själva fattar finns det en anledning till att jag inte vill ta i detta med en 4 fot påle en gång. Skitstorm i ett vattenglas,och jag är genuint inte intresserad. Djävla bullshit e vad det e. Ifrån början till slut.

Huvudpersonen i det här har jag haft en del kontakt med i ljuset av vad som utspelas och han vill inte på ngt sätt behäftas med nått av det.
Det är i min mening kopiöst ryggradslöst efter de beskyllningar idioten lagt fram. Som sagt,en ren glappkäft. Det där med att stå upprätt är tydligen överreklamerat.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav valvetubes » fre 13 jan 2017, 10:17

Den här typen av troll är som svarta hål. som lever på uppmärksamheten. Efter att ha följt personens uppträdande en längre tid både på Bojen och här, så menar jag att det säkert också ligger någon tragisk personlighetesstörning bakom allt. En trasig, socialt inkompetent person som skapar kaos runt sig hela tiden.

Som ny inför fenomenet vill man ju förstå, men tyvärr är det meninsglöst att lägga tid på honom.
Användarvisningsbild
valvetubes
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön 28 jul 2013, 10:49

Re: Vill rätta ett fel

Inläggav HRJ » fre 13 jan 2017, 10:51

Tremade skrev:Hoppas att allt reder ut sig för dig Racing, med familj och allt.

+1.
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Föregående

Återgå till Rörforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Reklam
cron