• Reklam

Reparera förstärkare i Malmö/södra Sverige

Förstärkarbyggen, Rörfrågor m.m

Reparera förstärkare i Malmö/södra Sverige

Inläggav Depp-Erik » sön 18 jun 2017, 15:35

Hej på er allihopa!

Jag har en Tiny Terror som jag vill sälja, men det är nån vajsing med den. Tror det är glapp i volympoten som gör att ibland sticker volymen helt okontrollerat och jag vill helst inte sälja den som den är. Ibland räcker det med att rucka lite på poten så funkar den igen så förhoppningsvis räcker det med att byta den.

Nån som kan tipsa om någon som reparerar förstärkare i södra Sverige, helst i Lund/Malmötrakten men andra ställen är också av intresse.

MVH
Erik
Användarvisningsbild
Depp-Erik
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: tis 06 maj 2008, 19:03
Ort: Lite söder om saniteten.

Reklam

Re: Reparera förstärkare i Malmö/södra Sverige

Inläggav Laban » tis 20 jun 2017, 09:19

Ja, det låter onekligen som att volympoten behöver bytas. Men att lämna ett sådant arbete till en fackman, blir det inte onödigt dyrt? Givet att det inte är väldigt mycket som måste tas loss för att komma åt komponenten borde du klara bytet galant på egen hand. Har du öppnat och kollat hur grejerna sitter monterade?
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Reparera förstärkare i Malmö/södra Sverige

Inläggav John The Revelator » sön 02 jul 2017, 22:02

Depp-Erik skrev:Hej på er allihopa!

Jag har en Tiny Terror som jag vill sälja, men det är nån vajsing med den. Tror det är glapp i volympoten som gör att ibland sticker volymen helt okontrollerat och jag vill helst inte sälja den som den är. Ibland räcker det med att rucka lite på poten så funkar den igen så förhoppningsvis räcker det med att byta den.

Nån som kan tipsa om någon som reparerar förstärkare i södra Sverige, helst i Lund/Malmötrakten men andra ställen är också av intresse.

MVH
Erik


Ring Trummis-Anders....
Användarvisningsbild
John The Revelator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4881
Blev medlem: ons 16 jul 2008, 15:53
Ort: Alvesta för helvete!


Återgå till Rörforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Reklam